Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 11:40

Explicaţie de la Poliţie: poliţiştii nici măcar nu au intrat la Luca SRL!

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 20 sepembrie 2017

„Reprezentantul firmei nu a permis accesul acestora, afirmând că este vorba de o defecţiune minoră care se remediază la momentul respectiv”

Explicaţie de la Poliţie: poliţiştii nici măcar nu au intrat la Luca SRL!

Nu numai că nu aveau obligaţia să anunţe alte autorităţi sau capacitatea să constate gravitatea accidentului produs la Luca SRL, dar poliţiştii care au ajuns la sediul societăţii în urma producerii incidentului la o conductă de amoniac nici măcar nu au fost lăsaţi să intre! În urma articolului din ziarul de ieri, Inspectoratul de Poliţie Judeţean a ţinut să facă mai multe precizări. Din comunicatul IPJ reiese că Poliţia a fost singura instituţie anunţată de societate, însă agenţii deplasaţi la faţa locului nu au fost lăsaţi în incintă. În continuare, în comunicat se precizează că evaluarea nici măcar nu putea fi făcută de echipa de poliţişti, deoarece pentru aceasta era nevoie de structurile pentru situaţii de urgenţă echipate şi dotate în mod adecvat. În final, şeful Poliţiei Braşov dă asigurări că ancheta va stabili eventuali responsabili în toate aspectele conexe evenimentului survenit în data de 15 septembrie. „În referire la unele aspecte cuprinse în articolul «Anchetă în urma accidentului de la Luca SRL: s-a încercat sau nu muşamalizarea tragediei?», publicat la 19 septembrie a.c. de către Sorin Ţîrcă, considerăm a fi oportune următoarele precizări: în conformitate cuprevederile art.6 alin. (1) din Legea nr.319 din 14 iulie 2016 privind securitatea şi sănătatea în muncă, angajatorul are obligaţia de a asigura securitatea şi sănătatea lucrătorilor în toate aspectele legate de muncă. Potrivit articolului 10 alin. (1) şi (2), în cazul producerii unui eveniment, în înţelesul art. 5, lit. f din acelaşi act normativ, angajatorul are obligaţia luării măsurilor necesare pentru acordatea primului ajutor, stingerii incendiilor şi evacuării lucrătorilor, precum şi stabilirii legăturilor necesare cu serviciile specializate, îndeosebi în ceea priveşte primul ajutor, serviciul medical de urgenţă, salvare şi pompieri. De asemenea, în conformitate cu aft. 27 alin. (1), lit. a - c, angajatorului, şi nu poliţistului, îi revine obligaţia să comunice evenimentele, de indată, după cum urmează: inspectoratelor teritoriale de muncă, asiguratorului, potrivit Legii nr. 34612002, şi organelor de urmărire pena1ă, după caz. În ceea ce priveşte afirmaţia tendenţioasă inserată în cuprinsul articolului potrivit căreia «poliţistul care a ajuns primul la locul accidentului nu şi-a dat seama de gravitatea acestuia, astfel că informaţia nu a ajuns la ITM, lat Mediu sau la Parchet», pentru o corectă informare a cititorilor publicaţiei dumneavoastră, care agreează informaţiile corecte în integritatea lor, vă aducem la cunostiţă că poliţiştii care s-au deplasat la faţa locului nu au putut evalua situaţia din interiorul societăţii, întrucât reprezentantul firmei nu a permis accesul acestora, afirmând că este vorba de o defecţiune minoră care se remediază la momentul respectiv. Mai mult, o evaluare reală şi obiectivă nu putea fi realizată nici de la faţa locului de către poliţist, întrucât, în conformitate cu prevederile punctului 10 al Anexei nr. 3 privind Lista activităţilor specifice care se îndeplinesc în cadrul funcţiilor de sprijin, cuprinsd în H.G. nr. 557120016 privind managementul tipurilor de risc, intervenţia operativă cu mijloace şi materiale de neutrralizare a efectelor materialelor periculoase, în situaţia producerii evenimentelor care implică substanţe chimice, biologice, radiologice, poluanţi, mijloace explozive (substanţe asignate domeniului CBRN), se realizează de către structurile pentru situaţii de urgenţă echipate şi dotate în mod adecvat. Poliţia are doar un rol secundar, stabilit în mod concret în cadrul punctului 10 al anexei nr. 3 din H.G. nr. 55712016, respectiv evacuarea populaţiei existente în interiorul perimetrului de securitate. Ancheta desfăşurată în cadrul dosarului penal instrumentat sub coordonarea Parchetului de pe lângă Judecătoria Braşov va stabili eventuali responsabili în toate aspectele conexe evenimentului survenit în data de 15 septembrie a.c. Cu speranţa că replica instituţiei noastre îşi va găsi locul în paginile cotidianului a cărei activitate o coordonaţi, vă asigurăm pe această cale de întreaga disponibilitate pentru a clarifica orice aspect care intră în sfera de competenţă a Inspectoratului de Poliţie Judeţean Braşov. Cu stimă, Inspectorul Şef al IPJ Braşov, comisar şef de poliţie Valentin Flucuş”.
Reamintim că vineri, 15 septembrie,  la abatorul Luca de pe Calea Feldioarei a avut loc o „disperie de amoniac” la unul din compresoarele instalaţiei de răcire, cum a caracterizat-o purtătorul de cuvânt al ISU Braşov, căpitanul Ciprian Sfreja. Un bărbat în vârstă de 51 de ani, care lucra la un aparat de răcire a cărnii, a fost stropit cu amoniac din cap până în picioare şi a suferit arsuri pe 90% din suprafaţa corpului. Pacientul se află în strae critică la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă Braşov, în Secţia de arşi. Dosarul se află în cercetare la Parchet, o anchetă fiind în derulare și la ITM.

+2 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie