Curs BNR

1 EUR = 4.9765 RON

1 USD = 4.6373 RON

1 GBP = 5.8018 RON

1 XAU = 350.3208 RON

1 AED = 1.2626 RON

1 AUD = 3.0320 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8988 RON

1 CAD = 3.3966 RON

1 CHF = 5.0832 RON

1 CNY = 0.6399 RON

1 CZK = 0.1978 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2662 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9616 RON

1 KRW = 0.3369 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2686 RON

1 NOK = 0.4220 RON

1 NZD = 2.7605 RON

1 PLN = 1.1498 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4261 RON

1 TRY = 0.1428 RON

1 UAH = 0.1171 RON

1 XDR = 6.1121 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8172 - 29 apr 06:44

Germana, o limbă grea pentru profesorii care au corectat lucrările din Braşov la Evaluarea Naţională

Autor: Ana ŢÎRCĂ

Publicat la 29 iunie 2020

De la 4,60, a ajuns la nota 8, după contestaţii. Părinţii cer, printr-un memoriu public, recorectarea tuturor lucrărilor

Germana, o limbă grea pentru profesorii care au corectat lucrările din Braşov la Evaluarea Naţională

Limba şi Literatura Germană, ca limbă maternă, s-a dovedit extrem de grea pentru cei care au corectat lucrările de la Evaluarea Naţională. Astfel, la Braşov, 28 dintre contestaţiile la proba în limba maternă au fost depuse pentru germană, iar 25 dintre lucrări, adică aproape 90%, au primit note mai mari. În plus, jumătate dintre note, adică 14, au crescut cu cel puţin un punct şi 6 lucrări – adică aproape un sfert – au primit cu peste doua puncte în plus. Recordul a fost bătut de o lucrare care primise iniţial nota 4,60 şi care, după recorectare, a fost notată cu 8,10, adică o diferenţă de trei puncte şi jumătate!
Situaţia a fost sesizată de mama unuia dintre copiii care au susţinut examenul şi care, împreună cu alţi părinţi, a trimis o solicitare de reevaluare a tuturor lucrărilor către Ministerul Educaţiei. Mamele copiilor care nu au depus contestaţie cred că ar trebui reevaluate toate lucrările, deoarece este posibil ca şi alţi elevi să fi făcut lucrări mult mai bune decât notele primite. „Consider că toţi copiii au dreptul la verificarea lucrărilor deoarece diferenţele foarte mari faţă de notele iniţiale ridică semne de întrebare legate de modul în care au fost corectate lucrările în prima etapă. Nu pot fi de acord cu şeful Inspectoratului Şcolar Judeţean Braşov, care a numit această incompetenţă «o eroare tehnică de calcul». Nu putem ignora incompetenţa unor profesori ce nu pot socoti până la 10, pentru că de această medie depinde clasamentul mediilor de admitere şi, inclusiv, repartizarea elevilor”, spune una dintre mame.
„M-am alăturat acestui memoriu al mai multor părinţi din Braşov nu cu scopul de a contesta nota elevului X sau Y, ci de a cere o evaluare a lucrărilor la limba germană după un barem unitar. Nu pot să-mi explic logic şi nici raţional cum 90% din contestaţiile depuse au fost aprobate, multe dintre ele cu 1 sau 2 puncte, iar o lucrare chiar cu 3,5 puncte”, a spus o altă mamă.
Declaraţia şefului IŞJ la care face referire una dintre mame a fost dată de inspectorul general al IŞJ, Ovidiu Tripşa, unui coleg de la un cotidian naţional: „Probabil a fost o eroare tehnică în sensul în care s-a calculat greşit punctajul sau a fost o eroare de transcriere a punctelor acordate pentru fiecare subiect în parte”.

Ce spune Inspectoratul Şcolar Braşov
Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Braşov ne-au precizat că au „luat act” de situaţia de la limba maternă germană, probă la care, în judeţ, au participat 225 de candidaţi. „În conformitate cu prevederile metodologice, evaluarea tuturor lucrărilor scrise s-a realizat în alt judeţ decât cel din care provin candidaţii. Lucrările ale căror rezultate au fost contestate au fost transportate, în vederea reevaluării, în alt judeţ decât cel în care s-a realizat evaluarea iniţială, evident altul decât cel de provenienţă al candidaţilor. În conformitate cu aliniatul (3) şi (4), art. 8 din Ordinul M.E.N. nr. 4916 din 26.08.2019: În cadrul etapei de soluţionare a contestaţiilor, după încheierea evaluării lucrărilor, notele acordate după reevaluare sunt comparate cu cele acordate în etapa de evaluare iniţială. În situaţia în care se constată o diferenţă mai mare de 1 punct, în plus sau în minus, între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii, preşedintele comisiei de contestaţii numeşte o a treia comisie formată din alţi doi profesori cu experienţă, alţii decât cei care au evaluat iniţial lucrările în centrul de contestaţii. Reevaluarea se face după o nouă secretizare a lucrărilor, respectând cu stricteţe baremul de evaluare şi notare şi toate procedurile de evaluare […]. Nota acordată de a treia comisie este nota finală a comisiei de contestaţii. Nota obţinută în etapa de soluţionare a contestaţiilor este nota definitivă, indiferent de punctajul obţinut, în plus sau în minus, faţă de nota acordată în etapa de evaluare iniţială a lucrării. Această notă nu mai poate fi modificată şi reprezintă nota obţinută de candidat la proba respectivă”. Inspectoratul Şcolar Judeţean Braşov a transmis Comisiei Naţionale de Evaluare Naţională o informare privind situaţia sesizată şi a luat, de asemenea, act de demersul întreprins de un grup de părinţi ai elevilor aflaţi în această situaţie, demers materializat prin transmiterea unei petiţii Ministrului Educaţiei şi Cercetării”, a precizat Valentin Bucur, purtător de cuvânt al IŞJ Braşov.

+1 -0

Comentarii

'neamtul'

2020-06-29 10:26:30


'Germana e limba straina pt multi dintre educatorii, invatatorii si profesorii specializati pe germana, din orasul si judetul Brasov!!!\n\n'

'ophelia'

2020-06-29 07:22:23


'Nu te poti juca cu soarta unor copii.Cei vinovati sa fie aspru pedepsiti.Este inadmisibil!'

'DanaBv'

2020-06-29 06:06:37


'Da, concluzia \"logica si rationala\"(sic) e ca evaluarea initiala a lucrarilor a fost facuta de niste \"Doreli\". Lucrurile nu trebuie lasate asa, trebuie facuta o recorectare a tuturor lucrarilor, dar trebuie si sa se ia masuri impotriva profesorilor incompetenti si a celor care le-au validat incompetenta, punand-i in pozitia de a decide soarta unor copii. \nToate astea-mi amintesc de ce-a patit fiica-mea la un extemporal. A intrebat-o pe profesoara de ce ei i-a scazut 3 puncte pentru o greseala pentru care colegii ei X, Y si Z fusesera penalizati cu doar o jumatate de punct. Raspunsul profesoarei: \"Pentru ca extemporalul tau a fost printre ultimele pe care le-am corectat si eram nervoasa sa vad aceeasi greseala facuta de asa de multi dintre voi\". \n'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie