Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 03:27

Dorian Lungu ia în calcul extinderea Luado Chocolate în Bucureşti sau Cluj

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 17 octombrie 2018

Antreprenorul vrea să investească 80.000 de euro în creşterea capacităţii de producţie de la 50 la 200 de kilograme pe zi

Dorian Lungu ia în calcul extinderea Luado Chocolate în Bucureşti sau Cluj

Antreprenorul braşovean Dorian Lungu (foto) ia în calcul extinderea business-ului Luado Chocolate şi analizează pieţele Bucureştiului şi Clujului în vederea deschiderii celei de-a doua ciocolaterii, după cea deschisă în centrul vechi al Braşovului. „Cele mai multe comenzi, după Braşov, ne vin din Bucureşti”, a explicat Lungu, acesta precizând însă că şi Clujul pare a fi o piaţă interesantă pe sectorul de ciocolată şi încheţată.
Potrivit acestuia, primul magazine din afara Braşovului va fi deschis anul viitor. Până atunci, antreprenorul doreşte să investească 80.000 de euro în creşterea capacităţii de producţie. „În acest moment facem aproximativ 50 – 60 de kilograme de ciocolată pe zi, iar pentru a acoperi consumul pe Braşov şi, eventual, Bucureşti, ar trebui să ajungem la 200 de kilograme pe zi”, a explicat Dorina Lungu. De asemenea, compania îşi va creşte numărul de angajaţi de la 7 la 12.
Anul trecut, Dorian a vândut ciocolată de 721.000 de lei (peste 155.000 de euro), în principal către segmentul corporate, creşterea business-ului fiind de peste 20% faţă de anul anterior.

Exportul, deocamdată imposibil din cauza distanţelor mari
Deşi a primit adesea solicitări pentru a vinde ciocolata produsă la Braşov şi în Italia şi Spania, Dorian spune că deocamdată exportul este imposibil, deoarece produsele ar putea expira până ar ajunge la vânzare. „Noi facem produse cu termen mic de garanţie, aşa cum se fac de fapt produsele naturale. Cel mai lung termen de valabilitate este de 30 de zile. E drept, dacă am produce industrial, probabil că ciocolata ar avea termene şi de un an, dar deocamdată vrem să ne axăm pe partea aceasta de producţie. Mi s-a propus să extindem astfel business-ul, dar atunci brandul ar fi avut de suferit. De asemenea, am primit solicitări de cumpărare a business-ului, dar le-am refuzat”, a mai spus sursa citată.

Brand născut în 2011
Iniţierea în domeniu i-a făcut-o chiar un belgian pasionat de ciocolată, care l-a învăţat pe Dorian cum să recunoască produsele de calitate. „De la el am primit primele semnale pentru a recunoaşte o ciocolată de calitate. Într-una din deplasările pe care le-am făcut în Belgia, mi-am alocat timp pentru câteva vizite în puncte cheie ale producţiei şi distribuţiei de ciocolată. Începând de la o mică ciocolaterie de cartier şi terminând cu magazine de profil sau academia Barry Callebaut, aceste vizite au fost cele care au pus temelia Luado Chocolate”, ne-a spus Dorian.
Revenit în România, a continuat să se informeze despre universul nesecat al ciocolatei şi, alături de Aura, cea care s-a şi specializat ca ciocolatier la Academia Barry Callebaut, a pus bazele LUADO Chocolate.
Cuvântul „LUADO” are de fapt o semnificaţie puternică pentru cei doi: LU de la Lungu, A de la Aura şi DO de la Dorian. Aşa au început cei doi cu o investiţie minimă o afacere. Au înregistrat marca Luado la finele anului 2011, iar la începutul lui 2012 deschideau şi primul punct de vânzare în cadrul magazinului Star din Braşov. Tot în 2012 a fost creat şi magazinul online dedicat produselor Luado, www.luado.ro. „O ciocolaterie nu este un boom business. Îţi trebuie timp, răbdare, imaginaţie, multă pasiune şi resurse financiare pentru a susţine o astfel de activitate”, a destăinuit tânărul unul dintre secretele unei astfel de afaceri.
Dorian spune că, din păcate, cultura autohtonă în ceea ce priveşte ciocolată de calitate este una redusă, iar procurarea de materie primă şi ambalaje de calitate la preţuri decente sunt impedimente destul de puternice.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie