Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 11:11

După ce anul trecut au vândut burgeri de 1,5 milioane de lei, braşovenii de la Grătar Urban vor să extindă business-ul la Bucureşti sau Cluj

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 24 februarie 2020

După ce anul trecut au vândut burgeri de 1,5 milioane de lei, braşovenii de la Grătar Urban vor să extindă business-ul la Bucureşti sau Cluj
Daniel şi Ana Otilia Străuneanu, originari din Bucureşti, respectiv Târgu Neamţ, au pus pe harta culinară din Braşov restaurantul Grătar Urban, specializat în producţia de burgeri. „Ideea ne-a venit în 2016, când un prieten ne-a invitat într-o minivacanţă pe Valea Prahovei, în februarie. Ajunşi în Braşov, am luat centrul istoric la pas, iar de pe strada Michael Weiss se vedea vârful Tâmpa şi era o privelişte frumoasă. M-am gândit că ar fi un loc potrivit pentru un business. Am observat un local de închiriat şi aşa a apărut Grătar Urban“, povesteşte Daniel Străuneanu. Restaurantul a fost deschis câteva luni mai târziu, după o investiţie iniţială de 70.000 de euro, căreia i s-au mai adăugat 10.000 de euro pentru achiziţionarea unui cuptor performant, cu o capacitate mai mare.
Daniel şi Ana Otilia Străuneanu s-au cunoscut în Singapore, având joburi pe un vas de croazieră, iar după câţiva ani au hotărât să se întoarcă acasă şi să se stabilească la Târgu Neamţ. „Povestea noastră în antreprenoriat a început la Târgu Neamţ. Soţiei îi place foarte mult să gătească, mie să ţin contabilitatea.“ „Ne place foarte mult să călătorim şi într-o călătorie am fost la un restaurant în care  bucătarii găteau la vedere într-un cuptor cu cărbuni. Acum, ceea ce ne face diferiţi de ceilalţi este faptul că gătim carne pe grătar cu cărbuni. Lucrăm cu carne proaspătă, din Săcele, pe care ne-o aduce în fiecare dimineaţă un producător local. Preparatul nostru de bază este burgerul şi folosim dulceaţă şi cu brânzeturi fine“, spune Daniel Străuneanu.
Pe lângă clasicii burgeri cu carne, compania face şi burgeri vegetarieni, cu porumb şi năut, dar şi supe creme. De atlfel, Grătar Urban are în portofoliu şi desert, lava cake şi măr copt cu brânză gorgonzola şi sos de caramel sau măr copt cu îngheţată. „Preparatele noastre costă între 25 şi 31 de lei”.
Antreprenorii spun că în timpul călătoriilor lor au încercat să înţeleagă specificul culinar al mai multor naţii, dar şi al României şi astfel au creat un produs uşor de preparat, plăcut la gust şi vandabil. „Cel mai vândut e burgerul casei, cu brânză Cheddar şi dulceaţă de ceapă”.
Jumătate din clienţii restaurantului Grătar Urban sunt turişti străini, iar vara ponderea este mult mai mare, spun fondatorii.  „Odată cu apariţia serviciilor de livrări, cifra de afaceri a crescut foarte mult. În 2019, cifra de afaceri a fost de 1,5 milioane de lei, în creştere cu 50% faţă de 2018. Am atins capacitatea maximă şi ne gândim la dezvoltare într-un oraş mai mare, Bucureşti sau Cluj, unde să mergem cu acelaşi brand”.
Daniel Străuneanu spune că nu ar mai deschide în Braşov, deoarece piaţa este deja saturată. Acesta vede dinamica pieţei, susţinută de turişti, însă consideră că restaurantele existente în prezent în Braşov acoperă cererea pieţei. „Piaţa a ajuns într-un anumit nivel în care lucrurile trebuie lăsate să se aşeze”.
Daniel Străuneanu consideră că reuşita unui business constă în concept şi locaţie. Totodată, el spune că pentru a fi sustenabilă locaţia, din vânzările pe trei zile, un antreprenor trebuie să îşi acopere chiria. „Planul nostru pentru 2020-2021 este să deschidem un restaurant în Bucureşti sau în Cluj. E principalul pariu. (…) Este o provocare să fii antreprenor în 2020, facem cu plăcere ceea ce facem. Ne trezim cu un plan în fiecare dimineaţă, de asta avem trei businessuri care merg”.
+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie