leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6975 RON

1 USD = 4.1192 RON

1 GBP = 5.3305 RON

1 XAU = 170.2283 RON

1 AED = 1.1214 RON

1 AUD = 2.9602 RON

1 BGN = 2.4018 RON

1 BRL = 1.0983 RON

1 CAD = 3.1066 RON

1 CHF = 4.1441 RON

1 CNY = 0.6079 RON

1 CZK = 0.1837 RON

1 DKK = 0.6293 RON

1 EGP = 0.2302 RON

1 HUF = 1.4745 RON

1 INR = 0.0579 RON

1 JPY = 3.7645 RON

1 KRW = 0.3669 RON

1 MDL = 0.2402 RON

1 MXN = 0.2160 RON

1 NOK = 0.4829 RON

1 NZD = 2.7866 RON

1 PLN = 1.0943 RON

1 RSD = 0.0397 RON

1 RUB = 0.0620 RON

1 SEK = 0.4579 RON

1 TRY = 0.7696 RON

1 UAH = 0.1472 RON

1 XDR = 5.7408 RON

1 ZAR = 0.2981 RON

Editia 6908 - 20 feb 22:44

„Fenomenul Braşov”. Ce spun directorii colegiilor acuzate

Autor: Adina CHIRVASĂ

Publicat la 05 februarie 2019

Asociaţia de părinţi şi Inspectoratul Şcolar le dau dreptate

„Fenomenul Braşov”. Ce spun directorii colegiilor acuzate

După scandalul în care au fost implicate cele mai bune trei colegii braşovene – „Meşotă”, „Şaguna”, „Moisil”, acuzate că impun standarde elevilor din clasele gimnaziale, respectiv V-VII, conducerea de la „Meşotă” şi cea „Şaguna” au reacţionat.
Directorii instituţiilor au subliniat că mediile minime pe care trebuie să le atingă elevii la final de an nu sunt pentru a „da afară” vreun elev, ci pentru a menţine calitatea educaţiei din aceste instituţii.
La rândul său, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Braşov a reamintit că sunt prevederi asumate de părinte la început de an şcolar şi, mai mult, prevederile regulamentului sunt propuse de Consiliul Profesoral Consiliului de Administraţie, din care fac parte şi reprezentanţi ai elevilor şi părinţilor.

3 elevi transferaţi de la Şaguna, în ultimii şase ani
Într-un comunicat remis presei, directorul Colegiului Naţional „Andrei Şaguna”, prof. Cezar Boghici (foto sus stânga) a precizat că, în ultimii şase ani, din totalul de 790 de elevi de gimnaziu, 29 de elevi s-au aflat sub incidenţa acestei prevederi, 26 dintre aceştia promovând în urma reevaluării şi rămânând elevi ai Colegiului, iar la final numai trei elevi transferându-se în urma respectivei prevederi, după parcurgerea etapelor prevăzute în Regulament.
Acesta a mai amintit că la „Şaguna”, prevederea conform căreia elevii trebuie să obţină anumite medii a fost introdusă în urmă cu 18 ani şi „de fiecare dată când Regulamentul a suferit modificări, au fost consultaţi elevii, părinţii şi profesorii, parcurgându-se toate etapele procedurale. Nu a existat nicio situaţie în care această prevedere să fi fost contestată de către cei implicaţi în procesul educaţional”.
De asemenea, conform sursei citate, prevederea „a fost introdusă pentru menţinerea calităţii educaţionale în Colegiu şi nu a vizat în niciun moment şi sub nicio formă eliminarea din şcoală a elevilor care întâmpinau dificultăţi în procesele de învăţare”.
Dacă au fost elevi care nu au reuşit să atingă acel prag minim stabilit prin regulament, aceştia au susţinut reevaluări înaintea începerii noului an şcolar, în urma căreia, dacă obţin rezultate bune, îşi continuă studiile în Colegiul „Şaguna”.
„Părinţii îşi asumă, încă din momentul înscrierii elevilor la testarea în vederea admiterii în clasa a V-a, prevederile Regulamentului Colegiului, inclusiv conţinutul articolului 71 (cel care face referire la obţinerea mediilor generale minime impuse – n.r.)”, a subliniat Cezar Boghici.

Şi Asociaţia Părinţilor de la „Şaguna” reacţionează
Şi părinţii au reacţionat în urma scandalului în care a fost implicat Colegiul. Şi reprezentanţii Asociaţiei de Părinţi  „Ioan Popazu” subliniază că prevederea cu limita minimă ce trebuie atinsă de elev „a fost introdusă în Regulamentul şcolii ca o modalitate suplimentară de motivare a elevilor şi din dorinţa de a încuraja performanţa. Clasa de gimnaziu a Colegiului a fost gândită ca o clasă de performanţă, unde elevii sunt selectaţi în urma unei testări riguroase. Atât elevii care învaţă aici, cât şi părinţii lor, îşi doresc menţinerea unui nivel ridicat pe întreg parcursul gimnaziului”, a precizat Ioana Manta, vicepreşedinte al Asociaţiei „Ioan Popazu”. Părinţii subliniază şi ei că au fost informaţi despre aceste prevederi şi au semnat un acord în acest sens. „Dacă ar fi considerat că această prevedere lezează în vreun fel drepturile lor, ar fi putut să opteze pentru continuarea studiilor într-o altă şcoală”, mai arată Ioana Manta, într-un comunicat. Părinţii reamintesc că această prevedere a ajutat la menţinerea calităţii educaţiei în Colegiul braşovean, iar cei care nu au atins acele medii minime au fost sprijiniţi. „Nu putem vorbi despre un învăţământ de elită dacă nu cerem menţinerea unor standarde ridicate, atât pentru elevi, cât şi pentru profesori. Elevii de gimnaziu nu sunt traumatizaţi de regulament, de cele mai multe ori ei alegând să urmeze şi liceul aici”, subliniază Ioana Manta.

Trei elevi transferaţi de la „Meşotă”, unul a revenit ca licean, în cea mai bună clasă
La „Meşotă”, pe de altă parte, clasele gimnaziale există de aproximativ 15 ani, după cum a precizat directorul Colegiului, prof. Ovidiu Tripşa (foto sus dreapta), iar prevederile regulamentului, de aproximativ 6 ani. La „Meşotă”, părinţii îşi asumă, la început de an, prevederile regulamentului, în care este menţionat că elevul trebuie să aibă anumite medii minime.
În ultimii patru ani, trei dintre elevii de gimnaziu au fost în această situaţie şi s-au transferat, dar un elev a revenit în Colegiu, la liceu, a explicat prof. Ovidiu Tripşa, director al Colegiului Naţional. „Au fost trei eleve acum patru ani, au susţinut şi acele reexaminări din toamnă, nu au reuşit, au mers în şcolile de circumscripţie de care aparţin. (...) O elevă s-a reîntors în cea mai bună clasă din clasa a IX-a”, a amintit Ovidiu Tripşa.
Directorul a subliniat că şi dacă nu face faţă, elevul este consiliat, sprijinit, „nu este dat afară”. „A luat mai puţin la un test, este consiliat, vin părinţii la discuţii – avem acele întâlniri săptămânale şi facem ce e mai bine pentru el”, a mai spus directorul.
Conform acestuia, „aceste limite au fost introduse pentru a avea o educaţie de calitate” şi, conform aceleiaşi surse: „eu cred că această măsură este stimulativă, e o măsură care se vede în timp”.
Ovidiu Tripşa a mai precizat că „îmi asum, în articolul nostru, din Regulamentul intern, formularea: nu vor mai urma cursurile colegiului. Acolo poate juridic nu e cea mai potrivită formulare, o să am o consultare cu Consiliul Profesoral, Consiliul de Administraţie, reprezentanţi ai părinţilor, ai elevilor şi vom găsi o formulare legală, specifică”.
În acest an, la clasele gimnaziale de la „Meşotă” sunt, în total, 126 de elevi, din clasa a V-a până în a VIII-a.

Cu aprobarea părinţilor, şi la „Meşotă”
„Consider că performanţa şi excelenţa în educaţie nu se pot face decât prin competiţie. Este un mod prin care noi am înţeles să ne împingem copiii de la spate”, a declarat şi Adina Durbacă, preşedinta Asociaţiei de părinţi de la Colegiul Naţional „Dr. Ioan Meşotă”.

Regulamentele, aprobate de Consiliile de Administraţie, din care fac parte şi părinţi, şi elevi
Pe de altă parte, conducerea Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Braşov a subliniat, ieri, că astfel de prevederi sunt şi la liceele vocaţionale, însă strict în cazul celor trei colegii braşovene, Regulamentele de funcţionare ale colegiilor sunt aprobate de Consiliile de Administraţie, după ce stau în dezbatere, iar elevi, părinţi sau profesori pot face propuneri sau modificări. Mai mult, din Consiliile de Administraţie fac parte reprezentanţi ai părinţilor, dar şi ai elevilor, care au cuvânt de spus la acel moment. Inspectoratul nu poate condiţiona şcolile să aprobe anumite prevederi, poate doar să recomande, a precizat Ariana Bucur, şefa Inspectoratului Şcolar Judeţean.
„Noi am ştiut de aceste prevederi, dar acestea sunt aprobate în Consiliile de Administraţie ale şcolilor. Consiliile de Administraţie pot scoate sau modifica acele prevederi. Inspectoratul nu are atribuţii în acest sens. Nu am avut, de-a lungul anilor, niciun fel de semnale că acestea ar fi la ilegale, că ar încălca drepturi etc. Au fost semnate şi asumate de părinţi”, a precizat Ariana Bucur. Oricum, a mai precizat aceasta, „am consultat şi un avocat” pentru a se stabili dacă acele prevederi ar fi ilegale.
De asemenea, conducerea Inspectoratului atrage atenţia că dacă sunt elevi care nu fac faţă, sunt pregătiţi la materiile deficitare şi vor putea susţine o reevaluare, în vacanţa de vară. Dacă elevul nu obţine media nici după evaluare, este recomandat transferul la şcoala de circumscripţie. Transferul însă nu poate fi făcut, dacă părintele nu doreşte acest lucru, părintele nu poate fi obligat să îşi transfere copilul.

„Părinţii cer schimbare”...
Reamintim că situaţia a fost declanşată de o postare, de joi seară,  pe pagina de facebook „Părinţii cer schimbare”, conform căreia elevii din clasele de gimnaziu care nu reuşesc să obţină anumite medii generale la final de an şcolar trebuie să se transfere la alte şcoli. Prevederea apare în regulamentele de ordine interioară a unităţilor şcolare. La Colegiul Naţional Andrei Şaguna, elevii din clasele a 5-a, a 6-a şi a 7-a trebuie să aibă, la final de an şcolar, medie generală de minim 8,50 şi medii de minim 8,00 la română şi matematică, în caz contrar nu mai frecventează cursurile Colegiului. La Meşotă, elevii trebuie să aibă medii de minim 7 la română şi matematică, iar dacă nu reuşesc în timpul anului, mai pot susţine o reevaluare, în vacanţa de vară, la care trebuie să obţină minim 7. La Moisil, contractual semnat de părinţi prevede că acesta încetează în anumite condiţii, printre care şi cazul în care media generală a disciplinelor de studiu scade sub 8,50, media la purtare scade sub 10, media disciplinelor implicate în testarea naţională scade sub 7,00.
Baremul de transfer a încins repede spiritele, Asociaţiile de elevi din România reacţionând la „Fenomenul Braşov", după cum l-au denumit, cerând anularea acestor condiţionări.


Păreri diferite printre elevi
Poziţiile profesorilor şi ale părinţilor sunt opuse celor ale reprezentaţilor elevilor de la Consiliul Naţional al Elevilor care spun că unele prevederi din regulamentele şcolare sunt aberante. „Această «obligaţie» a părinţilor de a-şi transfera elevii dacă nu obţin o anumită medie anuală este, de fapt, o formă voalată de exmatriculare a unor şcolari care nu s-au ridicat la «standardele» unor directori care se consideră şefi pe plantaţie. Trebuie amintit faptul că vorbim despre învăţământ public de masă, ceea ce ar trebui să respingă din start orice prevedere care ar putea discrimina anumiţi elevi. Atragem atenţia asupra atribuţiei inspectoratelor şcolare judeţene de a se asigura că unităţile de învăţământ respectă legislaţia în vigoare, lucru care este ignorat în totalitate atât din lipsă de interes, cât din cauza corupţiei generalizate din sistemul educaţional”, a spus pentru HotNews Petru Apostoaia (foto stânga), preşedintele Consiliului Naţional al Elevilor. Elevii mai spun că pentru situaţia de la Colegiul „Andrei Şaguna” sunt de vină şi părinţii. „Totodată, este şi vina părinţilor care acceptă prevederile de acel gen, căci niciun părinte care vede interesul superior al copilului său nu va semna un act care să permită, practic, exmatricularea acestuia dacă are media anuală sub 8,00. Până când factorii decidenţi din sistemul de învăţământ nu vor înţelege că legislaţia şi elevul au prioritate în faţa prieteniilor şi a intereselor nelegitime, corupţia va domni în şcoala românească”, a mai spus Petru Apostoaia.
Pe de altă parte, Cosmin Năstasă (foto dreapta), preşedintele Consiliului Judeţean al Elevilor Braşov, vine cu un alt punct de vedere. „Nu cred că afectează atât de mult elevul şi viaţa şcolară faptul că i se cere un anumit nivel de performanţă. Poate că acel colegiu nu este potrivit pentru el şi ar fi mai bine să meargă la o şcoală în care s-ar simţi confortabil”, a declarat acesta, citat de Pro TV.

 



 

+6 -2

Comentarii

Rio

2019-02-06 02:07:55


Totusi cele 3 institutii de invatamant sunt de stat si nu private. Sunt finantate si sustinute de stat. Intrebarea simpla care se pune este: ,,De ce nu se privatizeaza pentru asi face regulile lor?

Mirela

2019-02-05 21:53:12


Legea Educației Naționale sprijină performanța atât în unitățile de învățământ cât și în centrele de excelență (Vezi secțiunea a 14-a). Regulamentul de Organizare și funcționare a Instituțiilor de Învățământ Preuniversitar conține "precedente" ]n care unui elev i se cere s[ se transfere dacă nu îndeplinește criterii de notă Art. 126 (1) Sunt declaraţi promovaţi elevii care, la sfârşitul anului şcolar, obţin la fiecare disciplină de studiu/modul cel puţin media anuală 5,00/calificativul "Suficient", iar la purtare, media anuală 6,00/calificativul "Suficient". (2) Elevii liceelor pedagogice, ai liceelor teologice și ai liceelor militare care obţin la purtare, media anuală mai mică de 8,00 nu mai pot continua studiile la aceste profiluri. Aceşti elevi sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/licee cu respectarea legislației în vigoare și a regulamentelor de organizare și funcționare a unităților în cauză. Art. 127 (1) Elevii din clasele cu profil artistic sau sportiv, care nu au media de cel puțin 6 la disciplina principală de specialitate, sunt declaraţi necorespunzători pentru aceste profiluri/specializări. (2) Prin excepţie de la alin. (1) elevii de la clasele cu specializările muzică și coregrafie sunt declarați necorespunzători pentru specializarea respectivă și dacă nu obțin minim 6,00 la examenul de sfârșit de an școlar. (3) Elevii menționați la alin. (1) și (2) sunt obligaţi să se transfere, pentru anul şcolar următor, la alte profiluri/specializări, cu respectarea legislației în vigoare și a regulamentelor de organizare și funcționare a unităților în cauză. Trebuie să ai vocație ca să poți obține performanță. Consider că "fenomenul Brașov" a apărut din cauza faptului că Ministerul Educației nu a reglementat încă tot ceea ce LEN/2011 prevede și anume: Centrul Naţional de Instruire Diferenţiată pentru coordonarea performanței din instituțiile de învățământ și Centrele de Excelență, nu a fost înființat nici după 8 ani de la stipularea lui legală. Clasele de performanță sunt legale, dar un aliniat privind criteriile de continuare a studiilor la aceste clase, similar celor vocaționale nu a fost adăugat în ROFUIP pentru că schimbările din ministerul de resort au efect doar asupra denumirii acestuia și a programelor școlare. Statutul elevului prevede pârghii care îl feresc pe elev de erorile de notare care îl pot aduce în situația notelor neconforme performanței (notele de la lucrările scrise pot fi contestate). Definiția discriminării Orice deosebire, excludere, restrictie sau preferinta, pe baza de rasa, nationalitate, etnie, limba, religie, categorie sociala, convingeri, sex, orientare sexuala, varsta, handicap, boala cronica necontagiaoasa, infectare HIV, apartenenta la o categorie defavorizata, precum si orice alt criteriu care are ca scop sau efect restrangerea, inlaturarea recunoasterii, folosintei sau exercitarii in conditii de egalitate, a drepturilor omului si a libertatilor fundamentale sau a drepturilor recunoscute de lege, in domeniul politic, economic, social si cultural sau in orice alte domenii ale vietii publice. Dacă presupunem că fenomenul Brașov este discriminatoriu, atunci tot ce prevede art. 126 este discriminare. Cred că legea nu spune că toți avem dreptul să facem liceul pedagogic, sau să urmăm o școală de muzică, ci putem să o facem dacă dovedim că avem vocație.

Willy

2019-02-05 19:54:33


Hi, hi, hi! Costeo ai cam suparat sarmele! In caz ca doarme "bai" Costea luati de aici: stimatilor cetateni care au impresia ca daca cine stie prin ce cai ale vietii s-au "aranjat" de un buletin de Brasov si de aceea cred ca e ceva de capul lor, le comunic urmatoarele: Brasovul a fost construit de sasi si unguri. Romanii intrau in cetate cu drept de intrare. Cu permis. Asa... Ca sunteti multi care ati avut norocul unei dictaturi care va luat cu forta din fundul Moldovei si v-a facut "oameni" nu inseamna ca si e ceva de capul vostru. E frumos Brasovul? Nu. A fost frumos? Da. De ce? Intrebati brasovenii aia pe bune, de ce. Injurati ungurii, injurati brasovenii ca va zic moldoveni sau vinituri. Pai noi ce sa va facem? Sunteti multi, va simtiti ca acasa e si normal sa nu va dati seama cat de jos ati tras orasul. Care inca rezista. Daca totusi a rezistat pana acum va dati seama cum era inaintea invaziei? Care continua si azi? Crezi ca ne bucuram cand vedem brunetii cu BC, VN, SV, GL, NT, BT? Mergeam la scoala, la teatru, la patinoar... auzeam o vorba saseasca, ungureasca, ardeleneasca. Acuma sa te fereasca sfantul. Fara casti si iPod esti mort. Videle: suntem condusi de oameni din Teleorman. E rau. Nici sa vorbeasca normal nu sunt aia in stare. "He, he si decat si orice om ii este frica si altele". Va mira ca ii injura lumea? De aia unirea asta e o struto-camila. Este peste fire. Daca de peste doua mii de ani nu a fost cazul de unire e clar ca acum o suta de ani a fost un fiasco. Ce s-a realizat? Nimic. Asa ca lasati șifonarile astea de fata mare. Europa se intinde de la Atlantic pana la Carpati. Brasovul prin Biserica Neagra de fapt, e cel mai estic burg occidental. Asa ca bucurati-va si respectati. Minden jó! Alles Gute! La buna vedere!

Vasile Brasov

2019-02-05 19:49:14


Am absolvit liceul in 1969,la in inceputul primului an am fost atentionati ca liceul nu este obligatoriu(anunt repetat de multe ori).Atunci EDUCATIA presupunea calificarea într-o meserie in functie de posibilitățile intelectuale ale fiecarui individ si NU este rusine sa practici orice meserie(evident fost si derapaje).După 1990 la scoala nr.5 s-a înființat o clasă(5-8)cu predare în limba franceză,selectând copiii functie de mediile(1-4)au fost acceptati copii si din alte școli din oraș. Fiul meu in baza rezultatelor sale(media(cl.1-4 si premiul I la olimpiada județeană de matematica)a fost acceptat în cl.V in respectiva clasa.La finalul ciclului(5-8)aprox.20 dintre ei urmat cursurile L.Saguna formând in principal clasa de Mate-Fizică Engleză.Rezultatul:Astăzi sant profesioniști remarcabili in tara si pe toatoate meridianele.Fiul meu la fel ca ceilalti este un inginer de succes la una din

Costea Ion

2019-02-05 19:10:30


Sabadoașe, până să pun eu mâna să mă civilizez și să văd dacă sunt sau nu penibil, ce-ar fi tu să pui mâna pe carte. Chiar dacă ești secui sau ceangău, ori o simplă corcitură, sunt anumite reguli valabile în orice limbă ai scrie. Ce zici, te bagi? Că văd că ești tare „civilizat”. Cât despre „jigniri”, vezi că a ta coetnică a început, eu doar i-am răspuns în același ton.

Adrian Szabados

2019-02-05 18:27:02


Domnule costea ion , dumneata pune mâna și civilizează-te , este lumea plină de ,,latrai,, ca tine , din ce observ le cam sti pe toate , toți sunt prosti , jignești doamne ,cine te crezi domnule ?? nu crezi ca ești penibil ?..

Costa Ion

2019-02-05 16:00:17


@ „Pt. Costea ion”, Băi/ Fă vinitură, poate pe tine te-a „jignit” Mama Natură atunci când s-a calicit să te doteze cu un minimum de neuroni. Dar, de, mai bine slobozea ceva cu moț pe lângă un gard, că ar fi mirosit mai frumos ca tine.

Costea Ion

2019-02-05 15:54:58


Băi, un „brasovean”, dă-mi voie să mă îndoiesc de faptul că ai absolvit la vreunul dintre cele trei licee. De ce am dubii? După felul în care scrii. Ba chiar nu prea cred că ai absolvit ceva, în Brașov. Poate, după cum insinuezi, ai absolvit ceva pe la Videle sau Alexandria. Că doar și ăia-s oameni.

Un brasovean

2019-02-05 12:23:49


Cum mulți ani in urma am terminat și eu un liceu din asta ,,celebru,, al Brașovului...și nu înțeleg de ce aceste licee nu primesc pe orice om ( cu mai mult, s au mai puțin creier) , de ce sa nu aibă acces orice...este un liceu pe vreo planeta superioară pământului , s au dacă un copil venit in brasov din ,Videle,, nu poate accesa acest liceu...ca asa vrea unul din domnii care își dau ca părerea mai jos...suntem oameni , și suntem egali , chiar dacă unii sunt mai rapizi la minte , alți mai înceți...suntem egali...omenia este lucru mare...din păcate este pe cale de dispariție....păcat , mare păcat ca nu mai exista respect între oameni...după unii dacă nu ești din brasov , nu ești om , nu exiști , trebuie sa ți se taie capul...

Pt. Costea ion

2019-02-05 12:14:28


Mai nea ,,caisă,, ..fa...este mama ta ..aia care a dat viața la un ,,monstru,, oligofren ca tine...moldovean împuțit , care jignește in comentarii ascunse pe toată lumea.

Willy

2019-02-05 11:26:24


"bai" Costea legat de intrebarea ta de la final, " Când te vei îmbolnăvi, cine vei vrea să te trateze: un absolvent de la Cluj sau unul de la Videle, să zicem?" stie o tara intreaga raspunsul: absolventa de Videle. Nu ai vazut si tu ce a vazut o tara intreaga? Nu ai vazut cum absolventa de Videle doar a pus mainile pe jandarmerita cu coloana rupta si a doua zi nu numai ca fugea sprinten din spital dar i s-a marit si pieptul? Pai nu e asta o minune? Nu e medicina ideala? Ce sa faca absolventul de la Cluj in fata absolventei de Videle? Sa te puna sa cheltui bani pe analize, operatii, recuperare. Timp pierdut. Iata la Videle exista tehnica, in doua zile esti pe picioare. Cu updateuri. Daca ai fi barbat cu chelie sau alte probleme nu ti-ar place sa intri pe mana lor cu o fractura si iesi maine si vindecat si cu parul creț. Bai Costeo, bai. Vrei sa ne induci in eroare?

Darian

2019-02-05 11:21:03


@Ildy: Nu , problemele nu sunt prost platiti (sunt mult prea bine platiti penru ceea ce fac) ci ca sunt, majoritatea, extrem de slabi, dezinteresati. Dar mai ales, CA PROFESORII NU AU NICIO RASPUNDERE, indiferent ce fac la ore si indiferent ce iese elevii aceia. Daca nu predau NIMIC la ore, nu raspund in fata nimanui si nu li se intampla nimic (scriu din experienta proprie).

Mihaela Bara

2019-02-05 10:52:02


În primul rând să ne amintim faptul că aceste clase sunt "clase de excelență", unde copiii sunt admiși pe baza unui examen! Cum s-ar încadra "excelenții" cu media 5 ?!

Costea Ion

2019-02-05 10:28:49


Fă, Ildiko, aici nu-i vorba de educația românească ci de cele trei școli din Brașov, școli unde nu are ce căuta orice elev. Ai priceput sau trebuie să ți se deseneze? La fel cum șahul, vioara sau tenisul nu sunt pentru oricine, așa și liceele ăstea nu-s pentru orice hăndel. Ce-i așa greu de priceput? NU TOȚI TREBUIE SĂ ABSOLVE „MEȘOTĂ” SAU „INFORMATICA”. Pentru mulți sunt suficiente și școlile de meserii. Dacă nu suntem exigenți în niciun domeniu, cum am putea avea pretenții să fim competitivi pe plan internațional. Trebuie să se renunțe la mioriticul „Merge și așa”! Nu merge și cea mai bună dovadă este chiar nivelul unde a decăzut țara după 1990. Când te vei îmbolnăvi, cine vei vrea să te trateze: un absolvent de la Cluj sau unul de la Videle, să zicem?

Ildy

2019-02-05 09:15:29


Imi place acest aforism a lui shakespeare : destinul nostru nu este in stele, ci in noi insine. Ganditi-va un pic la asta.

Ildy

2019-02-05 09:04:44


Doamne dar ce comentarii stupide. Daca aruncam elevii, cu medii mai mici, in alte scoli, creste calitatea si competenta copiilor? Pe mine ma intereseaza blazonul unui liceu sau calitatea generatiei de maine? Asa ne-am obisnuit cu ascunderea gunoiului sub pres. Problema sunt profesorii care sunt prost platiti, prost finantati,prost pregatiti, predand intr-o infrastructura demna de secolul 17, inchisi intr-un sistem invechit si ineficient si incapabili sa ofere educatie unor copii. Copilul nu are absolut nici o vina ca adultii sunt prosti si incompetenti. Era si o vorba: inainte sa educi copii educa-te pe tine ca oricum copii te vor copia.

rammstein

2019-02-05 07:52:09


din ce judet vine petru apostoaia ??...sa nu cedeze cei de la saguna ,mesota si grigore moisil!!!...vrem calitate nu cantitate....

Traian

2019-02-05 06:09:54


Profesori foarte buni și profesori foarte prosti ( mulți dintre ei numiți și susținuți politic ), de aici începe ,,harababura,, acestui sistem de învățământ , de aici începe totul.

Willy

2019-02-04 23:56:41


In concluzie ne vedem de treaba, da? Hai, cu burta pe carte. Cine nu face fata, la șaibă. Asociatiile astea ale elevilor sa faca prima data curatenie printre elevi. Si dupa aia (si nici atunci) sa se bage in treaba profesorilor. Ca daca era dupa noi elevii cand eram eu la scoala, mamă, mamă, ce de modificari faceam.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

  • Tensiuni pe buget

    Bugetul provoacă tensiuni în PSD-ALDE. Liderii coaliţiei nu au căzut luni la o înţelegere asupra formei proiectului de buget, iar cei din ALDE au părăsit şedinţa din biroul lui Liviu[...]

    2019-02-05 citeste mai mult
  • Armistiţiu

    Guvernatorul BNR, Mugur Isărescu, şi ministrul Finanţelor, Eugen Teodorovici, s-au întâlnit, luni, la BNR, în şedinţa Comitetului Naţional pentru Supravegherea Macroprudenţială.[...]

    2019-02-05 citeste mai mult
  • 7 într-o zi

    Numărul persoanelor care au murit din cauza gripei a ajuns la 79, potrivit ultimei informări a Centrului Naţional de Supraveghere şi Control al Bolilor Transmisibile din cadrul Institutului Naţional[...]

    2019-02-05 citeste mai mult
  • Între 15 şi 20

    Liviu Dragnea a anunţat luni că până la 20 martie va fi finalizată lista candidaţilor PSD pentru alegerile prezidenţiale din acest an. „Între 15 şi 20 martie o să finalizăm[...]

    2019-02-19 citeste mai mult
  • Pensia indexată

    Senatul a adoptat, luni, tacit, un proiect legislativ iniţiat de parlamentarii PSD Florin Iordache, Şerban Nicolae şi Eugen Nicolicea, prin care pensia specială a funcţionarului public parlamentar[...]

    2019-02-19 citeste mai mult
banner promotionalbanner promotional