Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8170 - 25 apr 07:03

Estimările Companiei de Drumuri: În 2020 vom avea autostradă între Braşov şi Sibiu

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 20 sepembrie 2013

O astfel de şosea de mare viteză ar avea sens, datorită faptului că, teoretic, la momentul finalizării ei, ar fi terminat şi tronsonul Comarnic-Braşov şi ar exista o legătură directă spre graniţa de vest

Estimările Companiei de Drumuri: În 2020 vom avea autostradă între Braşov şi Sibiu

Noul director al Companiei Naţionale de Autostrăzi (CNADNR), Narcis Neaga, a precizat că, anul acesta, se va organiza licitaţia pentru studiul de fezabilitate pentru construcţia autostrăzii Sibiu-Braşov. „Anul acesta, dăm drumul la studiul de fezabilitate, după ce vom găsi sursa de finanţare pentru el. Finanţarea construcţiei se va face din fonduri europene”, a susţinut Neaga. Şeful de la Drumuri explicat că acest nou proiect, chiar dacă este mai ieftin, nu exclude în nici un caz construcţia autostrăzii Piteşti-Sibiu, de pe coridorul IV, care este inclusă în Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS-T) în exerciţiul financiar 2014-2020. „Autostrada Sibiu-Braşov este o variantă. Una nu o exclude pe cealaltă. Autostrada Sibiu-Piteşti este scumpă, ar consuma aproape toată alocaţia noastră pe POS-T”, a explicat Neaga.  Oficialul CNADNR nu a estimat vreun cost al autostrăzii Sibiu-Braşov, dar a spus că în anul 2020 aceasta va fi deschisă traficului. Distanţa între Sibiu şi Braşov pe actuala infrastructură rutieră este de 143 de kilometri, dar prin zonă de deal. Pe de altă parte, o autostradă Sibiu-Braşov, chiar dacă ar lungi drumul din Bucureşti spre graniţa de vest a României, ar avea un sens datorită faptului că, teoretic, la momentul finalizării ei, ar fi terminat şi tronsonul Comarnic-Braşov.


În momentul de faţă, singura porţiune de autostradă de pe Coridorul IV (care leagă Bucureştiul de graniţa de vest a României) care nu este în nici o procedură de licitaţie, este Sibiu-Piteşti. Autostrada are 116 km şi un cost estimat de 3,2 miliarde de euro, explicabil prin faptul că jumătate din traseu înseamnă tuneluri şi viaducte. În cazul în care, în final, va fi finanţată din fonduri europene nerambursabile, 85% din bani vor veni de la Bruxelles. Deşi se vorbeşte de ani de zile despre ea, această porţiune de autostradă are doar studiul de fezabilitate realizat.

+1 -2

Comentarii

Robert

2013-10-24 19:55:38


Pai nu o sa se faca. Acuma ca sa decis ca UE sa finanteze pitesti sibiu comarnic brasov nu va fi facut. De asta se tot amana licitatia pentru aceasta ruta :)) romania te iubesc....

solutie foarte buna

2013-10-11 07:21:42


Autostrada Sibiu-Brasov este cea mai buna si rapida varianta pentru a face mai valoroasa Romania. SUCCES RAPID/

ion Romanul

2013-09-25 00:17:17


Toata lumea stie ca drumul de pe Valea Oltului este cel mai aglomerat din tara.Daca se va face autostrada pe Brasov, si nu pe Pitesti, ramanem cu aceeasi problema, si anume faptul ca Valea Oltului tot aglomerata va ramane. Si mai este o chestiune: Varianta pe Pitesti este cea agreata de UE, ca fiind parte din coridoul 4, nu cea pe Brasov (pt care UE n-ar da niciun ban). Probabil ca exista interes, ca tronsonul asta sa se faca cu bani de la buget, nu de la UE, ca banii de la buget se pot fura mai usor… In plus, austriecii, italienii, slovenii, francezii si elvetienii au facut 1650 de km de autostrazi prin Alpi, iar noi nu suntem in stare sa facem un tronson de 100 de km , din care doar 52 prin munti, prevazute cu 3 tuneluri de cate 400 de metri si unul de 1,3 km...

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie