Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 02:39

Floricele pe asfalt, nu pe câmpii

Autor: Iulian CUIBAR, Adina CHIRVASĂ

Publicat la 16 februarie 2017

Problema gropilor de pe DN 73 a fost abordată într-un stil nu original, dar ironic, de câţiva şoferi care au „plantat” flori în „craterele” de pe carosabil

Floricele pe asfalt, nu pe câmpii

CÂND O CÂNTA CUCU... Nu ştim dacă a fost sau nu cu dedicaţie, dar şoferii au ales pentru protest ghivece cu Primula (Ciuboţica Cucului), ceea ce în limbajul florilor înseamnă „Nu pot trăi fără tine” („fără asfalt”, adaptat).  Sau o fi vorba de „Bunavestire”, ziua din martie când începe să cânte cucu şi poate o aduce şi vestea bună că se repară, în sfârşit, şi DN73-ul.


Mult discutatul subiect al gropilor de pe DN 73, în special cele dintre Cristian şi Râşnov, şi-a mai desfăşurat un episod. După modele întâlnite în trecut şi pentru alte drumuri proaste din România, mai mulţi tineri şoferi supăraţi pentru felul în care arată drumul pe porţiunea sus amintită au „plantat” ieri floricele în gropile de pe asfalt. „Plantăm o floare, dacă nu se pune asfalt, măcar să punem pământ ...sper că rezistă mai mult decât asfaltul”, spune un tânăr. „Mai devreme am plantat flori, ceea ce mie nu-mi place, dar aici îmi dau toată silinţa, ca să iasă cât mai bine”, continuă o tânără.
Până una alta, drumul dintre Cristian şi Râşnov pune la încercare toate abilităţile şoferilor. În timpul zilei, gropile pot fi evitate, oarecum. Noaptea e mai cu dichis, iar şoferii se tem de ce e mai rău.
„În două luni de zile trebuie făcută revizia şi din nou o grămadă de bani, nici nu vreau să mă gândesc cât trebuie să investim în reparaţii”, spune un şofer. „Astea sunt problemele: toate roţile au probleme, uitaţi cauciucurile sunt distruse, jantele sunt crăpate, cauciucurile sunt tăiate, noi facem drumul ăsta de minim 2-3 ori pe zi, nu mai ai ce să mai eviţi, sari dintr-una dai în alta, ne pune viaţa în pericol”, spune un alt şofer. „Trebuie să dăm un semnal de alarmă că nu se poate, ăsta e un drum mort şi drumurile moarte trebuie împodobite cu flori”, susţine un alt şofer.
„Haideţi să ne adunăm cu toţii, punem mână de la mână, cumpărăm pământ de flori şi flori şi umplem gropile. Poate aşa se vor sesiza şi poate avem şanse mai mari decât printr-o petiţe la care primim răspuns în silă”, au comentat și pe Facebook oamenii care parcurg zilnic drumul, în speranţa că demersul va fi luat în seamă de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), administratorul drumului.
A devenit deja o „tradiţie” ca după o perioadă geroasă, când se mai încălzeşte puţin vremea, DN 73 (Braşov – Piteşti), care trece prin zona turistică Râşnov – Bran – Moieciu, să se umple de gropi. Practic şi în această perioadă, după ce a trecut gerul din ultima parte a anului trecut şi prima parte a acestui an, pe această arteră au „răsărit” nenumărate de gropi. Astfel, pe porţiunea dintre Cristian şi Râşnov se circulă, practic, din groapă în groapă, iar de starea jalnică a DN 73 au tot amintit de-a lungul anilor şi primarii localităţilor din zonă, aceştia spunând că inclusiv turismul are de pierdut din cauza problemei.



Problemă din 2008
Despre modernizarea DN 73 se discută încă din anul 2008, însă, segmentul din judeţul Braşov a beneficiat, în cel mai fericit caz, de „plombări”. Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale România a obţinut chiar şi o finanţare europeană prin Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS - T), astfel că în 14 mai 2014 au început şi lucrările, care, acum sunt finalizate în proporţie de... 27%!



Răbdare până în 2018
Având în vedere că lucrările s-au prelungit, pentru modernizarea acestei artere, CNAIR a obţinut în ianuarie 2017, de la Comisia Europeană, „fazarea” proiectului, adică implementarea lui şi în ciclul bugetar european 2014 - 2020, iar conform estimărilor companiei, lucrările vor fi terminate în luna decembrie a anului 2018.



Cârpeli între timp
Ultima asfaltare completă a acestei porţiuni de drum s-a făcut în 2009. De atunci, aproape în fiecare an s-au executat şi lucrări de plombare a gropilor. Ultima oară craterele s-au astupat în octombrie 2016. Reprezentanţii CNAIR susţineau, în urmă cu aproape două săptămâni, că nu lucrările de plombare prost făcute sunt de vină pentru apariţia gropilor, ci fenomenul de îngheţ-dezgheţ repetat şi traficul predominant greu.

Din cauza stării drumului, până şi Ambulanţa trebuie să facă slalom.
 

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie