Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6625 RON

1 GBP = 5.8158 RON

1 XAU = 356.8680 RON

1 AED = 1.2695 RON

1 AUD = 3.0043 RON

1 BGN = 2.5443 RON

1 BRL = 0.8909 RON

1 CAD = 3.3895 RON

1 CHF = 5.1291 RON

1 CNY = 0.6441 RON

1 CZK = 0.1968 RON

1 DKK = 0.6670 RON

1 EGP = 0.0960 RON

1 HUF = 1.2637 RON

1 INR = 0.0558 RON

1 JPY = 3.0201 RON

1 KRW = 0.3392 RON

1 MDL = 0.2616 RON

1 MXN = 0.2750 RON

1 NOK = 0.4235 RON

1 NZD = 2.7635 RON

1 PLN = 1.1489 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0495 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1177 RON

1 XDR = 6.1402 RON

1 ZAR = 0.2449 RON

Editia 8166 - 19 apr 15:04

IAR Ghimbav dă de lucru industriei aeronautice din contractul de 70 de milioane de euro obţinut anul trecut

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 13 februarie 2017

IAR Ghimbav dă de lucru industriei aeronautice din contractul de 70 de milioane de euro obţinut anul trecut

Compania IAR Ghimbav a anunţat că a decis ca, în cadrul contractului de 313,147 milioane de lei (aproximativ 69,5 milioane de euro) încheiat cu Ministerul Apărării Naţionale la finele anului trecut, să implice şi alţi agenţi economici din România în modernizarea unor elicoptere IAR 330 L PUMA (foto) din dotarea Statului Major al Fortelor Aeriene. „Menţionăm (...) faptul că acest program (de modernizare a elicopterelor – n. red.) se face cu implicarea şi a altor agenţi economici din industria românească de aviaţie, cum ar fi Turbomecanica SA Bucureşti – pentru repararea capitală a motoarelor şi a ansamblelor mecanice, Aerostar SA Bacău – pentru repararea capitală a trenurilor de aterizare şi a altor echipamente hidraulice, Aeroteh SA Bucureşti – pentru repararea capitală a blocului hidraulic pilot automat şi a altor servo-mecanisme, Aerofina SA Bucureşti – pentru furnizarea sistemului de înregistrare a parametrilor de zbor ai elicopterelor, etc”, arată conducerea companiei braşovene într-un comunicat remis Bursei de Valori Bucureşti.
„IAR SA este agentul economic care a fabricat şi a asigurat mentenanţa şi modernizarea întregii flote de elicoptere militare IAR 316 B şi IAR 330 PUMA deţinute de instituţiile din cadrul Forţelor Sistemului Naţional de Apărare (FSNA), în conformitate cu drepturile prevăzute în contractele de licenţă aferente, IAR SA având drepturi exclusive în România de a fabrica/repara/moderniza aceste modele de elicoptere”, se mai arată în document.
Reprezentanţii companiei braşovene susşin că acest contract ar permite nu doar menţinerea sau înfiinţarea de noi locuri de muncă în industria românească de profil, ci şi returnarea către bugetul consolidat al statului a unei părţi importante din valoarea sa.

Soluţia modernizării, aplicată şi în ţări mai bogate
Statul român a fost criticat pentru faptul că, în loc să cumpere elicoptere noi, preferă să îşi modernizeze flota existentă. Totuşi, souţia este aplicată în ţări mai bogate decât România – Emiratele Arabe Unite a modenizat 25 elicoptere PUMA transformându-le în varianta PUMA SM la IAR SA, Marea Britanie a modernizat, prin programul LEP, 24 elicoptere PUMA cu implicarea Airbus Helicopters România (fosta Eurocopter România SA). De asemenea, deţinătorii actuali ai unor elicoptere PUMA parcurg în prezent programe de mentenanţă de nivel D (reparaţie capitală), care au menirea de a prelungi cu 12-15 ani durata de operare a acestora – Franţa, Marea Britanie, Maroc, Chile, Pakistan, Liban, etc.
În general, modernizările aparatelor de zbor duc la prelungirea ciclului de viaţă al acestora.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie