Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 15:16

„Drumul ruşinii” va intra, în sfârşit, în reparaţii

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 16 aprilie 2015

Compania de Drumuri s-a angajat că va nivela întreaga şosea şi va turna un strat de asfalt, întreaga investiţie estimată la peste 12 milioane de lei urmând a se finaliza în maximum trei luni şi jumătate

„Drumul ruşinii” va intra, în sfârşit, în reparaţii
Drumarii au lansat luna aceasta licitaţia în vederea demarării lucrărilor de reciclare în situ a fostului drum judeţean şercaia – Hoghiz, actual DN 1S. Practic, nu este vorba de o modernizare în totalitate a şoselei, ci de o reparaţie mai serioasă, astfel încât să se poată circula în condiţii optime cel puţin doi ani, după care să se treacă la cea de-a doua etapă de lucrări. În conformitate cu cerinţele Companiei de Drumuri, câştigătorul licitaţiei va avea misiunea de a recicla cu lianţi hidraulici carosabilul existent, iar apoi de a turna un strat de asfalt de 8 cm, iar peste acesta un strat de protecţie din şlam dublu. Lucrările vizează 17 din cei 24 de km ai şoselei, ţinând cont că restul porţiunilor sunt pe raza localităţilor, iar anii trecuţi pe aceste tronsoane s-au executat lucrări de reabilitare.
 
Anul trecut s-au făcut doar peticeli
Această investiţie de reciclare a DN 1S a fost estimată la suma de 12,64 milioane de lei, iar pe 20 aprilie ar urma să fie deschise ofertele primite de la constructori, după care să se treacă la partea de evaluare. Drumul, care mai este numit şi „drumul ruşinii”, tocmai din cauza stării dezastruoase în care se află, a fost preluat de către Compania de Drumuri de la Consiliul Judeţean Braşov în primăvara anului trecut. Tot ce au reuşit să facă drumarii anul trecut a fost plombarea câtorva gropi. CNADNR a susţinut că a făcut reparaţii pe 10.350 de mp şi s-a reuşit turnarea de covor asfaltic doar pe raza localităţilor Cuciulata şi Fântâna, respectiv pe aproximativ 3 km din cei 24 de km cât are acest drum. Pe timpul sezonului rece, gropile s-au înmulţit, ceea ce a strânit nemulţimirea localnicilor din zonă, care chiar au ieşit în stradă şi au protestat în vederea demarării cât mai curând a lucrărilor de reparaţii.
 
Din 1978 nu s-a mai făcut nimic
În conformitate cu datele deţinute de Direcţia de Drumuri Braşov, şoseaua a fost modernizată în anul 1978 şi de atunci nu s-a mai făcut nici o lucrare de anvergură. Astfel, pe lângă starea dezastruoasă a carosabilului sunt reale probleme şi în ceea ce priveşte structura podurilor şi a podeţelor, iar şanţurile de pe marginea şoselei sunt şi ele colmatate, astfel că apa de pe şosea nu se mai scurge aşa cum ar trebui, ceea ce duce la o degradare şi mai intensă a părţii carosabile pe anumite porţiuni. De la data semnării contractului, constructorul va avea timp trei luni şi jumătate pentru a finaliza lucrarea în totalitate. 
+0 -2

Comentarii

Oprea Ioan

2015-04-21 10:05:56


Au inceput lucrarile de saptamana trecuta si firma care executa decopertarile este SC MORANI IMPEX SRL. Plicurile cu oferte au fost deschise abia ieri. Se poate verifica informatia pe site-ul e-licitatie.ro. De ce nu se pune totul pe fata? De ce suntem trasi in piept asa pe fata?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie