Curs BNR

1 EUR = 4.9762 RON

1 USD = 4.6699 RON

1 GBP = 5.7698 RON

1 XAU = 344.5697 RON

1 AED = 1.2715 RON

1 AUD = 3.0092 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.9039 RON

1 CAD = 3.4052 RON

1 CHF = 5.1198 RON

1 CNY = 0.6444 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2629 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0160 RON

1 KRW = 0.3388 RON

1 MDL = 0.2600 RON

1 MXN = 0.2728 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7564 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4286 RON

1 TRY = 0.1435 RON

1 UAH = 0.1180 RON

1 XDR = 6.1406 RON

1 ZAR = 0.2425 RON

Editia 8169 - 24 apr 20:50

Ghimbav: Cablu subteran pentru alimentarea cu energie electrică a Primăriei şi altor instituţii din zona centrală

Autor: Mircea PETRUSE

Publicat la 20 octombrie 2017

Fiind subdimensionată, reţeaua aeriană existentă nu mai făcea faţă solicitărilor privind consumul

Ghimbav: Cablu subteran pentru alimentarea cu energie electrică a Primăriei şi altor instituţii din zona centrală

Extinderea unor servicii din Primărie şi dotările permanente cu aparatură performantă au condus în ultima vreme la suprasolicitarea sistemului de alimentare cu energie electrică, creând astfel sincope în asigurarea curentului şi, implicit, în buna funcţionare a activităţii propriu-zise.
Mai mult decât atât, branşarea noului sediu administrativ al Primăriei la reţeaua existentă a sporit consumul de energie, astfel încât cablurile aeriene nu mai puteau asigura necesarul din cauza subdimensionării.
Pe de altă parte, Ghimbavul a elaborat nişte proiecte şi chiar o strategie privind desfiinţarea reţelei electrice aeriene de alimentare cu curent a oraşului şi înlocuirea ei cu cabluri subterane, motiv pentru care acest proces şi această investiţie au început zilele trecute să fie puse în aplicare.
Prima lucrare se desfăşoară deja de câteva zile pe strada Lungă (foto), pe porţiunea cuprinsă între punctul TRAFO situat în apropiere de DN 1 (Braşov-Codlea) - de unde va fi alimentat cablul electric - şi zona centrală de lângă Primărie.  
Strada menţionată dispune de două sensuri de circulaţie a câte două benzi fiecare, despărţite de o zonă verde. Utilajele au săpat un şanţ adânc de aproape un metru chiar pe mijlocul spaţiului verde, astfel încât în numai câteva zile se va înainta cu lucrările până în faţa Primăriei.

Subtraversarea pavajelor, operaţiunea cea mai dificilă
Ritmul operaţiunilor este unul susţinut, în pofida unor dificultăţi întâmpinate, cauzate în special de pământul bolovănos, ca şi de unele pietre mari găsite şi care a trebuit să fie mai întâi scoase.
Dar greutăţile sunt abia la început, deoarece în zona Primăriei, când se va ajunge acolo, peste câteva zile, cum spuneam, va trebui ca şi o bună bucată de asfalt să fie tăiată pentru a se putea efectua săpăturile.
Partea cea mai complicată, ca să nu zic cea mai complexă, o reprezintă însă subtraversarea bordurilor şi pavajelor existente, care va necesita o muncă susţinută şi suplimentară.
După îngroparea cablului electric vor urma, desigur, astuparea şanţului săpat, refacerea terenului, reamenajarea spaţiului verde (cu iarbă) despre care vorbeam, precum şi a porţiunii de asfalt şi pavajului ce vor fi afectate.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie