Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 01:45

DN 73A - în ianuarie 2020, ocolitoare la Făgăraş - în decembrie 2019

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 noiembrie 2016

Cele două lucrări ar putea fi realizate în regie proprie de Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov. Bucureştiul susţine că astfel vor fi evitaţi constructorii neserioşi

DN 73A - în ianuarie 2020, ocolitoare la Făgăraş - în decembrie 2019

Directorul Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cătălin Homor, a anunţat recent că fiecare direcţie regională de drumuri şi poduri din ţară (adică sucursalele din teritoriu ale companiei) se va ocupa de implementarea a două proiecte pe care să le realizeze în regie proprie.
„Am ales această variantă de realizare sau de finalizare în regie proprie a unor proiecte pentru a scurta timpul de implementare, pentru a evita imprevizibilitatea şi constructorii neserioşi”, a argumentat şeful CNAIR. El menţionat că pentru aceste lucrări  există cadrul legal, iar banii nu vor fi o problemă: „Am avut discuţii şi cu Comisia Europeană, astfel încât să nu existe probleme de finanţare. Am primit undă verde”.

DN 73 A, rută alternativă pentru un segment al DN 1
În cazul judeţului Braşov, unul dintre cele două proiecte ce urmează a fi implementate în regie proprie prin Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri vizează repararea reabilitarea DN 73 A (Predeal – Râşnov – Zărneşti - Şercaia), un drum montan care este folosit de mulţi şoferi ca rută alternativă pentru DN 1.  În ultimii ani, la această arteră s-au efectuat doar reparaţii curente sau intervenţii absolut necesare, astfel că starea şoselei nu este tocmai bună. Artera are o lungime 68,30 kilometri, iar în momentul de faţă proiectul este în stadiul de realizare a Studiului de Fezabilitate. Începerea lucrărilor este programată pentru luna septembrie a anului 2017, iar termenul de finalizare este luna ianuarie a anului 2020.

Ocolitoarea Făgăraşului, parte a autostrăzii Braşov - Sibiu
Celălalt proiect pe care Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Braşov îl va realiza în regie proprie este ocolitoarea municipiului Făgăraş. Potrivit CNAIR, artera este parte a viitoarei autostrăzi Braşov – Sibiu şi urmează a scoate traficul greu din Făgăraş, care este traversat de la un capăt la altul de DN 1. Centura a municipiului va avea o lungime de 13,23 de kilometri şi se va desprinde din DN 1 între localităţile Mândra şi Făgăraş, va intersecta drumurile care leagă oraşul de satele Ileni, Râuşor şi Săscior şi se va opri în DC 75 (Beclean – Luţa), urmând ca, cel mai probabil, legătura cu DN 1 să se realizeze pe drumul comunal amintit. Începerea lucrărilor este estimată pentru luna aprilie a anului 2018, iar termenul de finalizare este luna decembrie a anului 2019.
De altfel, aceasta este una dintre cele două posibile centuri rutiere pentru municipiul Făgăraş, pentru că, în ultimii ani s-a luat în discuţie şi transformarea în variantă ocolitoare a unui drum tehnologic, cu o lungime de 5,93 kilometri, construit în 1987 (când a fost regularizat cursul râului Olt) şi preluat de Ministerul Transporturilor în 1998.
 
Cum vor fi implementate proiectele
Directorul CNAIR, Cătălin Homor, a menţionat că pentru lucrările efectuate de către direcţiile regionale de drumuri şi poduri, calitatea  va fi garantata prin laboratoarele proprii, prin supervizare din partea Centrului de Studii Tehnice Rutiere şi Informatică (CESTRIN) şi a Inspectoratului de Stat în Construcţii, dar şi de către un diriginte de şantier contractat extern.
Pentru ca proiectele să poată fi implementate, CNAIR va revizui studiile de fezabilitate şi proiectele tehnice în urma unor licitaţii, va achiziţiona materialele necesare şi, acolo unde va avea nevoie, va închiria utilajele necesare construcţiei.

 

+0 -0

Comentarii

ion

2016-11-28 20:16:25


DE S-AR BAGA PREFECTU ASTA NOU AN VOI.SI HOGHIZ SERCAIA SO FACUT AN DOUA SAPTAMANI DUPA DOUAZECI DE ANI. LASATI PREDEAL RASNOV AN PACE STIE OMU CE FACE OCUPATIVA DE RASNOV --SIBIU SUNT O SUTA AN LINIE DREAPTA NU MAI BAGATII AUTOSTRADA AN FAGARAS CA NU STRICA 5-10 KM DE LEGATURA SI ASA AI SI NORMAL SA FIE LA DISTANTA DE FAGARAS.FACETII CEVA NOU NU MAI STRICATII DN1.

Gogu

2016-11-28 08:58:16


Brasov - Sibiu si Brasov - Ploiesti in ce mileniu? O fi Brasovul decazut din punct de vedere al civilizatiei din cauza numarului extrem de mare de moldoveni dar totusi ...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie