Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 01:30

Fostul „drum al ruşinii” Şercaia - Hoghiz va intra în modernizare

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 04 iunie 2019

Investiţia este estimată la 145,20 milioane lei, iar lucrările vor dura 3 ani, de la data deschiderii şantierului. Până acum, proiectul a trecut de etapa aprobării indicatorilor tehnico-economici de către Guvernul României

Fostul „drum al ruşinii” Şercaia - Hoghiz va intra în modernizare

Foto arhivă, 2015

După ce în anul 2015 a fost reparat, DN 1S (Şercaia - Hoghiz), cu o lungime de 23,70 km, va intra în modernizare. Astfel, ieri, Guvernul României a aprobat ieri indicatorii tehnico-economici aferenţi proiectului, valoarea investiţiei fiind estimată la 145.202.000 lei, cu tot cu TVA. În documentaţia aferentă proiectului de hotărâre se arată că lucrările vor dura 3 ani, iar finanţarea va fi asigurată de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, cu precizarea că banii se vor aloca „în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie”.   
Conform proiectului, drumul va fi lărgit, astfel încât lăţimea platformei să ajungă la 9.00 m, în prezent fiind de 7.00 m. Printre altele, benzile de circulaţie vor fi lărgite până la 3,50 m, în prezent acestea având lăţimi cuprinse între 3,00 m şi 3,30 m. Platforma drumului va fi lăţită cu ajutorul unor casete de lărgire, asemănătoare celor care s-au executat pe DN 73, astfel că şi pe artera care leagă Şercaia de Hoghiz vor apărea, cel mai probabil, semafoarele.
Tot prin acest proiect vor fi consolidate mai multe ziduri de sprijin, vor fi construite 2 poduri noi (unul peste pârâul Părău şi celălalt peste pârâul Găvan) , iar alte 4 vor fi reabilitate (cele care trec peste pârâul Veneţia, pârâul Comăna, pârâul Lupşa şi cel de peste linia calea ferată industrială a fabricii de ciment de la Hoghiz). Nu în ultimul rând se vor realiza lucrări la sistemul de captare a apelor pluviale, dar şi corecţii ale structurii drumului.

DN 1S, circulabil din anul 2015
Reamintim că mulţi ani, artera care face legătura între DN 1 şi DN 13, pe traseul Şercaia – Hoghiz, era numit „drumul ruşinii”, din cauza stării lui deplorabile. De altfel, la un moment dat, oamenii din zonă au organizat chiar şi un protest la Braşov, prin care au solicitat repararea arterei. Până în anul 2014, drumul era unul judeţean (DJ 104), apoi a fost inclus în categoria drumurilor naţionale, primind indicativul DN 1S, fiind preluat de Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). La data preluării în administrare de către CNAIR, starea drumului avea calificativul „nesatisfăcător” şi se afla în situaţia critică de a fi declarat ca „impracticabil”. Au fost efectuate unele lucrări de reabilitare ale sistemului rutier în anul 2015, iar de atunci pe arteră se poate circula în condiţii normale.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie