Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8166 - 19 apr 16:42

„Epoca de Aur” vs „Mandatul Coliban”

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 23 martie 2023

Cum voiau comuniştii să sistematizeze intersecţia Calea Făgăraşului - strada Lungă din Braşov: anul 1988 - pasaj subteran pe strada Lungă. Planul din 2023 - pasaj subteran pe Calea Făgăraşului şi strada Stadionului

„Epoca de Aur” vs „Mandatul Coliban”

Intersecţia strada Lungă – Calea Făgăraşului – strada Stadionului este de multe zeci de ani una cu probleme pentru traficul din municipiul Braşov. De altfel, planuri de sistematizare a acestei intersecţii au fost pregătite încă din „Epoca de Aur”, adică din perioada comunistă.
Astfel, marţi, 21 martie, în timpul consultării publice a proiectului turbogiraţiei din Bartolomeu, fostul director tehnic al Primăriei Braşov, Attila Radnoti, a spus că pregătirea proiectului pentru intersecţia strada Lungă – Calea Făgăraşului – strada Stadionului a fost a început în anul 1984.
„În anul 1988, o echipă coordonată de inginera Preduşcă a finalizat un proiect care problema acestui nod rutier. De altfel, au şi început lucrările. Astfel, o porţiune a străzii Pictor Andreescu – arteră perpendiculară pe Calea Făgăraşului, înainte de intersecţia cu strada Lungă – a fost dublată de la două la patru benzi, pe o lungime de aproximativ 150 m. Pentru continuarea lucrărilor era nevoie de demolarea a două case. Această stradă lărgită ajungea pe strada Lungă, de unde intra direct în pasajul subteran ce ar fi trecut şi pe sub calea ferată”, a spus Radnoti.
Pe de altă parte, reprezentantul firmei care a realizat Studiul de fezabilitate pentru turbogiraţia din cartierul Bartolomeu (din capătul străzii Institutului, la intersecţia cu strada Făgăraşului) a spus că în anii 1970 se discuta chiar de mutarea căii ferate Braşov – Sibiu, însă proiectul a fost abandonat.

Pasajul subteran, „reorientat” în epoca modernă
Pe de altă parte, primarul Braşovului, Allen Coliban, a declarat că, în acest moment, un pasaj pe strada Lungă ar fi greu de realizat, în condiţiile în care în zonă sunt monumente istorice. În schimb, a continuat edilul, în urma mai multor discuţii cu specialişti, aceştia au recomandat un alt pasaj subteran. „Opiniile au fost că ar fi necesară o subtraversare a intersecţiei pe direcţia cea mai facilă, dinspre Făgăraş spre Stadionul Tineretului. Un astfel de proiect nu ar afecta calea ferată”, a declarat primarul.
Practic, prin realizarea unui astfel de pasaj, traficul rutier dinspre Cristian şi Sibiu ar fi trecut în subteran. În schimb, maşinile care vin dinspre cartierul Bartolomeu vor sta, în continuare, la bariera de la trecerea la nivel cu calea ferată. În schimb, a argumentat primarul, ei nu vor mai avea de aşteptat până când se eliberează strada Stadionului.
O altă variantă de fluidizare a traficului discutată de-a lungul anilor a fost prezentată de Arhitectul-Şef al Braşovului, Dragoş Oprea: „S-a discutat despre o eventuală subtraversare a căii ferate dinspre Bartolomeu spre Stadionul Tineretului, cu o direcţionare a traficului pe Bulevardul Griviţei”.

Arhiva din şură
Totodată, primarul Braşovului a declarat că următoarea prioritate a municipalităţii braşovene va fi rezolvarea problemei intersecţiei strada Lungă – Calea Făgăraşului – strada Stadionului. „Nu ştim dacă vom mai putea recupera documentaţia realizată în anii 1980, care este acum depozitată într-o şură, sau dacă va trebui să o luăm de la zero. Oricum, ce a fost aprobat înainte de 1989 trebuie adaptat acestei perioade”.

Veniţi la dezbatere pentru a reclama blocajele de la intersecţia Calea Făgăraşului – strada Lungă  
Prezentarea planurilor privind sistematizarea intersecţiei Calea Făgăraşului – strada Lungă – strada Stadionului a fost făcută în contextul în care, în timpul consultării publice din 21 martie, de la Centrul de afaceri din Bartolomeu, mai mulţi locuitori ai cartierului Bartolomeu au spus că aceasta este principala problemă a zonei. „Marile blocaje apar la intersecţia Căii Făgăraşului cu strada Lungă şi nu se vor rezolva prin amenajarea acestui giratoriu”, a declarat unul dintre braşoveni, opinie ce a fost susţinută şi de alţi participanţi. Practic, mulţi dintre ei au venit tocmai pentru a prezenta această problemă, nu pentru a afla detalii referitoare la turbogiraţia Institutului – Calea Făgăraşului, care era tema dezbaterii. 

+4 -2

Comentarii

'A.S.'

2023-03-23 07:39:17


' Important este, sa fie util si rentabil...!'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie