Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 04:02

Drumul de Poiană în imagini de arhivă

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 22 decembrie 2014

Drumul de Poiană în imagini de arhivă

Încă din urmă cu aproape 150 de ani existau proiecte inginereşti prin care Braşovul să fie legat de zona de la poalele masivului Postăvaru, care mai târziu avea să fie cunoscută drept Poiana Braşov. Poiana a găzduit în 1951 Universiada de iarnă, însă atunci urcarea în Poiană se făcea încă pe Drumul Vechi. La începutul anilor '60, inginerul Alexandru Filipescu a primit sarcina să construiască un drum nou şi modern, care să poată asigura fluenţa unui trafic care creştea cu fiecare zi. „După aprobările respective, în 1961 am trecut la elaborarea unor studii preliminare pentru mai multe variante şi a sarcinilor de proiectare pentru două din aceste variante”, a declarat proiectantul drumului. Astfel, pe În 19 decembrie 1964, la ora 12:30, se inaugura şoseaua care leagă Braşovul de Poiană. Deşi asfaltarea şi celelalte lucrări au continuat în anii 1965 şi chiar 1966, maşinile au circulat încă de la sfârşitul anului 1964. Gruia Hilohi a reuşit să strângă fotografii extrem de preţioase dinaintea începerii lucrărilor la Drumul Nou de Poiană, din timpul acestor lucrări şi de după finalizarea lor. Toate se regăsesc în cartea pe care a lansat-o vineri, la Biblioteca Judeţeană „George Bariţiu”. „Cu sprijinul mai multor persoane, colecţionari privaţi, dar şi al Arhivelor Statului, am reuşit să strâng pentru această carte imagini inedite, care nu au mai fost prezentate niciodată până acum, referitoare la exploatarea atât a Drumului Vechi, cât şi a Drumului Nou, cu anumite vehicule de epocă. Veţi putea găsi vehiculele cu autoşenilă, cele cu tracţiune integrală sau cele din timpul raliurilor, toate sunt imagini inedite care nu au mai fost publicate până acum”, a declarat Gruia Hilohi, autorul cărţii.


 

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie