leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6975 RON

1 USD = 4.1192 RON

1 GBP = 5.3305 RON

1 XAU = 170.2283 RON

1 AED = 1.1214 RON

1 AUD = 2.9602 RON

1 BGN = 2.4018 RON

1 BRL = 1.0983 RON

1 CAD = 3.1066 RON

1 CHF = 4.1441 RON

1 CNY = 0.6079 RON

1 CZK = 0.1837 RON

1 DKK = 0.6293 RON

1 EGP = 0.2302 RON

1 HUF = 1.4745 RON

1 INR = 0.0579 RON

1 JPY = 3.7645 RON

1 KRW = 0.3669 RON

1 MDL = 0.2402 RON

1 MXN = 0.2160 RON

1 NOK = 0.4829 RON

1 NZD = 2.7866 RON

1 PLN = 1.0943 RON

1 RSD = 0.0397 RON

1 RUB = 0.0620 RON

1 SEK = 0.4579 RON

1 TRY = 0.7696 RON

1 UAH = 0.1472 RON

1 XDR = 5.7408 RON

1 ZAR = 0.2981 RON

Editia 6968 - 21 mai 09:38

AU FOST STABILITE PRIMELE TRASEE PENTRU TRANSPORTUL METROPOLITAN

Ghimbav, Sânpetru, Bod şi Cristian, capete de linie RATBV

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 08 octombrie 2018

Prima linie ar putea fi funcţională din 1 ianuarie 2019. Ofertă de început: Cu un bilet dus-întors, circuli gratuit şi cu autobuzele din Braşov

Ghimbav, Sânpetru, Bod şi Cristian, capete de linie RATBV

Primăria Braşov a anunţat primele patru localităţi care vor fi legate de municipiul Braşov prin linii RATBV, respectiv Cristian, Bod, Sânpetru şi Ghimbav. Potrivit reprezentanţilor Primăriei Braşov, cele patru localităţi au demarat procedurile necesare pentru ca începând cu 2019 să poate opera RATBV şi pe raza lor teritorială. Mai exact consiliile locale Cristian, Bod şi Sânpetru au aprobat  hotărâri prin care au delegat gestiunea acestui serviciu Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov, iar Ghimbavul are proiect de HCL în acest sens la următoarea şedinţă.
Următorul pas este ca aceste 4 localităţi să aprobe şi ele regulamentul, caietul de sarcini şi contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport. Aceste acte normative vor fi aprobate după ce la ultima şedinţă a  Consiliului Local Braşov a fost aprobată Hotărârea nr. 593 din 2018 privind avizarea Regulamentului şi a caietului de sarcini privind efectuarea serviciilor de transport public de persoane prin curse regulate pentru unităţile administrativ-teritoriale membre ale Asociaţiei Metropolitane pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov şi aprobarea proiectului Contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport public local de călători, prin curse regulate. Toate cele 4 UAT-uri au pe ordinea de zi aceste proiecte de hotărâre.

Următorul pas: avizul de la Consiliul Concurenţei
Pentru ca cele patru linii să devină operaţionale, va trebui obţinut un aviz din partea Consiliului Concurenţei pentru atribuirea directă a contractului. Ulterior,  consiliile locale vor trebui să aprobe ca Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov să atribuie direct contractul de delegare a gestiunii către RATBV SA. „Odată cu semnarea acestui contract, RATBV  va  asigura serviciile de transport pe teritoriile municipiului Braşov, comunei Cristian, comunei Bod, comunei Sânpetru şi pe cel al oraşului Ghimbav”, a explicat putătorul de cuvânt al Primăriei Braşov, Sorin Toarcea.

Braşovul asigură flota de transport, primăriile trebuie să se gândească la subvenţia pentru bilet
Pe de altă parte, primarul Braşovului, George Scripcaru, a precizat că au fost luate în calcul cele patru localităţi, pentru că sunt cele mai simple din punct de vedere al traseelor. De asemenea, el a anunţat că ca prima linie RATBV metropolitană ar urma să circule începând cu data de 1 ianuarie 2019.
Deocamdată nu au fost stabilite nici graficele de circulaţie, nici tarifele, însă primarul a precizat că „cele patru primării vor trebui să ia în calcul compensaţiile pe care trebuie să le plătească, pentru a acoperi diferenţa dintre costul unui bilet şi preţul pe care în plătesc călătorii. În acest parteneriat, municipiul Braşov asigură flota de transport”, a declarat primarul.
Totodată, el a precizat că la nivelul primăriei se ia în calcul posibilitatea ca cei care cumpără bilete dus-întors, să poate folosi aceste tichete de călătorie, pentru o perioadă, şi pe liniile interne din municipiul Braşov.

RATBV va intra numai pe străzile principale din cele 4 localităţi
În ceea ce priveşte traseele, acesta a menţionat că autobuzele RATBV vor circula în localităţi numai pe arterele principale. „Este posibil ca în unele oraşe care se întind pe o suprafaţă mai mare, autorităţile locale să ia decizia înfiinţării unor linii interne, care să facă legătura cu traseul RATBV”, a precizat edilul.

De la 1 iulie 2019, trasee scoase de la operare privată
Pe de altă parte, primarul Braşovului a anunţat că a fost transmisă o notificare către Consiliul Judeţean Braşov cu privire la faptul că membrii Asociaţiei Metropolitane de Transport îşi doresc ca acest serviciu să fie gestionat, prin intermediul Asociaţiei Metropolitane, de către RATBV,  iar aceste trasee să fie incluse în Programul de transport public Judeţean de persoane prin curse regulate, începând cu data de 1 iulie 2019, ca delegare directă către RATBV şi, în consecinţă să nu fie scoase la licitaţie.
Cele 14 localităţi sunt: Braşov, Codlea, Ghimbav, Predeal, Râşnov, Bod, Cristian, Feldioara, Hălchiu, Hărman, Prejmer, Sânpetru, Tărlungeni, Vulcan.  

Pe ce trasee vor circula primele patru linii metropolitane ale RATBV:
- Terminal Rulmentul (sau Coresi) – Sânpetru – Bod – Bod Colonie şi retur
- Terminal Stadionul Municipal – Cristian (până pe strada Nisipului, aproape de ieşirea spre Râşnov) şi retur
- Terminal Stadionul Municipal – Ghimbav (pe DN 1, până la ieşirea spre Codlea, urmând ca la întoarcere să intre pe strada Ştefan cel Mare, unde sunt noile cartiere).

+6 -2

Comentarii

Alin

2018-10-08 13:50:42


A fost luat in calcul si Harman.Traseul Brasov-Harman nu va mai fi scos la livitatia de trasee pe care o organizeaza ARR.Acestea sunt primele 4 linii.Vor urma si Harman,Prejmer,Predeal. Asa va muri Transbus Codreanu sau se va muta in Moldova.

Eulescu

2018-10-08 08:12:02


Dar vai, să nu mai mergem cu autobuzele Codreanu, cele superbe, curate, parfumate, noi, conduse de șoferi decenți care nu ascultă manele ? Nu se poate !

AUREL AMALINEI

2018-10-08 07:56:06


De ce nu a fost luat in calcul si Harmanul

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional