Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 05:18

Gestionarea deşeurilor şi intermodalul de la Feldioara, priorităţi la finanţare până în 2020

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 07 ianuarie 2015

Din cauza obstacolelor birocratice proiectul privind gestionarea deşeurilor în judeţ a ratat prima tranşă de finanţare europeană, astfel că acum trebuie reluate toate demersurile pentru a primi fondurile necesare

Gestionarea deşeurilor şi intermodalul de la Feldioara, priorităţi la finanţare până în 2020
Realizarea terminalului intermodal de la Feldioara şi implementarea proiectului privind gestionarea deşeurilor în judeţ sunt două dintre cele mai importante proiecte pentru care Consiliul Judeţean Braşov vrea să obţină finanţare europeană din tranşa 2014 – 2020, ţinând cont că au ratat „ultimul tren” pe exerciţiul financiar care s-a încheiat anul trecut.
Braşovul are în prezent doar pe hârtie un Master Plan privind gestionarea deşeurilor, însă este nevoie de fonduri pentru ca măsurile prevăzute în acest document să fie puse în practică. „Există un studiu de fezabilitate, dar acesta trebuie plătit de Ministerul Mediului, care nu a virat banii, astfel că nu putem beneficia de el. În perioada următoare vreau să merg la Ministerul Mediului, pentru finaliza această etapă, astfel încât să putem atrage bani europeni”, a explicat Mihail Veştea (foto). Proiectul în sine este realizat de câţiva ani, însă, până acum, s-a lovit de tot felul de obstacole birocratice care au stat în calea implementării sale. În prima etapă a proiectului, care ar fi trebuit să fie finanţată din exerciţiul 2007 – 2013, ar fi urmat să fie închise toate gropile neecologice de deşeuri din judeţ (Codlea, Făgăraş, Săcele, Râşnov, Rupea şi Victoria) şi să fie realizate noi staţii de transfer şi sortare, la Făgăraş şi la Rupea, dar şi o platformă de stocare temporară la Măieruş. Totodată, autorităţile intenţionau să acceseze o nouă finanţare din exerciţiul 2014 – 2020 pentru a construi o staţie de valorificare energetică a deşeurilor, la Tărlungeni. Acum este necesară reluarea tuturor demersurilor pentru a obţine finanţarea necesară. „Vom avea discuţii cu autoritatea de management din cadrul Ministerului Mediului, pentru a vedea dacă trebuie făcute ceva modificări faţă de ceea ce s-a elaborat până acum. În noul ciclu bugetar european va fi un alt ghid de finanţare şi trebuie discutat cu specialiştii din Ministerul Mediului, pentru a vedea e mai trebuie făcut”, a explicat Mihail Veştea. 
 
Finanţare garantată pentru intermodal
Proiectul terminalului intermodal de la Feldioara, care a fost evaluat la suma de 20 de milioane de euro, ar fi trebuit depus pentru finanţare de către Compania Naţională de Căi Ferate din România, în proiect mai fiind asociaţi judeţul Braşov, prin Consiliul Judeţean, Primăria Braşov şi Primăria comunei Feldioara. Proiectul nu este unul nou, fiind pe masa de lucru a autorităţilor încă din 2010. În România mai există două astfel de terminale – la Oradea şi Constanţa, dar nici unul nu este atât de bine poziţionat ca cel de la Braşov, unde practic s-ar putea face trierea mărfurilor în funcţie de destinaţia aleasă de producător. Potrivit specialiştilor, ponderea transportului intermodal în România este mult redusă, sub 5% din total transport mărfuri, în timp ce în ţări precum Germania, Anglia sau Franţa ponderea este de aproximativ 35%. Practic, intermodalul va fi la 8 kilometri de aeroportul de la Ghimbav. Aceste două investiţii – aeroportul şi nodul intermodal – ar face ca Braşovul să fie principalul centru logistic al României. „În ceea ce priveşte acest proiect suntem avansaţi şi va obţine finanţare în perioada 2014-2020. Au fost discuţii cu Ministerul Transporturilor şi CFR, şi încercăm să depunem cererea de finanţare cât mai reprede”, a precizat vicepreşedintele CJ Braşov. 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie