leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6559 RON

1 USD = 3.9517 RON

1 GBP = 5.2123 RON

1 XAU = 153.4508 RON

1 AED = 1.0759 RON

1 AUD = 2.8801 RON

1 BGN = 2.3806 RON

1 BRL = 0.9692 RON

1 CAD = 3.0614 RON

1 CHF = 4.1351 RON

1 CNY = 0.5774 RON

1 CZK = 0.1822 RON

1 DKK = 0.6242 RON

1 EGP = 0.2206 RON

1 HUF = 1.4386 RON

1 INR = 0.0547 RON

1 JPY = 3.5050 RON

1 KRW = 0.3541 RON

1 MDL = 0.2364 RON

1 MXN = 0.2093 RON

1 NOK = 0.4852 RON

1 NZD = 2.6455 RON

1 PLN = 1.0851 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0595 RON

1 SEK = 0.4496 RON

1 TRY = 0.6306 RON

1 UAH = 0.1409 RON

1 XDR = 5.5550 RON

1 ZAR = 0.2773 RON

Editia 6809 - 21 sep 01:14

După „experienţa Budila”, Prefectura Braşov a dispus evaluarea infrastructurii critice din judeţul Braşov

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 05 iulie 2018

Vor fi verificate drumurile şi căile ferate, inclusiv podurile, podeţele şi viaductele

După „experienţa Budila”, Prefectura Braşov a dispus evaluarea infrastructurii critice din judeţul Braşov

Foto: Arhivă, 1 iulie - Prefectul Marian Rasaliu cu ministrul Apelor şi Pădurilor, Ioan Deneş, la podul distrus de la Budila.


Prefectul Braşovului, Marian Rasaliu, a anunţat, miercuri, că în timpul unei şedinţe a Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă a dispus constituirea unor comisii care să evalueze starea drumurilor şi căilor ferate, pentru a se evita repetarea incidentului de la Budila (când un pod a fost luat de ape), dar şi pentru a se stabili dacă este nevoie de consolidarea unor porţiuni afectate de viiturile din ultima perioadă.
„Am înfiinţat aceste comisii nu pentru a băga sub preş o problemă, ci pentru a verifica tot ce înseamnă infrastructură critică. Calea ferată va fi verificată în totalitate, inclusiv podurile podeţele, viaductele tunelurile, iar evaluarea va fi gestionată de către cei de la CFR SA, verificările vor începe în 5 iulie. De asemenea, va funcţiona o comisie pentru evaluarea infrastructurii rutiere, de la suprafeţele carosabile, la poduri şi podeţe. Vizate de aceste analize sunt drumuri naţionale şi judeţene, pentru acestea urmând a colabora cu administraţia judeţeană”, a explicat Rasaliu. 

Podul de la Budila, construit în 1938, garantat 50 de ani
În ceea ce priveşte podul de la Budila, prefectul a afirmat că acesta a fost construit în anul 1938, avea durata de exploatare de 50 de ani, dar era folosit şi zilele trecute, după 80 de ani.
La momentul construirii, acest pod ar fi trebuit să facă parte dintr-o magistrală de cale ferată care să lege Transilvania de Muntenia, trecând Carpaţii prin Pasul Buzău. Lucrările au început în anul 1907, au fost suspendate de mai multe ori şi ai fost oprite de tot când mai era de realizat un segment de 35 de kilometri, între Întorsura Buzăului – Nehoiaşu. Pe lângă podul de la Budila, pe traseul sectorului Braşov – Întorsura Buzăului este şi cel mai lung tunel feroviar din România, cu o lungime de 4.379 metri. Tunelul a fost proiectat astfel încât să nu stânjenească o eventuală dezvoltare ulterioară, dimensiunile lui permiţând instalarea unei linii ferate electrificate cu două fire de circulaţie.

+0 -0

Comentarii

Petre

2018-07-05 08:25:22


Poate 1928! Linia a fost construita intre 1926 si 1931.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional