Curs BNR

1 EUR = 4.6975 RON

1 USD = 4.1192 RON

1 GBP = 5.3305 RON

1 XAU = 170.2283 RON

1 AED = 1.1214 RON

1 AUD = 2.9602 RON

1 BGN = 2.4018 RON

1 BRL = 1.0983 RON

1 CAD = 3.1066 RON

1 CHF = 4.1441 RON

1 CNY = 0.6079 RON

1 CZK = 0.1837 RON

1 DKK = 0.6293 RON

1 EGP = 0.2302 RON

1 HUF = 1.4745 RON

1 INR = 0.0579 RON

1 JPY = 3.7645 RON

1 KRW = 0.3669 RON

1 MDL = 0.2402 RON

1 MXN = 0.2160 RON

1 NOK = 0.4829 RON

1 NZD = 2.7866 RON

1 PLN = 1.0943 RON

1 RSD = 0.0397 RON

1 RUB = 0.0620 RON

1 SEK = 0.4579 RON

1 TRY = 0.7696 RON

1 UAH = 0.1472 RON

1 XDR = 5.7408 RON

1 ZAR = 0.2981 RON

Editia 6886 - 18 ian 14:16

Ghimbav: Cablu subteran pentru alimentarea cu energie electrică a Primăriei şi altor instituţii din zona centrală

Autor: Mircea PETRUSE

Publicat la 20 octombrie 2017

Fiind subdimensionată, reţeaua aeriană existentă nu mai făcea faţă solicitărilor privind consumul

Ghimbav: Cablu subteran pentru alimentarea cu energie electrică a Primăriei şi altor instituţii din zona centrală

Extinderea unor servicii din Primărie şi dotările permanente cu aparatură performantă au condus în ultima vreme la suprasolicitarea sistemului de alimentare cu energie electrică, creând astfel sincope în asigurarea curentului şi, implicit, în buna funcţionare a activităţii propriu-zise.
Mai mult decât atât, branşarea noului sediu administrativ al Primăriei la reţeaua existentă a sporit consumul de energie, astfel încât cablurile aeriene nu mai puteau asigura necesarul din cauza subdimensionării.
Pe de altă parte, Ghimbavul a elaborat nişte proiecte şi chiar o strategie privind desfiinţarea reţelei electrice aeriene de alimentare cu curent a oraşului şi înlocuirea ei cu cabluri subterane, motiv pentru care acest proces şi această investiţie au început zilele trecute să fie puse în aplicare.
Prima lucrare se desfăşoară deja de câteva zile pe strada Lungă (foto), pe porţiunea cuprinsă între punctul TRAFO situat în apropiere de DN 1 (Braşov-Codlea) - de unde va fi alimentat cablul electric - şi zona centrală de lângă Primărie.  
Strada menţionată dispune de două sensuri de circulaţie a câte două benzi fiecare, despărţite de o zonă verde. Utilajele au săpat un şanţ adânc de aproape un metru chiar pe mijlocul spaţiului verde, astfel încât în numai câteva zile se va înainta cu lucrările până în faţa Primăriei.

Subtraversarea pavajelor, operaţiunea cea mai dificilă
Ritmul operaţiunilor este unul susţinut, în pofida unor dificultăţi întâmpinate, cauzate în special de pământul bolovănos, ca şi de unele pietre mari găsite şi care a trebuit să fie mai întâi scoase.
Dar greutăţile sunt abia la început, deoarece în zona Primăriei, când se va ajunge acolo, peste câteva zile, cum spuneam, va trebui ca şi o bună bucată de asfalt să fie tăiată pentru a se putea efectua săpăturile.
Partea cea mai complicată, ca să nu zic cea mai complexă, o reprezintă însă subtraversarea bordurilor şi pavajelor existente, care va necesita o muncă susţinută şi suplimentară.
După îngroparea cablului electric vor urma, desigur, astuparea şanţului săpat, refacerea terenului, reamenajarea spaţiului verde (cu iarbă) despre care vorbeam, precum şi a porţiunii de asfalt şi pavajului ce vor fi afectate.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie