Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 13:57

Două firme din Braşov au preluat lucrările pentru „pasajul cu ghinion”, pasajul vechi de la Fartec

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 28 sepembrie 2018

Contractul pentru finalizarea reparaţiilor a fost semnat în 25 septembrie. Două luni va dura proiectarea, iar 12 luni lucrările

Două firme din Braşov au preluat lucrările pentru „pasajul cu ghinion”, pasajul vechi de la Fartec

După trei ani de la începerea lucrărilor şi la peste un an de la suspendarea lucrărilor, Primăria Braşov a anunţat reluarea reparaţiilor capitale la pasajul vechi de la Fartec. Asta după ce în 25 septembrie a fost semnat contractul pentru proiectarea şi finalizarea lucrărilor la acest obiectiv de investiţii.
Contractul, în valoare de 9.193.514,51 de lei, fără TVA, respectiv 10.940.281 lei cu tot cu TVA, a fost semnat cu Asocierea SC Recon SA - SC Prinfo SRL, ambele firme din Braşov, care vor trebui să finalizeze reparaţiile în termen de 14 luni (2 luni va dura proiectarea şi 12 luni lucrările propriu-zise).
Pin acest contract, printre altele, la infrastructură, se vor executa lucrări de consolidare la fundaţia unuia dintre piloni, vor fi realizate blocuri antideraiere, iar alţi piloni vor fi cămăşuiţi. De asemenea, se vor realiza lucrări la dispozitivele antiseismice.
La suprastructura pasajului, printre altele, se vor finaliza lucrările de demolare a plăcii de suprabetonare şi vor fi reparate cele 98 de grinzi. În contract mai sunt prevăzute lucrări la tablier şi alte intervenţii. După terminarea reparaţiilor, pasajul va trece prin teste speciale.
Proiectul a fost unul „cu ghinion” pentru municipalitatea braşoveană, pentru că, după puţini timp de la începerea reparaţiilor au fost descoperite probleme mai grave la infrastructura pasajului. Au fost căutate soluţii tehnice cu firma care a obţinut iniţial contractul, iar într-un final, la în ultima parte a anului trecut contractul a fost reziliat. Anul acesta, a mai fost efectuată o expertiză tehnică obiectivului, iar în vară a fost lansată şi licitaţia de lucrări.
„Acum, după ce avem şi noile soluţii de consolidare, urmează ca cele două firme din cadrul asocierii care a câştigat licitaţia să demareze cât mai repede proiectarea şi execuţia, astfel încât să se reia circulaţia cât mai repede pe acest pasaj. Chiar dacă durata lucrărilor s-a prelungit mai mult decât era estimat, această soluţie de consolidare a rămas cea mai bună variantă, inclusiv ca timp, pentru reluarea circulaţiei pe pasaj”, a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea, după semnarea contractului.
Lungimea totală a pasajului este de 249.25 m, iar lăţimea totală de 12.20 m, din care 7.80 m parte carosabilă.

+3 -0

Comentarii

rammstein

2018-09-28 07:29:42


exacat de alegeri....tara de rahat...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie