Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 02:59

Ghizdeanu, şeful CNP: Autostrada Ploieşti – Braşov va fi gata în 2023

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 05 aprilie 2019

Ghizdeanu, şeful CNP: Autostrada Ploieşti – Braşov va fi gata în 2023

Autostrada Ploieşti-Braşov, proiect în parteneriat public-privat care se ridică la valoarea de 1,3 miliarde de euro, se află în faza a doua, de stabilire a firmei câştigătoare, apoi vor urma negocierile directe. Termenul de finalizare a autostrăzii Ploieşti-Braşov este anul 2023, a spus Ion Ghizdeanu, preşedintele Comisiei Naţionale de Strategie şi Prognoză (CNP).
Comisia de Prognoză a devenit din 2018 una dintre cele mai puternice instituţii din România, după ce a primit prin ordonanţă de urgenţă misiunea de a coordona toate marile proiecte de parteneriat public privat. Ghizdeanu a explicat că raţiunea pentru care CNP a ajuns să se ocupe de autostrăzi  a fost ca să existe o singură instituţie care să integreze negocierile pe parteneriate public- private şi că se bazează pe capacitatea instituţiei de a evalua proiectele în primul rând din punct de vedere economic.
„Autostrada Ploieşti-Braşov este în faza a doua, de stabilire a firmelor care au câştigat proiectul. Acum analizăm ofertele celor care au depus în faza a doua, apoi vor începe negocierile directe. În câteva zile vom şti rezultatele finale”.
El a explicat că pentru parteneriatele publice-private se formează o societate de proiect care îi cuprinde pe cei doi acţionari - cel public şi cel privat. În primul an, partenerul privat se ocupă de proiectul tehnic în vederea obţinerii autorizaţiilor de construcţie, în timp ce partenerul public are ca atribuţii să obţină avizele de mediu şi să facă exproprierea, iar după primul an se poate trece la construcţia proiectului, care durează aproximativ trei ani. „Dacă proiectul este realizat în mai puţin de trei ani există o primă de succes de 120 de milioane de euro.”
În competiţie pentru autostrada în PPP Ploieşti-Braşov se află cinci consorţii: asocierea STRABAGIC ICTAS- Austria/Turcia, asocierea China Communiucations Construction Company LTD(CCCC) - MAKYOL- China/Turcia, SINOHYDRO CORPORATION LIMITED (ofertant) - POWER CHINA ROADBRIDGE GROUP CO LTD (tert sustinator), ERG Insaat Ticaret ve Sanayi A.S - SSB SAUERWEIN & SHAEFER BAU AG -Turcia/Elvetia şi Asocierea ACCIONA CONCESIONES S.L- FCC CONSTRUCCION S.A Spania.
Preşedintele CNSP a explicat că parteneriatul public-privat este o modalitate de realizare a unei investiţii strategice, care înglobează mai multe categorii de finanţare precum bugetul de stat, fonduri europene şi finanţare privată.
„În general nu există decât două condiţii eliminatorii respectiv garanţia de participare, pentru că trebuie să ai o siguranţă că cei care vin să dezvolte nu se retrag după 2-3 zile de negocieri şi a doua este valoarea investiţiei. Restul este un contract de parteneriat public-privat. De fapt ăsta este scopul atribuirii cu un contract de parteneriat public-privat.”
De altfel, prima condiţie în orice parteneriat public-privat este ca Guvernul să stabilească care este partenerul public, iar CNP atribuie proiectele. CNP lucrează cu departamente specializate şi cu experţi colaboratori, independenţi sau din diferite Ministere.

+0 -0

Comentarii

Cristian

2019-04-05 06:03:42


Promisiuni sau facut destule incepeti constructia si apoi lauda,pana acum mai toti au mintit.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie