Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6687 RON

1 GBP = 5.8125 RON

1 XAU = 357.7647 RON

1 AED = 1.2712 RON

1 AUD = 2.9982 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8906 RON

1 CAD = 3.3943 RON

1 CHF = 5.1404 RON

1 CNY = 0.6447 RON

1 CZK = 0.1970 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0966 RON

1 HUF = 1.2610 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0228 RON

1 KRW = 0.3383 RON

1 MDL = 0.2591 RON

1 MXN = 0.2704 RON

1 NOK = 0.4231 RON

1 NZD = 2.7527 RON

1 PLN = 1.1514 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4259 RON

1 TRY = 0.1438 RON

1 UAH = 0.1172 RON

1 XDR = 6.1447 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8168 - 23 apr 10:54

„Harta” online ilustrată a gropilor şi reparaţiilor de mântuială din Braşov, pe care inspectorii Primăriei nu le-au descoperit încă

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 21 sepembrie 2017

„Harta” online ilustrată a gropilor şi reparaţiilor de mântuială din Braşov, pe care inspectorii Primăriei nu le-au descoperit încă

Dacă pe bulevardele principale se asflatează şi noapte, la propriu vorbind, nu acelaşi lucru putem spune şi despre străzile mai mici, care au fost sărite din graficul de reparaţii sau unde s-au făcut reparaţii de mântuială după efectuarea altor lucrări, ceea ce a dus la formarea de denivelări sau chiar găuri destul de periculoase.
Câţiva braşoveni au decis să fotografieze, aceste gropi şi şanţuri care nu au fost încă observate de către inspectorii Primăriei, că poate astfel se vor lua măsuri, ţinând cont că sezonul rece se apropie cu paşi repezi şi nu se vor mai putea efectua reparaţii, dar şi pentru ca alţi şoferi sau pietoni să ştie la ce să se aştepte când ajung pe o anumită stradă. Cu toate că reprezentanţii Primăriei ştiau că în luna septembrie expiră contractele încheiate cu cele trei firme pentru reparaţia străzilor principale şi secundare, nu s-au grăbit să rezolve toate problemele, iar până la semnarea unor noi contracte cu asfalatatorii, nu se vor executa decât intervenţiile de urgenţă. Astfel, multe dintre gropi vor rămâne „la locul lor” mult şi bine, respectiv până când se va finaliza întreaga procedură de încheiere a noilor contracte, care este una de durată în condiţiile în care licitaţia nici nu s-a lansat, fiind aşteptată finalizarea unui studiu de fundamentare pentru determinarea modului de gestionare a serviciilor de întreţinere şi reparaţie străzi pe raza municipiului Braşov.
De exemplu, chiar dacă este o stradă principală, şi pe Dobrogeanu Gherea sunt probleme în ceea ce priveşte gurile de canal denivelate. Acestea sunt o reală problemă atunci când sunt pe trotuar, care este destul de îngust, astfel că sunt de greu de ocolit.O altă stradă cu bulină neagră este şi strada Şcolii, care este plină de denivelări, ţinând cont că cu ani în urmă a fost brăzdată de şanţuri pentru introducerea unor reţele şi cum la acea vreme s-a făcut doar o cârpire, cu timpul acestea s-au lăsat, carosabilul fiind acum în valuri de la un capăt la celălalt pe tronsonul dintre De Mijloc şi Avram Iancu.
Nici zona de lângă Braşov Business Park nu arată mai bine, dar în acest caz vorbim de un drum privat, astfel că autorităţile locale nu au nici o treabă, de reparaţia drumului răspunzând proprietarul. Chiar la intersecţia din faţa clădirii de birouri s-a format o gaură destul de adâncă, care a fost semnalizată de cineva cu spirit civic cu un con reflectorizant.
Şi în spatele „Primăriei noi” din Centrul Civic gropile apar ca ciupercile după ploaie, iar în parcarea din faţa clădirii, gurile de canal pot fi o capcană, dacă nu eşti cu ochii în patru.
În ceea ce priveşte reparaţiile de mântuială, un exemplu este pe strada Hărmanului, în staţia RAT Autogara 3 pe sensul spre Triaj, unde după efectuarea unei intervenţii, carosabilul şi bordura au fost reparate doar de ochii lumii, astfel că s-au deteriorat.
Alăturat vă prezentăm o fotogalerie cu capcanele din carosabil imortalizate şi postate de către membrii grupului „Braşovul civic” pe Facebook.

+4 -1

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie