Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.6373 RON

1 GBP = 5.8018 RON

1 XAU = 350.3208 RON

1 AED = 1.2626 RON

1 AUD = 3.0320 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8988 RON

1 CAD = 3.3966 RON

1 CHF = 5.0832 RON

1 CNY = 0.6399 RON

1 CZK = 0.1978 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2662 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9616 RON

1 KRW = 0.3369 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2686 RON

1 NOK = 0.4220 RON

1 NZD = 2.7605 RON

1 PLN = 1.1498 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4261 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1171 RON

1 XDR = 6.1121 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8172 - 29 apr 13:23

Fiecare minut petrecut în mall scoate cel puţin un leu din buzunarul românilor

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 16 noiembrie 2013

În mod surprinzător, veniturile personale şi familiale nu au o influenţă relevantă asupra sumei cheltuite într-un centru comercial

Fiecare minut petrecut în mall scoate cel puţin un leu din buzunarul românilor
În fiecare minut petrecut în mall, un român cheltuie, în medie, între 0,2 şi 1 leu în plus, potrivit unei analize complexe, realizate de DTZ, care a urmărit determinarea factorilor care influenţează coşul de cumpărături al unui vizitator într-un centru comercial.
Consultanţii au luat în considerare a serie de 25 de factori precum vârsta, sexul, veniturile, educaţia, timpul petrecut în mall, frecvenţa vizitelor, etc., iar în final au fost validaţi patru: numărul de magazine vizitate, frecvenţa de vizitare, timpul petrecut în centru şi vârsta. În mod surprinzător, veniturile personale şi familiale nu au o influenţă relevantă asupra sumei cheltuite într-un centru comercial, fapt datorat unei fluctuaţii importante generate de persoanele fără venituri care fac cumpărături, dar şi unui conservatorism exagerat pentru o parte a segmentului de populaţie cu venituri mari.
În ceea ce priveşte impactul numărului de magazine vizitate asupra coşului de cumpărături, statisticile arată că, pentru fiecare magazin vizitat, un client cheltuie, în medie, între 5 şi 25 de lei în plus. Variaţia între 5 şi 25 lei per magazin vizitat reflectă capacitatea retailerilor de a converti traficul şi vizitele în vânzări. O medie scăzută a sumei indică faptul că centrul comercial atrage trafic, însă mixul de locatari nu reuşeşte să fructifice acest potenţial pe măsură. La polul opus, o medie de 25 lei indică faptul că centrul comercial trebuie să se concentreze pe creşterea traficului, conversia în cumpărături fiind excelentă.
Vârsta şi frecvenţa vizitelor sunt factorii care completează formula coşului de cumpărături şi o influenţează negativ. Concret, persoanele mai în vârstă care au acelaşi comportament cu segmentul mai tânăr în ceea ce priveşte timpul şi numărul de magazine vizitate, au în medie coşuri de cumpărături mai mici. Fiecare an în plus are un impact între -0,1 şi -0,3 lei asupra coşului de cumpărături. Frecvenţa, pe de altă parte, este un rău necesar care, la nivel de volum pe o perioadă mai mare de timp, maximizează suma atrasă de centrul comercial de la o persoană. O persoană care vizitează mall-ul de două ori pe săptămână are un coş de cumpărături cu până la 40 lei mai mic decât o persoană care, în medie, vizitează mall-ul o dată pe săptămână.
 „Aplicarea setului de cercetări Retail Metrics în 10 centre comerciale din Bucureşti şi din ţară a relevat o serie de concluzii interesante pentru dinamica retailului din România. De exemplu, maximizarea numărului de magazine vizitate prin promovarea internă, tradusă în vânzări încrucişate între magazine, sau o mai bună vizibilitate a promoţiilor în mall, ar trebui să fie una dintre priorităţile centrelor comerciale. De asemenea, deţinerea unei informaţii exacte legată de cifra de afaceri generată de creşterea timpului petrecut într-un centru comercial, dă o nouă dimensiune evaluării investiţiilor”, arată Sebastian Mahu, directorul departamentului de property management al DTZ Echinox.
 
Românii ar putea avea 50 de branduri noi
Românii s-ar putea bucura de 50 de retaileri noi din Franţa, Spania, Italia, Germania şi Turcia. Aceştia analizează piaţa locală şi sunt interesaţi de deschiderea unor magazine noi. „Aproape 40% dintre retailerii interesaţi de Europa Centrală şi de Est analizează piaţa din România. Dintre aceştia, 50 sunt retaileri noi, majoritatea provenind din Franţa, Spania, Italia, Germania şi Turcia. De asemenea, ţara noastră se află şi în vizorul unei părţi semnificative dintre dezvoltatorii prezenţi la MAPIC – circa 30% dintre companiile care vizează CEE şi-au manifestat interesul specific pentru ţara noastră”, a declarat Liana Dumitru, director asociat în cadrul departamentului de retail al Colliers International, prezentă la ediţia din acest an a Târgului Internaţional de Retail şi Real Estate MAPIC de la Cannes. 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie