Aparatele de iaurt îngheţat sunt similare tonomatelor de îngheţată la cornet, tonomate populare în primii ani de după ’90 în România, iar 100 de grame de iaurt îngheţat costă 9 lei
Panos Makris, fostul director comercial al grupului Cosmote şi Romtelecom în România, a decis la mai puţin de un an de la plecarea din industria de telecom să revină în antreprenoriat după o pauză de circa două decenii, cu un business de iaurt îngheţat în România. „De fapt, când am plecat de la Cosmote şi Romtelecom eu nu am plecat şi din România pentru că mi s-a părut că este o ţară cu potenţial pentru business. Astfel, am fost atent la oportunităţile din piaţă şi astfel am decis să aduc businessul Chillbox pe piaţa locală”, spune grecul care s-a alăturat echipei Cosmote - numărul trei în piaţa de telecom din România - în ianuarie 2010. În toamna lui 2012 el prelua şi poziţia de director comercial pentru România în cadrul grupului Cosmote şi Romtelecom, controlate de grupul elen OTE. După nici un an el părăsea grupul cu un business de 1,1 mld. euro pe an. În mandatul lui Makris Cosmote a lansat primul abonament cu apeluri nelimitate în orice reţea de pe piaţa locală.
În luna mai a acestui an Panos Makris a decis să deschidă în România primul magazin cu iaurt îngheţat Chillbox la parterul centrului comercial Băneasa Shopping City, investind peste 100.000 de euro. „Investiţiile sunt chiar mai mari pentru că pe lângă localul propriu-zis avem şi un depozit în mall, şi avem şi contract cu o companie de logistică pentru servicii.”
Planurile fostului executiv devenit antreprenor nu se opresc aici însă, el având intenţia de a mai deschide „câteva” magazine în acest an, pentru ca în decurs de cinci ani să acopere principalele oraşe ale ţării, în frunte cu Bucureştiul, Timişoara, Cluj, Braşov şi Constanţa. „Peste cinci ani vrem să avem zece magazine mari în principalele oraşe din ţară. Nu excludem însă nici expansiunea cu chioşcuri, respectiv un format de mai mici dimensiuni. Primele localuri vor fi investiţii proprii, pentru ca după ce am acoperit punctele cheie de pe hartă să ne gândim să dăm mai departe franciza”.
Business lansat în 2011 în Grecia
Formatul Chillbox, un business care vinde iaurt îngheţat cu diferite toppinguri, îngheţată şi diverse băuturi - de la cafea la smoothie-uri şi sucuri naturale - a fost lansat în 2011 în Grecia. Ulterior, businessul a fost extins în sistem de franciză în peste zece pieţe din Europa, printre care Franţa, Austria, Olanda, Marea Britanie, Suedia, Bulgaria, Cipru sau Turcia. Planurile viitoare vizează şi pieţe din afara Bătrânului Continent, precum SUA sau Qatar. În România Panos Makris împreună cu un partener deţin master-franciza. „Datorită experienţei mele profesionale sunt implicat din poziţia de consultant şi în dezvoltarea Chillbox pe pieţele din Franţa, Austria şi Rusia”.
Businessul a ajuns astfel la peste 85 de localuri în total, dintre care 50 pe piaţa mamă, Grecia. Chillbox este o companie grecească, controlată de NBGI Private Equity, fondul de investiţii al National Bank of Greece. Banca este în România principalul acţionar al Banca Românească.
100 de grame de iaurt îngheţat costă 9 lei
Businessul este construit ca unul de autoservire, respectiv clientul vine, îşi pune în pahar cantitatea dorită de iaurt îngheţat, adaugă toppingurile şi apoi merge la casă unde produsul este cântărit şi apoi plătit. Aparatele de iaurt îngheţat sunt similare tonomatelor de îngheţată la cornet, tonomate populare în primii ani de după ’90 în România, iar 100 de grame de iaurt îngheţat costă 9 lei. Majoritatea clienţilor cumpără între 100 şi 200 de grame.
Produse aduse din Grecia
Iaurtul este grecesc, şi este adus în camioane frigorifice din Grecia, respectiv de la fabrica din Atena. Chillbox are de altfel o singură fabrică, cea de pe piaţa mamă, aceasta alimentând toate localurile de pe toate pieţele unde există acest business.
Adaugă un comentariu