leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7315 RON

1 USD = 4.2103 RON

1 GBP = 5.2727 RON

1 XAU = 194.9091 RON

1 AED = 1.1462 RON

1 AUD = 2.9707 RON

1 BGN = 2.4192 RON

1 BRL = 1.1322 RON

1 CAD = 3.2289 RON

1 CHF = 4.2800 RON

1 CNY = 0.6121 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6337 RON

1 EGP = 0.2533 RON

1 HUF = 1.4541 RON

1 INR = 0.0611 RON

1 JPY = 3.9100 RON

1 KRW = 0.3582 RON

1 MDL = 0.2395 RON

1 MXN = 0.2217 RON

1 NOK = 0.4921 RON

1 NZD = 2.8503 RON

1 PLN = 1.1115 RON

1 RSD = 0.0402 RON

1 RUB = 0.0668 RON

1 SEK = 0.4499 RON

1 TRY = 0.7453 RON

1 UAH = 0.1635 RON

1 XDR = 5.8236 RON

1 ZAR = 0.3023 RON

Editia 7009 - 19 iul 20:53

Drumuri naţionale reparate „pe sărite”. DN 13, DN73 şi DN 10, ruşinea judeţului

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 19 aprilie 2017

Drumuri naţionale reparate „pe sărite”. DN 13, DN73 şi DN 10, ruşinea judeţului

Judeţul Braşov este traversat de zece drumuri naţionale şi ca de fiecare dată, după sezonul rece, au apărut şi problemele, asfaltul găurindu-se. În luna februarie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin Direcţiile de Drumuri, a lansat o campanie de refacere provizorie a asfaltului deteriorat de pe şoselele naţionale. Atunci a fost efectuată o proritizare şi s-a intervenit, teoretic, pe drumurile care erau cel mai tare afectate. Din păcate, reparaţiile s-au făcut „pe sărite”, nefiind plombate chiar toate gropile, astfel că acestea au continuat să se mărească, creându-le probleme şoferilor.

Drum european plin de gropi
De exemplu, DN 13, care este totodată şi un drum european (E 60), fusese inclus pe lista de „peticire” după iarnă. Cel mai afectat sector de drum era cel care traversează Valea Bogăţii, unde s-a şi folosit material antiderapant din plin, şi fiind o zonă mai puţin însorită îngheţul şi dezgheţul au afectat foarte mult carosabilul. La un moment dat, drumarii au început să petecească gropile, însă nu au mai apucat să intervină şi pe sensul de mers dinspre Rupea spre Braşov, unde gropile au rămas şi sunt o adevărată capcană în special pe timp de noapte, ce să mai vorbim atunci când vremea este neprielnică.

S-a peticit doar locul unde s-au plantat panseluţe
Nici pe DN 73, care este de altfel un drum turistic de legătură spre staţiunile Bran, Moeciu şi Fundata, reparaţiile nu au mai ajuns până la capăt. După o serie de campanii în mass media şi proteste ale localnicilor, care au plantat şi panseluţe în gropi, a fost refăcut sectorul de drum dintre Cristian şi Râşnov. Probabil drumarii au rămas fără asfalt, astfel că drumul spre Moeciu este în continuare presărat de gropi. Drumul este inclus într-un proiect de reabilitare cu bani europeni, însă din cauza apariţiei unor probleme birocratice lucrările au întârziat, iar reabilitări s-au făcut deocamdată numai pe un tronson din judeţul Argeş, respectiv dintre Câmpulung şi Piteşti.

Drumuri care nu au fost incluse pe lista de reparaţii, deşi ar fi trebuit
Și DN 10, care face legătura cu Buzăul nu arată prea bine. Acesta a fost „sărit” din schema reparaţiilor de vară anul trecut, astfel că gropile au crescut şi mai mult după iarnă. Pentru drumari, această şosea, care face legătura şi cu un parc industrial, dar şi cu o serie de obiective turistice (Cetatea de la Prejmer care este în patrimoniul UNESCO, Rezervaţia de Zimbri de la Vama Buzăului) se pare că nu este o prioritate şi nici măcar nu a fost inclusă pe lista plombărilor de iarnă.

Aşteptăm cu interes „programul de punere în ordine a drumurilor naţionale”
Deşi atât în martie, cât şi în aprilie au fost şi perioade cu vreme bună, drumarii nu s-au grăbit să intervină pentru reparaţii. Acum, după o „binemeritată” vacanţă de Paşte, drumarii au o nouă scuză că nu vor putea interveni, ţinând cont că vom avea parte de vreme urâtă. În luna februarie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, a anunţat că odată cu încălzirea vremii, va începe execuţia lucrărilor şi cu asfalt normal, care nu se deteriorează la prima ploaie. În acest sens, din 1 aprilie şi până pe 30 iunie, la nivelul CNAIR prin subunităţi, ar urma să se desfăşura „Programul de punere în ordine a drumurilor naţionale şi a autostrăzilor la terminarea sezonului rece şi pregătirea lor pentru sezonul estival”. Până în prezent, nu s-au mai oferit detalii despre acest program, mult aşteptat.

O licitaţie nefinalizată
Nu în ultimul rând, pe 13 ianuarie, Direcţia Regională de Drumuri Braşov a lansat o licitaţie pentru furnizarea de mixtură stocabilă, dar şi punerea în operă, pentru o perioadă de 48 de luni, respectiv până în 2020. Licitaţia nu a fost deocamdată finalizată. Valoarea maximă a contractului pentru Serviciul de Drumuri Braşov este de 708.768,69 lei, fără TVA; valoarea maximă a unui contract subsecvent fiind estimată la suma de 227.893,00 lei.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie