Curs BNR
1 EUR = 4.9761 RON
1 USD = 4.6567 RON
1 GBP = 5.7878 RON
1 XAU = 346.6114 RON
1 AED = 1.2678 RON
1 AUD = 3.0265 RON
1 BGN = 2.5442 RON
1 BRL = 0.9073 RON
1 CAD = 3.4036 RON
1 CHF = 5.0938 RON
1 CNY = 0.6426 RON
1 CZK = 0.1971 RON
1 DKK = 0.6673 RON
1 EGP = 0.0972 RON
1 HUF = 1.2649 RON
1 INR = 0.0559 RON
1 JPY = 3.0059 RON
1 KRW = 0.3389 RON
1 MDL = 0.2605 RON
1 MXN = 0.2744 RON
1 NOK = 0.4252 RON
1 NZD = 2.7633 RON
1 PLN = 1.1511 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4287 RON
1 TRY = 0.1432 RON
1 UAH = 0.1179 RON
1 XDR = 6.1310 RON
1 ZAR = 0.2433 RON
O NOUĂ REGULĂ PENTRU DEZVOLTATORII IMOBILIARI
Publicat la 08 februarie 2018
Un proiect de hotărâre în acest sens va fi supus aprobării Consiliului Local Braşov în şedinţa de plen de vineri
Consilierii locali braşoveni vor dezbate în şedinţa de plen de vineri un proiect de hotărâre privind normarea numărului minim de locuri de parcare pentru noile construcţii de locuinţe în municipiul Braşov. Proiectul a fost propus după ce au apărut probleme cu unele zone rezidenţiale în care dezvoltatorii imobiliari nu au luat în calcul locurile de parcare sau, dacă le amenajau, le vindeau separat, la preţuri foarte mari, iar noii locatari preferau să îşi lase maşinile pe drum sau trotuar. De altfel, problema parcărilor a fost discutată şi în timpul dezbaterilor din cadrul comisiilor de urbanism din Primăria Braşov şi, atât cetăţenii cât şi unii dezvoltatori imobiliari au solicitat reglementarea acestei situaţii, având în vedere că în oraş a crescut foarte mult numărul de maşini.
În aceste condiţii, pentru a evita viitoarele probleme cu locurile de parcare, municipalitatea braşoveană a pregătit un proiect de hotărâre de Consiliu Local, în care se arată că „pentru fiecare unitate locativă nou construită în municipiul Braşov se vor asigura minim două locuri de parcare în interiorul proprietăţii”. Conform aceluiaşi document, accesul la spaţiile destinate parcării este permis numai prin circulaţii carosabile (alei, rampe sau pante) amenajate fără afectarea domeniului public şi a circulaţiei rutiere. De asemenea, atunci când vor proiecta locurile de parcare, dezvoltatorii imobiliari vor trebui să ţină cont de prevederile „Strategiei şi a Planului de acţiuni privind adaptarea la schimbările climatice în municipiul Braşov”, document aprobat anul trecut. În cazul care hotărârea va fi aprobată de aleşii locali, ea nu va putea fi aplicată în cazul construcţiilor pentru care au fost deja aprobate documentaţiile de urbanism zonale (PUZ) sau documentaţiile de urbanism de detaliu (PUD), a căror proiectare şi procedură de autorizare sunt în curs de derulare.
O maşină la trei braşoveni, în 2020?
Reglementarea situaţiei locurilor de parcare vine şi în contextul în care, potrivit raportului de specialitate aferent proiectului de hotărâre, pentru anii 2020 – 2025 – 2030 se prevede că numărul de vehicule. De altfel, se ia în calcul chiar o dublare a numărului de vehicule, de la 162 la 1.000 de locuitori în 2002, la 334 de la 1.000 de locuitori în anul 2020, adică un autoturism la trei persoane.
În prezent, în municipiul Braşov sunt înmatriculate 88.188 de autoturisme.
Ariciul
2018-02-08 10:44:06
Poata n-ar fi rau ca noile imobile (chiar si cele existente) sa fie obligatoriu prevazute cu parcari subterane pe mai multe nivele (vezi Germania).
nicu
2018-02-08 09:15:05
Si daca nu pot folosi locul de parcare pentru ca parcheaza altu in locul meu,pentru ce platesc?
ALon
2018-02-08 06:13:09
Chestia asta cu parcările de reședință e una din cele mai mari ...beep...făcute de primăria Brașov. Adică, dacă eu plec două săptămâni în concediu, blochez degeaba locul, nimeni nu parchează acolo ! Dacă merg în vizită la cineva sau dacă am treabă prin "zone rezidentiale" n-am unde parca, trebuie să merg cu taxiul. Ca să nu mai zic cum arată orașul, plin de blocatoarele alea oribile ruginite. Nu era mai simplu, dacă tot vroiau bani, să bage un impozit suplimentar pentru toate mașinile ?
Willy
2018-02-08 03:04:27
Intr-o zi eram pe Soarelui si voiam sa parchez pentru 5 minute. Lucru imposibil caci desi erau foarte multe locuri de parcare libere accesul la ele era blocat cu blocatoare (sic!), lazi de plastic, bolovani. Asa ca am parcat pe trotuarul unde e parculetul, ingreunand astfel circulatia. Am vrut sa iau masina in spate dupa mine unde aveam treaba dar era prea grea. Smecherie mare face Primaria cu parcarile astea. "Riveranul chirias" cand pleaca si ridica blocatorul unde isi parcheaza masina? 1: Masina se misca non stop, urca si coboara din mers sau ruleaza singura facand ture pana iese soferul din magazin caci alt riveran ca si el a blocat parcarea? sau 2: Riveranul ruleaza locul de parcare ca pe un covoras si il asterne unde are treaba? Free parcari!
Cu 3 capele, pentru 3 confesiuni
2024-04-26 citeste mai multAutorizaţia de construire nr. 144 din 15.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire „Pentru schimbare de destinaţie din locuinţă în spaţiu comercial. Creare acces[...]
2024-04-26 citeste mai multCandidatul PNL-PSD la primăria Braşovului, George Scripcaru, spune că de când a pierdut postul de primar, în 2020, s-a ocupat de probleme de familie. A consumat un an ca să rezolve nişte[...]
2024-04-26 citeste mai multProiectul de hotărâre mai avea nevoie de un singur vot pentru a trece
2024-04-26 citeste mai multBraşoveanul prin adopţie Mihai Sturzu (s-a născut în Bucureşti dar şi-a petrecut copilăria şi adolescenţa în Braşov), fost membru al trupei de muzică dance Hi-Q din anii 2000 a[...]
2024-04-26 citeste mai mult
Willy
2018-02-08 12:11:00
- pentru domnul Nicu: ala nu e locul "tau". Exista extras CF aferent locului de parcare cu numele tau pe el? Daca da, de ce nu il ingradesti? Cum iti explici ca l-a asfaltat primaria? Daca e locul tau de ce nu il remorchezi dupa tine si parchezi pe el unde ai treaba si nu mai parchezi pe locul "altuia"? Parcarea e loc public, primaria il administreaza si face bani frumosi din inchirierea sa unora disperati ca le ia cineva "locul". Se vede de pe Luna, pe o parte locuri rezidentiale blocate pe partea cealalta e oprirea interzisa cu ridicare. Va mai amintiti cum umblau aia cu ridicatul masinilor cand le ridicau abuziv? Cati bani s-au facut si atunci pe spatele cetatenului?