leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6975 RON

1 USD = 4.1192 RON

1 GBP = 5.3305 RON

1 XAU = 170.2283 RON

1 AED = 1.1214 RON

1 AUD = 2.9602 RON

1 BGN = 2.4018 RON

1 BRL = 1.0983 RON

1 CAD = 3.1066 RON

1 CHF = 4.1441 RON

1 CNY = 0.6079 RON

1 CZK = 0.1837 RON

1 DKK = 0.6293 RON

1 EGP = 0.2302 RON

1 HUF = 1.4745 RON

1 INR = 0.0579 RON

1 JPY = 3.7645 RON

1 KRW = 0.3669 RON

1 MDL = 0.2402 RON

1 MXN = 0.2160 RON

1 NOK = 0.4829 RON

1 NZD = 2.7866 RON

1 PLN = 1.0943 RON

1 RSD = 0.0397 RON

1 RUB = 0.0620 RON

1 SEK = 0.4579 RON

1 TRY = 0.7696 RON

1 UAH = 0.1472 RON

1 XDR = 5.7408 RON

1 ZAR = 0.2981 RON

Editia 6930 - 22 mar 11:30

Drumul alternativ spre Bucureşti, un proiect spectaculos asemănător Transfăgărăşanului, ţinut la naftalină de Ministerul Transporturilor. Investiţia era estimată la 90 de milioane de euro

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 15 martie 2019

Drumul alternativ spre Bucureşti, un proiect spectaculos asemănător Transfăgărăşanului, ţinut la naftalină de Ministerul Transporturilor. Investiţia era estimată la 90 de milioane de euro

Ideea amenajării unui drum paralel cu DN 1, pe Valea Doftanei, care să descongestioneze traficul de pe DN 1, cea mai aglomerată cale de legătură între Capitală şi munte este una mai veche, iar consiliile judeţene din Braşov şi Prahova se asociaseră în 2008 pentru a realiza această investiţie. Atunci, exista posibilitatea finanţării lucrărilor prin Programul Naţional 10.000 de Drumuri Judeţene, însă linia de finanţare s-a blocat, astfel că şi proiectul a fost abandonat.

Drumul ar preluat cel puţin 10% din traficul uşor
Fostul drum judeţean 102I are o lungime de 13,68 km pe raza judeţului Braşov şi porneşte din drumul naţional, imediat după localitatea Brădet, din zona „Șanţuri”, prin Pasul Predeluţ, către judeţul Prahova. În 2016, acesta a fost preluat de către Compania de Drumuri în vederea demarării unui proiect de modernizare şi a primit indicativul DN 1V. De proiectul de modernizare, nu s-a mai auzit nici un cuvânt de atunci, deşi, se pare că Ministerul Transporturilor a efectuat o documentaţie în acest sens. Conform estimărilor oficiale, acest drum ar putea prelua între 10 şi 15% din traficul uşor de pe DN 1, dar ar putea fi considerat şi un drum de interes turistic şi o alternativă mult mai bună decât autostrada Comarnic-Braşov.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a precizat că a avut o întrevedere recentă cu fostul ministru al Transporturilor, Ioan Rus, iar acesta a precizat faptul că în vremea cât a deţinut această funcţie, proiectul pentru modernizarea acestei şosele a fost realizat, dar acum a fost pus la naftalină. „Acest drum ar putea fi o rută alternativă până când vom avea autostradă şi un drum de acces mult mai facil pentru cei care nu au treabă la Sinaia sau la Buşteni, ci dincolo de Valea Prahovei. Acel proiect se putea realiza destul de uşor, este vorba de o investiţie de 90 de milioane de euro, dar a rămas prin sertare la Ministerul Transporturilor. Ar fi bine ca şi oficialii din minister să realizeze importanţa realizării unor şosele de acest gen şţi să reia proiectul”, a explicat Adrian Veştea.

Primarii din Prahova vor accesa fonduri europene pentru a face şoseaua
În ceea ce priveşte porţiune de drum din judeţul Prahova, aceasta are o lungime de 41,9 km, care se află pe teritoriile administrative ale localităţilor: Câmpina - 1,6km; Şotrile - 8,3km; Brebu - 2,7km; Valea Doftanei - 29,1km.
Ţinând cont că cei de la Drumuri nu mai zic nimic, primarii din Nordul judeţului Prahova au început însă demersurile pentru a-şi croi propria şosea prin munţi, dar care, din păcate, fără implicarea Transporturilor nu va continua până la Braşov. „Transbaiul” vizează realizarea unei şosele care să lege Valea Prahovei de Valea Doftanei, prin traversarea Munţilor Baiului din Bucegi, în lungime de aproape 40 km aceasta urmând să facă legătura între oraşele Azuga, Buşteni şi comuna Valea Doftanei şi apoi să continue spre Braşov, pe drumul judeţean existent, care este însă mai mult un drum forestier, impracticabil pe anumite porţiuni. Traseul a fost ales astfel încât să pună în valoare frumuseţea Bucegilor.
Primarii din nordul judeţului Prahova doresc să construiască şoseaua din munţi cu ajutorul fondurilor europene, pentru a îmbogăţi potenţialul turistic al zonei şi a scurta timpul de acces. Drumul va avea o serie de serpentine, dar va oferi şi peisaje de vis, goluri montane, drumuri prin pădure, plimbări la peste 1.800 de metri altitudine, acces mai uşor la pârtiile de schi, astfel că ar putea face concurenţă Transfăgărăşanului sau Transalpinei.

+7 -1

Comentarii

radu prins

2019-03-18 18:17:48


COMENTARIU?. cE SA MAI COMENTEZI VCAZAND CUM TREC DECENIILE PE LANGA NOI?. POTI NUMAI SA TE INTREBI ACELASI LUCRU: CE FEL DE OAMENI SUNT ACESTIA DE PRIN MINISTERE? CE VALOATRE PROFESIONALA AU EI? CE AMBIYTII DE A REALIZA CEVA II ANIMA?. nIMIC!. NIMIC NU-I MISCA, PENTRU CA EI SUFERA DE SINDROMUL ROMANULUI PASIV SI AUTO-MULTUMIT CU CEI PICA. DACA NU CURGE, PICA....ROMANUL ALA CARE FUGEA DIN CALEA NAVALITORILOR BARBARI, SPRE A SUPRAVIETUII CU ORICE PRET.BIROCARATII NOSTRI NU SUFERA INSA SUFLETESTE SI SUNT NEMURITORI. CE NU STIM NOI, ESTE LEGAT DE INTERESELE CARE-I ANIMA, SAU CARE REUSESC SA IMOBOILIZEZE ORICE INITIATIVA. CUM SPUNEA DL.COLDEA: DACA "NOI" NU VREM, NIMIC NU SE FACE IN TARA ASTA.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional