Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 00:02

DN 73 Braşov - Piteşti: punct şi de la capăt

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 11 decembrie 2020

Constructorul a anunţat că renunţă la şantier. Noua estimare a CNAIR este că lucrările vor fi gata în 2023

DN 73 Braşov - Piteşti: punct şi de la capăt

După o perioadă în care se părea că lucrările de modernizare a DN 73 (Braşov - Piteşti) au intrat în normal, iar pe şantier se putea vedea mişcare, proiectul este acum în blocaj. Practic, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) se pregăteşte să rezilieze contractul de lucrări semnat cu Asocierea Azvi SA - Straco Grup SRL - Piomar Development - Tractebel, asta după ce în 16  septembrie 2020 au fost recepţionaţi exact 28,85 km dintre cei 103,5 km care erau incluşi în proiect. Printre altele, în zona Râşnov, constructorul lăsat de izbelişte lucrările trecerea la nivel cu calea ferată, intervenţie care ar fi trebuit să fie încheiată în cursul acestui an. De asemenea, pe multe sectoare nu a fost turnat nici stratul final de asfalt, cel de uzură. Motivul? Firma constructoare intră în insolvenţă. Primarii localităţilor de pe traseul DN 73 au fost deja anunţaţi direct de către antreprenor că şantierul se blochează, că se vor termina lucrările începute, iar apoi se va renunţa la contract.

Încă o decalare
În acest moment, în documentul de pe site-ul CNAIR în care este prezentatul stadiul de implementare a proiectelor de investiţii se arată că lucrările la DN 73 sunt finalizate în proporţie de 49,82%. De asemenea, până acum, CNAIR a plătit 51% din valoarea contractului.
Având în vedere că acest contract va fi reziliat, termenul de finalizare a lucrărilor a fost decalat, încă o dată (în anii trecuţi se anunţa frecvent că modernizarea va fi gata în anul respectiv). Practic, potrivit datelor disponibile pe site-ul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, data finalizării acestui proiect este luna decembrie 2023.

Care este „noul plan” de modernizare a DN 73
Conform datelor disponibile pe site-un Companiei Naţionale de Investiţii, „pentru restul sectorului (care nu a fost recepţionat - n.r.) se va lansa o procedura de licitaţie pentru atribuirea contractului având ca obiect rest de executat”.  Pentru a se ajunge la acest punct, în primă fază, în cursul anului 2021, compania a anunţat că va fi revizuit revizuire proiect tehnic, apoi se va trece la „lotizarea sectorului rămas de reabilitat în două sectoare”. După ce se va trece de aceste etape compania va trece la  relicitarea lucrărilor în baza proiectului tehnic reactualizat.

20 mai 2019: prima „rupere de contract”
Lucrările de modernizare a DN 73, proiect pentru care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a obţinut o finanţare europeană. Valoare totală a proiectului este de 275  milioane lei, iar lucrările propriu-zise au început în 19 mai 2014.  Modernizarea a început în judeţul Argeş, iar în judeţul Braşov, şantierul a fost deschis în anul 2017. Anul 2018 a fost unul complicat atât pentru şoferi, care stăteau zeci de minute la semafoare, cât şi pentru constructor, care avea mari bătăi de cap cu ploile şi casetele de lărgire.
Anul trecut, în 20 mai, ministrul din acea perioadă al Transporturilor, Răzvan Cuc, a „rupt contractul” cu constructorul în faţa presei, dar rezilierea oficială a contractului n-a mai avut loc. S-a constatat că dincolo de a rupe nişte hârtii cu public, mai există şi nişte avocaţi în spate. Totuşi, după acest „avertisment”, constructorul şi-a schimbat atitudinea şi a luat în serios contractul, astfel că în vara anului trecut pe drum era mare „forfotă de utilaje”. Anul acesta, „mobilizarea” a scăzut de la o lună la alta.

Comentarii

'lulu'

2020-12-12 17:21:09


'o porcarie'

'Gabi '

2020-12-12 14:24:11


'Problemele constructorului s-au văzut de la început. A fost prost organizat si a facut lucrări de calitate îndoielnică.Un exemplu ar fi rigolele de la ieșirea din Rasnov spre Cristian.Si l-au lăsat în pace atâta timp.Ba a si fost platit in avans.Din pacate si beneficiarul lucrării este vinovat.Nu a fost interesat să aibă o lucrare de calitate si la timp.Normal,nu erau banii lui.\n '

'cristian'

2020-12-11 06:49:19


'Nu va mai mirati in TARA LUI PAPURA VODA orice lucru este posibil,DOREII sunt angajatii STATULUI LA STAT,salarii,sporuri si prime pentru plimbat hartii.'

'Adi Popa'

2020-12-11 06:33:32


'Când te saturi , declari insolventa și fugi...ce draq de legi avem in țara asta , chiar nu mai înțeleg.....firma asta de construcții ( am înțeles ca sunt spanioli) și-a bătut joc de toată România.....o bătaie de joc cum nu vezi pe încaieri in lumea asta....au făcut 20 de km de drum in 5 ani....acum ca s-au saturat de construit ....insolventa....'

'Dan'

2020-12-11 03:56:40


'Vezi ce inseamna sa nu ai niste companii strategice. Cu actionari atat statul cat si privati. Dar cu reguli de functionare stricte. Am vazut ca in Anglia e asa. Si acolo drumurile mari se fac doar cu acea companie. Si nu au niciodata surprize neplacute. Si nici facturi umflate. Si cu angajati bine platiti. Toata lumea este fericita. La noi, tara fara stapan, vine orice firma obscura, cu sediul intr-un apartament, care spera sa dea lovitura licitand sume derizorii, dupa care constata ca nu pot sa faca lucrarea. Se dau loviti, intrand in insolventa si gata, au scapat. A doua zi infinteaza alta firma si o i-au de la capat. Asta inseamna o tara fara legi stricte. Ar trebui sa fie ca in occident, ai bagat o firma in faliment sau insolventa? Atunci 5 ani nu mai ai voie sa ai alta companie si nici sa lucrezi pe un post de conducere. '

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie