Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8174 - 02 mai 16:16

Furnicarul de pe Aeroport: 400 de oameni pe şantier

Autor: Marius BOERIU, Ionuţ DINCĂ

Publicat la 18 mai 2020

Construcţia aerogării Aeroportului Internaţional Braşov, în avans cu 16 zile faţă de graficul iniţial. În paralel, se lucrează la reţele

Furnicarul de pe Aeroport: 400 de oameni pe şantier

Consiliul Judeţean Braşov prezentat vineri, în cadrul unei conferinţe de presă organizate la faţa locului, stadiul implementării proiectului Aeroportului Internaţional Braşov, unde sunt deschise mai multe şantiere, însă a prezentat şi situaţia racordării aeroportului  la reţeaua de utilităţi.
Lucrările de pe şantierul aeroportului, deschis la mijlocul lunii martie, au avansat destul de mult în ultima perioadă. Astfel, în ceea ce priveşte terminalul, acestea au un avans de 16 zile faţă de graficul stabilit, astfel că obiectivul ar putea fi definitivat înainte de termenul stabilit pentru luna martie a anului viitor.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, a precizat că până la final de an, aeroportul va fi finalizat în proporţie de 90%, astfel că primul zbor planificat pentru anul 2021 va deveni o certitudine. „Sunt lucrări foarte ample, care au debutat din data de 15 martie. Avem practic două şantiere începute, lucrăm în paralel pe mai multe obiective şi vom face în aşa fel încât, din punctul de vedere al infrastructurii, progresul Aeroportului Internaţional Braşov să ajungă până la sfârşitul anului la 90%, în ceea ce priveşte terminalul. De asemenea, în acest an vom termina lucrările de balizaj şi amenajare bandă pistă şi vom implementa cele nouă obiecte din cadrul infrastructurii aeroportuare. În total, vorbim de lucrări de 250 de milioane de lei. Am toată convingerea că anul viitor, după ce vom trece şi de celelalte proceduri birocratice, vom avea primul zbor de pe aeroportul de la Braşov”, a declarat Veştea.

Aproximativ 90% din terminal, gata în 2020
În ceea ce priveşte lucrările la terminal, constructorul, respectiv Asocierea Bog’Art SRL - UTI Grup SA - UTI Facility Management SA, a anunţat că are un avans de  16 zile faţă de graficul stabilit iniţial. Ionuţ Ioniţă, managerul de proiect al firmei Bog’Art, spune termenul final de execuţie va fi respectat. Mai mult decât atât, până la sfârşitul anului constructorul estimează va termina aproximativ 90% din lucrările prevăzute în proiectul aerogării. Conform aceleiaşi surse, lucrările au început în 17 martie şi s-au derulat într-un ritm accelerat.  
Potrivit sursei citate, în prezent, pe şantierul terminalului sunt 120 de muncitori. „Este finalizat radierul, se lucrează la infrastructură. Numărul de muncitori va ajunge la 350 – 400, în luna iunie, când vom începe şi lucrările pe partea de instalaţii”, a precizat constructorul.

 
 
 
Racordarea la reţeaua de alimentare cu apă, realizată în proporţie de 70%
Tot pentru ca proiectul aeroportului să avanseze cât mai repede, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a precizat că reţeliştii şi-au planificat, bugetat şi pregătit investiţiile necesare racordării Aeroportului Internaţional Braşov la utilităţile publice.
Astfel, pe lângă  lucrările la terminal şi la  cele nouă obiective (clădire energetică, remiza PSI, posturi de control acces, gospodărie de apă, parcare auto şi drum acces terminal – DJ 103C, drumuri tehnologice interioare, împrejmuiri şi porţi, reţele interioare în aeroport, platforma antisuflu), în această perioadă Compania Apa Braşov are în derulare un proiect ce vizează racordarea aeroportului la reţeaua de apă şi canalizare. Conform reprezentaţilor operatorului, proiectul se derulează în mai multe componentă.
Prima componentă este extinderea reţelei de apă pe o lungime de 2.400 de metri, din oraşul Ghimbav până la Aeroport. Conductele sunt din polietilenă de înaltă densitate, cu strat protector, având un diametru de 200 de mm. Pe traseu vor fi montaţi 9 hidranţi de incendiu, se vor executa 3 cămine de vane şi  căminul de branşament al viitorului Aeroport. Lucrările la această  etapă sunt finalizate în procent de 70%, fiind   realizată aproximativ  1.700 metri de reţea de apă.
Cea de-a doua componentă a proiectului presupune execuţia unei reţele de canalizare pentru apa menajeră cu o lungime de 3.700 de metri, de la Ghimbav până la Aeroport şi cu prelungire în colectorul principal. Conductele sunt din fontă, cu un diametru de 400 mm, iar pe traseu se vor executa 77 de cămine vizitare.  Până acum a fost realizată reţeaua pe o lungime de 1.080 metri, adică 40% din lungimea proiectată.
De asemenea, prin acest proiect este realizată şi o conductă de refulare, pe o lungime de 3.300 de metri, de la staţia de pompare compactă situată la intrarea în Aeroport până în oraşul Ghimbav, care va asigura descărcarea apelor uzate.  Lucrările sunt finalizate în proporţie de 82%, fiind montaţi aproximativ 2.660 de metri din conducta de refulare.    
Reţelele sunt amplasate în principal pe DJ 103 C, acoperind atât nevoile Aeroportului, cât şi al altor consumatori din zonă, atât agenţi economici, cât şi populaţie.
Valoarea contractului este de 13,4 milioane de lei, fără TVA, fiind suportată din fonduri proprii ale Companiei Apa, care a realizat şi proiectarea lucrărilor prin compartimentul său specializat.
Lucrările au fost începute în luna octombrie a anului trecut şi au o durată contractuală de execuţie de 12 luni. În urma negocierilor purtate de Compania Apa cu constructorul, acesta a crescut ritmul lucrărilor, estimându-se o scurtare a termenului de finalizare şi încheierea proiectului în luna august 2020.

 
Urmează lucrările Distrigaz şi Electrica

Consiliul Judeţean Braşov a achitat societăţilor furnizoare de utilităţi taxele pentru racordarea Aeroportului la reţelele de alimentare cu gaz metan şi cu electricitate. Practic, aceste lucrări sunt asumate, finanţate şi realizate de respectivii operatori economici.
În ceea ce priveşte furnizarea gazului metan, autorizaţia de construire a fost deja emisă de CJ Braşov şi mai este nevoie ca Distrigaz Sud să obţină un aviz de săpătură de la Primăria Ghimbav, înainte de începerea lucrărilor, preconizată a avea loc la sfârşitul acestei luni.
În privinţa alimentării cu electricitate, Societatea de Distribuţie a Energiei Electrice (SDEE) Transilvania Sud este în faza de proiectare a lucrărilor de extindere şi racordare a reţelelor, care urmează să se desfăşoare pe amplasamentul Aeroportului.
 
 
 
 
 
 

Comentarii

Voivodeni

2020-05-18 19:08:07


O stire excelenta! Felicitări tuturor factorilor implicați!Cum s-a realizat acel avans al lucrărilor??Metoda ar fi valabilă și pt.podul de la Fartec??În rest, mult succes!!Si in marirea avansului!!

Liam

2020-05-18 15:24:47


@nea Barbu> esti din Bucuresti !? :)

Lazar

2020-05-18 09:23:56


Ma bucura foarte mult furnicarul de pe santier pacat ca nu-l putem viziona live.

Barbu Gh.

2020-05-16 11:30:50


@ophelia, Tanti Ophelia, de dinainte de 1989 nu mi-a mai fost dat să citesc un așa „limbaj” (de lemn) ca al dumneavoastră. Ați fost secretar de partid, așa-i?

ophelia

2020-05-16 06:04:15


Numai uniti toti factorii implicati in construirea aeroportului,vor putea duce la bun sfarsit acest obiectiv atat de important pentru brasoveni.Multumin tuturor si asteptam cu nerabdare si emotie primele zboruri de pe acest aeroport.Succes si mult spor!

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie