Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.6373 RON

1 GBP = 5.8018 RON

1 XAU = 350.3208 RON

1 AED = 1.2626 RON

1 AUD = 3.0320 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8988 RON

1 CAD = 3.3966 RON

1 CHF = 5.0832 RON

1 CNY = 0.6399 RON

1 CZK = 0.1978 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2662 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9616 RON

1 KRW = 0.3369 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2686 RON

1 NOK = 0.4220 RON

1 NZD = 2.7605 RON

1 PLN = 1.1498 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4261 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1171 RON

1 XDR = 6.1121 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 07:30

INTERVIU

„E greu să faci performanţă cu un buget limitat”

Autor: Bogdan POPESCU

Publicat la 05 noiembrie 2013

„E greu să faci performanţă cu un buget limitat”

Dan Gîrtofan a terminat pe locul 5 sezonul 2013 al CNRD, unul marcat de ghinioane, dar şi de o luptă surdă pentru asigurarea unui buget care să permită obţinerea performanţelor. Giri a vorbit despre evoluţia sa şi a lui Adrian Berghea (navigatorul său) într-un interviu care trage cortina peste anul 2013, unul pe care speră să-l „răzbune” în 2014.
- Cum ai caracteriza sezonul 2013 al CNRD?
- Un sezon greu, cu un buget limitat. şi se vede rezultatul când nu eşti confortabil din punct de vedere financiar aşa cum ar trebui. Una peste alta sunt bucuros că am reuşit să terminăm anul competiţional fără prea mari pagube. Un sezon greu, cu raliuri multe, frumoase, cu rezultate şi bune şi mai puţin bune, cu rezultate frustrante, aici vezi Sibiul, cu o greşeală de-a mea la Braşov, care ne-a costat scump. Un sezon amestecat. Nu pot să spun că a fost chiar cu mi-am dorit.
- Mulţi te vedeau la finalul anului trecut unul din concurenţii cu cele mai mari şanse la titlul de campion în 2013.
- Da, aveam o şansă, dar cum am mai spus, probabuil că abandonul de la Sibiu a cântărit destul de greu în economia campionatului. Practic, acolo s-a rupt legătura cu cei care au sărit în faţă şi, la nivelul la care se merge, când ai aşa o pierdere de puncte este foarte greu să surmontezi diferenţa.
- Francois Delecour a ieşit din nou campion, după ce a dominat întreg sezonul.
- E clar că vine dintr-o lume în care motorsportul este gândit la un nivel maxim. Fiind pilot de uzină, a beneficiat de mii de kilometri de probe speciale ?i de teste. Mai mult decât atât, nu a avut nicio presiune în ceea ce priveşte materialul de concurs, bugetul şi pur şi simplu a venit cu mintea limpede să câştige campionatul.  
- După mai mulţi ani, este pentru prima dată când nu prinzi podiumul la final de sezon.
- Totul s-a decis la Sibiu. Au fost multe puncte în joc atunci, iar cine le-a prins clar a avut un avantaj foarte mare. Pot să spun că anul acesta am avut şi un câştig. Se merge mult mai repede, echipajul este sudat şi, dacă nu ar fi fost ghinionul în proporţie mai mare de 50%, combinat cu teama de a nu strica maşina, poate am fi avut alte rezultate.
- Ce părere ai de faptul că între primii trei clasaţi nu se regăseşte niciun român?
- Sunt trei echipaje care nu au avut probleme cu bugetul şi nu au avut presiuni financiare cum să spunem le-au avut cei de la locul 4 în jos. Cu siguranţă ceilalţi au avut frână din prisma bugetelor şi asta îşi pune clar ampreta pe clasamentul final. Dacă ne uităm pe timpii de la raliuri sunt şi momente în care am cîştigat şi probe speciale, chiar în faţa lui Francois şi a celorlalţi, dar una peste asta sunt clar piloţii cei mai rapizi la ora asta.
- Lumea se întreabă dacă Giri mai poate să câştige curse...
- Păi dacă avem o linişte financiară, pentru că totul se rezumă la buget, cu siguranţă că putem fi rapizi şi putem fi primii. Acum, ţine şi un pic de noroc, de şansă, ca să ai rezultate bune.
- Ultima etapă, cea de la Harghita, a însemnat şi un finish cu un loc pe podium.
- A fost un raliu deşi aparent bun, foarte dur. O etapă în care s-a văzut clar că materialul de concurs trebuie să fie foarte bine pregătit. Pot să spun că am fost un pic dezavantajat de faptul că Adi nu a putut să meargă cu mine etapa asta şi am fost nevoit să merg cu alt copilot, ceea clar a făcut lucrurile un pic mai dificile.
- Ce urmează?
- Urmează din nou alergătura după parteneri, urmează să ne construim un buget sănătos pentru că probabil, prin apariţia mai multor modele R5, cum se zvoneşte, sezonul viitor va fi o luptă şi mai aprigă. Asta înseamnă că trebuie să fim mai bine pregătiţi pentru că deja limita la care trebuie să mergi cu maşina asta în bătaia cu modelele R5 este una foarte sus.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie