Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 15:07

DN 73, obiectiv ratat şi în 2018?

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 23 noiembrie 2017

Reprezentanţii Direcţiei de Drumuri Braşov au anunţat că respectarea termenului de finalizare a proiectului depinde de avizele neobţinute încă de la Mediu. Eterna problemă: ariile protejate

DN 73, obiectiv ratat şi în 2018?

Chiar dacă, în vară, reprezentanţii Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri (DRDP) Braşov anunţau că lucrările la de modernizarea a DN 73 (Braşov - Piteşti) ar putea fi gata   în 31 decembrie 2018, ieri, într-o conferinţă de presă, şeful direcţiei, Adriana Nicula a afirmat că acest obiectiv poate fi atins doar în situaţia în care vor fi obţinute avizele de mediu pentru porţiunile de drum care trec prin ariile protejate.
Modernizarea acestui drum a început în 19 mai 2014, în baza unui proiect tehnic aprobat în anul 2012, în elaborarea căruia s-a luat în considerare o expertiză tehnică realizată în anul 2008. Problemele au apărut în anul 2014, când a fost realizată o nouă evaluare a stării tehnice a drumului, iar în anul 2015 a fost elaborat un nou proiect tehnic, în care au fost prevăzute lucrări suplimentare (consolidări, relocări utilităţi etc). În aceste condiţii a fost nevoie de noi exproprieri, autorizaţii sau avize, inclusiv de la administratorii siturilor Natura 2000 prin care trece artera, şi de la Agenţia Naţională pentru Protecţia Mediului.

În primăvara anului viitor va fi refăcut graficul de lucrări
„Deocamdată avem acordul de mediu pentru lucrări şi încercăm să obţinem şi autorizaţia. Dacă obţinem acest document în timp util, lucrările ar putea fi terminate până la data de 31 decembrie 2018. Oricum, în primăvară, împreună cu constructorul (Asocierea AZVI SA - STRACO GRUP SRL - PIOMAR Development - Tractebel), vom reface graficul de lucrări”, a declarat Nicula.
De altfel, în vară, directoarea DRDP Braşov afirma că „sunt trei sectoare de drum, unul de la limita cu judeţul Argeş până la intrarea în Fundata, în Moieciu este un sector spre ieşirea spre Braşov şi mai este o porţiune de 500 de metri, chiar în Bran, la ieşirea spre Braşov, pentru care nu există acordul de mediu, având în vedere că acestea trec prin situri Natura 2000. Procedurile sunt destul de dificile şi de lungă durată”.

Până în 8 decembrie, artera trebuie pregătită pentru iarnă
După ce în cursul acestei veri s-a lucrat pe mai multe sectoare din judeţul Braşov, Adriana Nicula a anunţat în perioada următoare se vor efectua intervenţiile prin care drumul să fie pregătit de iarnă. „Pe traseu nu mai sunt semafoare, iar în această perioadă se închid sectoarele la care s-au efectuat lucrări. Acum se mai lucrează la două segmente din zona Moieciu. În 17 noiembrie am avut o întâlnire cu constructorul şi am stabilit ca până în 8 decembrie să termine toate lucrările de pe carosabil, inclusiv cele care vizează siguranţa rutieră, respectiv instalarea sau completarea elementelor de siguranţă rutieră, cum este cazul parapetelor metalice”, a precizat Nicula.
Contractul pentru modernizare a DN 73 (Braşov - Piteşti) a fost semnat în anul 2011, valoarea totală a proiectului, pentru care s-a obţinut o finanţare nerambursabilă europeană prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi 2007 – 2013, fiind de 275,86 milioane de lei.  Lucrările ar fi trebuit să fie gata în 31 decembrie 2015, pentru ca proiectul să se încadreze în ciclul bugetar european 2007 – 2013, însă acest termen nu a fost respectat, motiv pentru care investiţia a fost „fazată”, finanţarea fiind acum asigurată prin Programul Operaţional Infrastructura Mare 2014 – 2020.

+4 -1

Comentarii

rammstein

2017-11-23 12:06:34


ba in ce tara traim ??..de rahat ??...ce cacat de arie protejata e in bran,moeciu,fundata??...poate oaia lui daea!!!...traiasca republica teleorman.!!!!!

Lucian

2017-11-23 11:50:32


Un singur cuvânt....penibil..

wili

2017-11-23 10:15:29


Ce atata suparare. Tara merge bine, asta este ritmul lucrului in Romania, deci lucrarile sunt in grafic.

Cristian

2017-11-23 06:40:45


Nu va fi gata nici in 31 decembrie 2018,dupa ritmul in care sa lucrat pana acum.Dupa mai multe termene de finalizare acum se vede clar neputinta autoritatilor de a realiza ceva la termen.La anul si la multi ani dragi bugetari aveti grije sa nu se raceasca scaunul cand plimbati hartiile.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie