Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 08:08

DN73: 2,4 milioane lei, „taxa de restart”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 16 februarie 2021

CNAIR caută proiectant care să constate ce au lăsat spaniolii în urmă. Proiecte separate, pentru judeţele Braşov şi Argeş

DN73: 2,4 milioane lei, „taxa de restart”

După ce a anunţat că renunţă la contractul de modernizare a DN 73 (Piteşti – Braşov) încheiat cu spaniolii de la Azvi, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat acum licitaţia pentru elaborarea documentaţiei tehnice pentru lucrările care au mai rămas de realizat la arteră. Pentru acest contract de servicii, cu o valoare estimată de 2.406.264 lei cu tot cu TVA, ofertele sunt aşteptate până în data de 19 martie, iar contractul va avea o valabilitate de 24 de luni. Consultantul stabilit în urma acestei licitaţii va trebui să realizeze o expertiză tehnică a drumului, să constate ce s-a efectuat şi ce lucrări mai trebuie licitate, să pregătească proiectul tehnic, să obţină autorizaţia de construire şi să asigure asistenţă tehnică pe perioada derulării lucrărilor (estimată la 18 luni).

Proiectanţii vor trebui să ia în calcul şi extinderea la 4 benzi pe un sector dintre Braşov şi Cristian
Obiectul contractului de servicii pentru care a fost lansată noua licitaţie vizează sectoarele de drum care nu au fost modernizate, iar motivul pentru care este nevoie de un nou proiect tehnic este că cel vechi nu mai respectă toate specificaţiile tehnice şi legislative în vigoare. De asemenea, reprezentanţii CNAIR susţin că va fi nevoie de o corelare cu situaţia din teren. De altfel, firma care va obţine contractul de servicii va trebui să proiecteze dublarea (de la două la patru benzi) unui sector din DN 73 cuprins între municipiul Braşov şi intersecţia cu drumul de legătură spre Autostrada Râşnov – Cristian.

Variantă posibilă: doi constructori
Pe de altă parte, în caietul de sarcini se arată că documentaţia tehnică va fi întocmită structurat în două părţi distincte, aferente celor două judeţe străbătute de DN 73, respectiv Argeş şi Braşov, asta pentru că, cel mai probabil, licitaţia de lucrări va fi împărţită în loturi.

Contractul pentru primul proiect tehnic, semnat în anul 2011
Potrivit documentaţiei licitaţiei, contractul pentru elaborarea primului proiect de modernizare a DN 73 a fost semnat în anul 2011 cu Asocierea Azvi SA – Straco Grup SRL – Piomar Development – Tractebel Engineering SA, iar documentaţia a fost finalizată în anul 2012. În anul 2015 a avut loc revizuirea proiectului, urmare a unor expertize tehnice la unele porţiuni de drum.
Lucrările propriu-zise au început în luna mai, iar în luna octombrie a anului trecut stadiul fizic al lucrărilor era de 50,26%. De altfel, anul trecut a fost recepţionat un sector modernizat de aproximativ 29 km (mai puţin două poduri), asta în condiţiile în care lungimea totală a arterei este de 103,5 km.

+2 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie