Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 13:55

Firmele spaniole de transport îşi mută sediile în cutii poştale din România, ca să fenteze plata taxelor la ele acasă

Autor:

Publicat la 21 august 2017

Tot mai multe companii de transport care operează în Spania îşi mută sediile în România şi Bulgaria, pentru a scăpa de plata unor taxe, dar şi pentru forţa de muncă ieftină din aceste două ţări, informează El Confidencial. Astfel, s-a ajuns ca într-un singur birou din Cluj-Napoca să funcţioneze nu mai puţin de nouă firme. Poate cel mai grăitor exemplu de companii care au încercat să fenteze sistemul de impozitare al statului spaniol sunt cele care au ajuns să funcţioneze într-o cutie poştală din România.
Multe dintre firmele spaniole îşi stabilesc un sediu fictiv în România sau Bulgaria, de cele mai multe ori într-un mic apartament, apoi angajează şoferi români cărora le dau salarii chiar şi de opt ori mai mici decât le-ar da şoferilor spanioli. Juan José Gil, lider al Federaţiei Naţionale a Transporturilor din Spania, a catalogat această practică drept una neloială.
„Antreprenorii nu vin în România să demonteze afacerile în Spania, ci pentru a deschide filiale care intră pe alte pieţe sau, în cazul transportului, pentru a-şi extinde afacerile şi pentru a concura în Europa. Angajatorul caută locul în care poate obţine cel mai mare profit. Aşa au reuşit mulţi să supravieţuiască crizei”, a declarat José Miguel Viñals, CEO al Via România şi consulul onorific al Spaniei la Timişoara, citat de El Confidencial.
Activitatea acestor companii nu este nouă, dar nou este refuzul Spaniei de a se alătura luptei comune pentru a opri această fraudă, notează El Confidencial. Nouă ţări din Uniunea Europeană, între care Franţa şi Germania, s-au organizat într-o alianţă care să împiedice aceste companii să dezechilibreze piaţa, oferind preţuri imposibil de egalat. Autorităţile spaniole au refuzat să se implice într-un astfel de demers colectiv pe motiv că ar dăuna economiei. Astfel, ele au reuşit să-şi pună în cap asociaţiile profesionale din domeniu, care au avertizat că dacă nu vor fi luate măsuri în scurt timp, Spania va rămâne şi fără şoferi şi fără companii de transport.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie