Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 07:25

Germanii, spaniolii şi chinezii vor să ne vândă trenuri de un miliard de euro. Acestea vor avea o viteză maximă de 160 km/h

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 23 iulie 2019

Germanii, spaniolii şi chinezii vor să ne vândă trenuri de un miliard de euro. Acestea vor avea o viteză maximă de 160 km/h

Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a primit trei oferte la licitaţia pentru achiziţia a 40 de trenuri noi, destinate inclusiv CFR Călători. Iniţial, 17 operatori erau interesaţi de mega-contractul scos la bătaie de statul român, cu o valoare estimată la aproape un miliard de euro, în varianta dublării comenzii la 80 de rame.
Cele trei oferte au fost depuse de Alstom Ferroviara Spa, CRRC Qingdao Sifang (foto) şi Siemens Mobility. Pe lista celor 17 companii interesate de licitaţia ARF se număra şi Astra Vagoane Călători, Patentes Talgo, Skoda, Stadler. Autoritatea pentru Reformă Feroviară a lansat pe 3 aprilie 2019 licitaţia pentru achiziţia a până la 80 de trenuri de călători. Valoarea maximă estimată a contractului este de 4,56 miliarde de lei (957 milioane de euro), adică circa 12 milioane de euro/bucata, inclusiv servicii de mentenanţă.
Licitaţia pentru achiziţia de material rulant nou vizează iniţial 40 de trenuri electriceregionale RE-R, cu posibilitatea suplimentării cu încă 40 de rame electrice.
Valoarea estimată (la momentul actual) se regăseşte în intervalul 1.707.125.000 lei (fără TVA, contravaloarea a 40 rame cu 15 ani mentenanţă) - 4.557.130.000 lei (fără TVA lei pentru 80 trenuri cu 30 ani mentenanţă). Noile rame vor circula cu viteză maximă de 160 km/h. Operatorul economic care ofertează trebuie să facă dovada că în cursul unei perioade care acoperă cel mult ultimii trei ani, a furnizat minim 40 produse similare şi a asigurat servicii de mentenanţă ale ramelor electrice în valoare de minim 114.288.000 lei, fără TVA, echivalentul a 24.000.000 EUR fără TVA.
Finanţarea proiectului este asigurată din Programul Operaţional Infrastructură Mare - POIM , iar cofinanţarea este asigurată de la bugetul de stat. ARF are calitatea de beneficiar direct în cadrul POIM, în condiţiile prevăzute în Ghidul solicitantului, pentru fondurile alocate sectorului de transport feroviar.
Criteriul de atribuire a contractului este cel mai bun raport calitate - preţ, în care componenta financiară are o pondere de 80%.

+1 -2

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie