leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7326 RON

1 USD = 4.2139 RON

1 GBP = 5.2538 RON

1 XAU = 192.5382 RON

1 AED = 1.1472 RON

1 AUD = 2.9632 RON

1 BGN = 2.4197 RON

1 BRL = 1.1197 RON

1 CAD = 3.2277 RON

1 CHF = 4.2744 RON

1 CNY = 0.6125 RON

1 CZK = 0.1849 RON

1 DKK = 0.6338 RON

1 EGP = 0.2533 RON

1 HUF = 1.4491 RON

1 INR = 0.0611 RON

1 JPY = 3.9104 RON

1 KRW = 0.3576 RON

1 MDL = 0.2390 RON

1 MXN = 0.2205 RON

1 NOK = 0.4901 RON

1 NZD = 2.8398 RON

1 PLN = 1.1102 RON

1 RSD = 0.0402 RON

1 RUB = 0.0670 RON

1 SEK = 0.4503 RON

1 TRY = 0.7394 RON

1 UAH = 0.1616 RON

1 XDR = 5.8248 RON

1 ZAR = 0.3007 RON

Editia 7009 - 19 iul 10:31

Guvernul pregăteşte noi reguli pentru vânzarea terenurilor agricole

Autor:

Publicat la 15 ianuarie 2018

Ordinea de preempţiune la cumpărarea terenurilor agricole va fi schimbată, urmând să fie modificate şi condiţiile de achiziţionare a acestora în cazul tuturor cumpărătorilor, potrivit proiectului de lege pregătit de actualii guvernanţi. Noile reguli, pot intra în vigoare chiar din acest an, arată Profit.ro.
Prin Legea 17/2014 a fost stabilit că înstrăinarea, prin vânzare, a terenurilor agricole situate în extravilan se face cu respectarea dreptului de preempţiune al coproprietarilor, arendaşilor, proprietarilor vecini, precum şi al statului român, prin Agenţia Domeniilor Statului, în această ordine, la preţ şi în condiţii egale. Acum, proiectul de lege elaborat de actuala Putere modifică această ordine de preempţiune astfel: coproprietari şi rude până la gradul I; arendaşi; statul român, prin Agenţia Domeniilor Statului; proprietari de terenuri agricole vecini.
În ceea ce priveşte dreptul de preempţiune al arendaşilor, care doresc să cumpere terenul agricol, aceştia vor trebui să deţină calitatea de preemptori în baza unui contract de arendare, încheiat şi înregistrat cu cel puţin 1 an înainte de data de publicare a ofertei de vânzare a terenului.
În cazul proprietarilor de terenuri agricole vecini, ordinea de exercitare a dreptului de preempţiune va fi următoarea: cel care deţine terenul vecin cu cea mai mare latură a terenului oferit spre vânzare; dacă sunt mai mulţi care îndeplinesc prima condiţie, se alege cel mai tânăr dintre aceştia; cel care are reşedinta sau domiciliul situat în localitatea unde este oferit terenul spre vânzare, în cazul în care latura mare sau una dintre laturile egale ale acestui teren are hotarul comun cu un teren situat pe raza altei unităţi.
Persoanele fizice vor trebui:  să aibă reşedinţa sau domiciliul, pe raza unităţii administrativ-teritoriale unde se află terenul oferit spre vânzare; să desfăşoare activităţii agricole pe raza unităţii administrativ-teritoriale unde se află terenul oferit spre vânzare cu cel puţin 5 ani anteriori anului de publicare a ofertei de vânzare a terenului. De aceste condiţii vor fi scutiţi însă tinerii fermieri.
Pentru persoane juridice, condiţiile prevăzute sunt următoarele: sediul social sau sediul secundar să fie înregistrat pe raza unităţii administrativ-teritoriale unde se află terenul oferit spre vânzare; desfăşurarea de activitate agricolă pe raza unităţii administrativ-teritoriale unde se află terenul oferit spre vânzare, cu minimum 5 ani anteriori anului de publicare a ofertei de vânzare a terenului;  veniturile obţinute din activităţi agricole să reprezinte minimum 75% din totalul veniturilor pe ultimii 3 ani.
Proiectul de lege reglementează, totodată, obligativitatea utilizării terenurilor respective exclusiv pentru desfăşurarea activităţilor agricole de către proprietarii acestor terenuri, fie în regim de exploatare directă, fie prin încheierea contractelor de arendare.
Guvernanţii propun şi un termen de 15 ani în care terenurile cumpărate nu vor putea fi revândute, interval în care vor fi achiziţionate numai de către statul român, prin Agenţia Domeniilor Statului.
Având în vedere posibilitatea transferării dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole prin alte modalităţi, respectiv actele de dare în plată, proiectul de lege prevede faptul că aceste terenuri nu pot face obiectul contractelor de împrumut încheiate între persoanele fizice şi/ sau juridice, cu excepţia contractelor de credit încheiate cu instituţiile de credit şi/ sau instituţiile financiare nebancare.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie