Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 05:31

Drumuri începute şi neterminate, din cauza tăierii finanţărilor

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 12 octombrie 2013

Starea proastă a drumurilor din zona comunei Ungra a făcut şi ca operatorii de transport de persoane să renunţe la curse, iar şoselele care ar fi creat legături directe între sate au fost făcute doar pe jumătate

Drumuri începute şi neterminate, din cauza tăierii finanţărilor
Asfaltarea drumului dintre Dăişoara şi Ungra, a fost începută în urmă cu patru ani, însă drumul a rămas făcut doar pe jumătate, după ce Guvernul a tăiat banii pentru acest proiect. „Este vorba despre o distanţă de 10,5 km între cele două localităţi, iar, în 2009, s-au făcut 2,5 km. Practic s-a asfaltat porţiunea din sat şi până la ieşire din sat. În 2012, s-au pietruit 4 km, apoi trebuia să se toarne asfaltul. Din cauza blocării fondurilor de la Guvern, nu s-a mai făcut nimic. Acum sperăm ca, împreună cu ministrul Energiei, braşoveanul Constantin Niţă, să vorbim la Ministerul Dezvoltării, şi să ne aloce bani pe bugetul de anul viitor, să terminăm şi restul de 7,5 km. Toată invesitţia este de vreo 10,1 milioane de lei vechi, după reactualizarea calculelor“, spune primarul din Ungra, Traian Stanciu.
Un alt proiect al edililor din Ungra care a prins contur a fost realizarea unei legături directe între Dăişoara şi Rupea, însă, şi în acest caz mai este nevoie de alţi bani pentru finalizarea lucrărilor. „Era un drum de câmp, iar pe vremea când exista raoinul Rupea, pe acolo se mergea cu căruţa. Am refăcut şase podeţe, am lărgit drumul la 5,5 metri, am făcut rigole. Drumul are 8,5 km, din care noi am făcut 5 km, restul fiind pe raza oraşului Rupea. Din păcate, cei de la Rupea nu s-au apucat de el, chiar dacă rupenii au terenuri agricole şi ferme în zonă. Este un foarte mare avantaj pentru sătenii din Dăişoara, care în loc să parcurgă 25 de kilometri, ca acum, ar face doar o treime. Mai mult, poate astfel s-ar rezolva şi transportul public Ungra – Dăişoara – Rupea, care acum nu mai funcţionează pentru că nu era rentabil“, a explicat edilul pentru Ziarul Astra.
Tot la capitolul drumuri trebuie precizat că Ungra a obţinut finanţare europeană pentru Ungra – Crihalma. Este un drum aflat într-o zonă calamitată la fiecare inundaţie. Banii vor fi folosiţi pentru înălţarea şoselei de la kilometrul 7+500 la 8-500, în zona de revărsarea Oltului, unde apa ajunge şi la un metru. Este vorba despre pietruire, betonarea rigolelor şi refacerea a trei podeţe.
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie