Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8174 - 02 mai 19:31

Drumarii bagă 5,24 milioane de lei doar în hârţogăria pentru reabilitarea DN 73 A

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 14 octombrie 2015

Întreaga documentaţie tehnică pentru reabilitarea acestei şosele care face legătura între Predeal şi Şercaia ar urma să fie finalizată în maximum trei ani şi abia apoi să înceapă şi lucrările efective de reparaţii

Drumarii bagă 5,24 milioane de lei doar în hârţogăria pentru reabilitarea DN 73 A

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a demarat procedurile în vederea reabilitării integrale a DN 73 A, care face legătura între Predeal şi Şercaia, fiind o alternativă la DN 1 şi asigurând şi legătura cu zona turistică Bran - Moeciu dinspre Capitală. Şoseaua are o lungime totală de 68,27 de km, iar pe traseul sunt 18 poduri şi 181 de podeţe, care ar trebui reabilitate integral, iar proiectantul va trebui să efectueze o expertiză tehnică pentru fiecare dintre acestea. Pentru început, Compania de drumuri a lansat o licitaţie în vederea întocmirii documentaţiei tehnice pentru reabilitarea din temelii a acestei şosele: documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţie (DALI), proiectul tehnic, detaliile de execuţie şi proiectul pentru autorizare de construire (PAC). În conformitate cu estimărilor celor de la CNADNR, costul pentru realizarea acestor documente este estimat la suma de 4,22 milioane de lei, respectiv 5,24 milioane de lei cu tot cu TVA. Câştigătorul licitaţiei va avea termen 36 de luni să realizeze întreaga documentaţie, iar ofertele de la firmele de specialitate sunt aşteptate până în data de 26 noiembrie.  
O reparaţie a carosabilului pe această şosea s-a făcut doar pe tronsonul dintre Râşnov şi Zărneşti, anul trecut, însă în rest s-au mai pus doar „plombe” .Pe anumite tronsoane, drumul a fost făcut iniţial din dale de beton peste care s-a turnat covor asfaltic, numai că cu timpul s-a degradat, astfel că, în conformitate cu precizările din caietul de sarcini pe tot traseul carosabilul prezintă denivelări, fisuri şi gropi.

CNADNR doreşte o viteză mai mare pe acest drum
În conformitate cu documentaţia tehnică, CNADNR vrea să mărească viteza de deplasare pe această şosea, care în prezent este cuprinsă între 30km/oră şi 60 km/oră, astfel ca în curbe să se asigure pante transversale unei viteze de circulaţie de 60 km/oră. De asemenea, pe anumite porţiuni carosabilul este surpat, astfel că vor fi necesare consolidări, dar şi amenajare unui sistem de drenaj pe marginea drumului pentru a menţine apa la o adâncime suficientă, ţinând cont că nu există un astfel de sistem, iar din această cauză şoseaua a luat-o uneori la vale sau s-a denivelat. Drumarii recunosc faptul că şoseaua nu a fost întreţinută la timp, iar aceasta este principala cauză pentru degradările accentuate.   
 

+1 -0

Comentarii

Cristian

2015-10-14 07:09:08


Ce ne mai miram se pot cistiga bani si din studii,este mai ieftin si aduce mai multi bani firmelor decit sa repari drumuri.Drumuri si autostrazi scumpe si de proasta calitate,CNADNR condusa de persoane interesate decit de prosperitatea firmelor pe care le conduc din umbra decit de drumuri de calitate.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie