Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 04:14

După „experienţa Budila”, Prefectura Braşov a dispus evaluarea infrastructurii critice din judeţul Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 iulie 2018

Vor fi verificate drumurile şi căile ferate, inclusiv podurile, podeţele şi viaductele

După „experienţa Budila”, Prefectura Braşov a dispus evaluarea infrastructurii critice din judeţul Braşov

Foto: Arhivă, 1 iulie - Prefectul Marian Rasaliu cu ministrul Apelor şi Pădurilor, Ioan Deneş, la podul distrus de la Budila.


Prefectul Braşovului, Marian Rasaliu, a anunţat, miercuri, că în timpul unei şedinţe a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă a dispus constituirea unor comisii care să evalueze starea drumurilor şi căilor ferate, pentru a se evita repetarea incidentului de la Budila (când un pod a fost luat de ape), dar şi pentru a se stabili dacă este nevoie de consolidarea unor porţiuni afectate de viiturile din ultima perioadă.
„Am înfiinţat aceste comisii nu pentru a băga sub preş o problemă, ci pentru a verifica tot ce înseamnă infrastructură critică. Calea ferată va fi verificată în totalitate, inclusiv podurile podeţele, viaductele tunelurile, iar evaluarea va fi gestionată de către cei de la CFR SA, verificările vor începe în 5 iulie. De asemenea, va funcţiona o comisie pentru evaluarea infrastructurii rutiere, de la suprafeţele carosabile, la poduri şi podeţe. Vizate de aceste analize sunt drumuri naţionale şi judeţene, pentru acestea urmând a colabora cu administraţia judeţeană”, a explicat Rasaliu. 

Podul de la Budila, construit în 1938, garantat 50 de ani
În ceea ce priveşte podul de la Budila, prefectul a afirmat că acesta a fost construit în anul 1938, avea durata de exploatare de 50 de ani, dar era folosit şi zilele trecute, după 80 de ani.
La momentul construirii, acest pod ar fi trebuit să facă parte dintr-o magistrală de cale ferată care să lege Transilvania de Muntenia, trecând Carpaţii prin Pasul Buzău. Lucrările au început în anul 1907, au fost suspendate de mai multe ori şi ai fost oprite de tot când mai era de realizat un segment de 35 de kilometri, între Întorsura Buzăului – Nehoiaşu. Pe lângă podul de la Budila, pe traseul sectorului Braşov – Întorsura Buzăului este şi cel mai lung tunel feroviar din România, cu o lungime de 4.379 metri. Tunelul a fost proiectat astfel încât să nu stânjenească o eventuală dezvoltare ulterioară, dimensiunile lui permiţând instalarea unei linii ferate electrificate cu două fire de circulaţie.

+0 -0

Comentarii

Petre

2018-07-05 08:25:22


Poate 1928! Linia a fost construita intre 1926 si 1931.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie