Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8169 - 24 apr 07:47

Guvernul nu este de acord cu trotuare obligatorii de 2 metri

Autor:

Publicat la 26 mai 2016

Traficul rutier ar fi îngreunat, iar construcţiile din epoca Ceauşescu nu permit

Guvernul nu este de acord cu trotuare obligatorii de 2 metri

Guvernul nu susţine adoptarea de către Parlament a unui proiect de lege care prevede asigurarea pe trotuar a unei lăţimi minime de 2 metri pentru circulaţia pietonilor. Pe lângă observaţii de tehnică legislativă, Guvernul se opune unei astfel de prevederi pentru că ar îngreuna traficul rutier, iar construcţiile din anii ’80 nu ar permite astfel de trotuare.
Proiectul de lege, depus la Parlament la finele anului trecut, propune ca automobilele să nu mai poată fi parcate pe trotuar, chiar şi în situaţia amenajării sau marcării unui spaţiu de parcare, dacă nu este asigurată o lăţime de minimum doi metri destinată circulaţiei pietonilor. Codul Rutier stipulează că „este interzisă ocuparea trotuarelor cu vehicule imobilizate”, parcarea fiind permisă doar prin indicatoare sau marcaje speciale, cu condiţia ca lăţimea minimă a trotuarului lăsat la dispoziţia pietonilor să fie de cel puţin un metru. Regulamentul de aplicare a Codului Rutier, la art. 142 aln. (n), nu mai prevede însă obligativitatea marcajelor şi arată că un autovehicul poate fi parcat pe trotuar doar dacă asigură un spaţiu de cel puţin un metru pentru pietoni.
Iniţiatorul noului proiect de lege subliniază că până şi un metru de trotuar este insuficient, în special când e vorba şi de deplasarea cărucioarelor pentru copii sau pentru persoanele cu dizabilităţi, iar pentru intervenţiile ambulanţelor şi pompierilor este nevoie de un spaţiu mai mare. Prin urmare, proiectul de lege propune modificarea Codului Rutier, astfel încât administratorul drumului public să poată permite „oprirea, staţionarea sau parcarea unui vehicul pe trotuar, parţial ori total, numai cu respectarea marcajului şi numai dacă rămâne liber cel puţin un culoar de minimum 2 m lăţime înspre marginea opusă părţii carosabile, destinat circulaţiei pietonilor”. Consiliul Legislativ a acordat un aviz favorabil proiectului, recomandând introducerea unui nou articol care să prevadă un termen rezonabil pentru modificarea Codului Rutier. Guvernul, în schimb, a transmis săptămâna trecută Parlamentului un punct de vedere negativ cu privire la iniaţiativa legislativă. Executivul susţine că legislaţia actuală este suficientă pentru reglementarea cazurilor şi condiţiilor în care se efectuează oprirea, staţionarea sau parcarea. „Considerăm că acest demers legislativ trebuie să ţină cont ţină cont şi de condiţiile în care se desfăşoară traficul rutier actual, care, în lipsa spaţiilor necesare conducătorilor de vehicule pentru a opri ori staţiona, ar fi şi mai mult îngreunat. Precizăm şi faptul că în anii 1980, datorită procesului de densificare a construcţiilor, trotuarele construite în perioada respectivă au dimensiuni care nu ar permite aplicarea prevederilro din propunerea legistaltivă”, arată Guvernul. Având în vedere că şi comisiile de specialitate, inclusiv cea pentru siguranţă naţională, au avizat negativ proiectul, acesta are foarte puţine şanse de fi adoptat în plenul legislativului.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie