leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7204 RON

1 USD = 4.2231 RON

1 GBP = 5.2539 RON

1 XAU = 192.5647 RON

1 AED = 1.1498 RON

1 AUD = 2.9652 RON

1 BGN = 2.4135 RON

1 BRL = 1.1288 RON

1 CAD = 3.2139 RON

1 CHF = 4.2880 RON

1 CNY = 0.6139 RON

1 CZK = 0.1848 RON

1 DKK = 0.6323 RON

1 EGP = 0.2541 RON

1 HUF = 1.4490 RON

1 INR = 0.0612 RON

1 JPY = 3.9028 RON

1 KRW = 0.3582 RON

1 MDL = 0.2397 RON

1 MXN = 0.2212 RON

1 NOK = 0.4868 RON

1 NZD = 2.8375 RON

1 PLN = 1.1108 RON

1 RSD = 0.0401 RON

1 RUB = 0.0668 RON

1 SEK = 0.4463 RON

1 TRY = 0.7425 RON

1 UAH = 0.1645 RON

1 XDR = 5.8261 RON

1 ZAR = 0.3035 RON

Editia 7012 - 24 iul 11:17

În jumătate de an, mai multe fapte de corupţie sesizate la Braşov decât anul trecut

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 18 iulie 2018

În jumătate de an, mai multe fapte de corupţie sesizate la Braşov decât anul trecut

Dacă în 2017, la Direcţie Generală Anticorupţie Braşov (structură care se ocupă de combaterea corupției în cadrul Ministerului Afacerilor Interne), s-au înregistrat 7 sesizări de fapte de corupţie, anul acesta, în doar 6 luni s-au întregistrat deja 10 asemenea sesizări. Poliţiţiştii nu exclud ca această creştere să fie cauzată şi de diversificarea metodelor prin care pot fi sesizate asemenea fapte, printre care numărul gratuit 0800 806 806.
Potrivit poliţiştilor din cadrul DGA Braşov, pe primul semestru al anului 2018, din cele 10 sesizări scrise de fapte de corupţie, 8 au fost înaintate structurilor de parchet, iar 2 s-au finalizat cu întocmirea de dosare penale. „Sunt mai multe canale de comunicare aflate la îndemâna cetăţenilor pentru a sesiza fapte de corupţie, iar cel mai facil canal este, fără îndoială, call center-ul anticorupţie, 0800 806 806, apel gratuit din orice reţea de telefonie, mobilă sau fixă. Ar fi, de asemenea, şi site-ul, pe care se află o aplicaţie de petiţii online, şi comunicarea prin email, pe petitii.dga@mai.gov.ro. De asemenea, cetăţenii pot să vină şi în audienţă, pot depune personal petiţii, la unitatea noastră din Braşov”, a explicat Sarmizia Petcu (foto), purtător de cuvânt al DGA.
Sesizarea este gestionată de un operator şi transmisă unităţii de parchet competente care sub coordonarea unui procuror poate organiza un flagrant. Cele care demonstrează fapte reale de dare sau luare de mită se finalizează cu flagrant şi pedepsirea făptuitorului.
Cel mai recent caz care s-a soluţionat şi cu o condamnare definitivă pentru dare de mită a avut loc în judeţul Braşov în noiembrie 2017. Atunci un poliţist a denunţat un şofer care a încercat să-i ofere drept mită 1000 de lei pentru a nu fi sancţionat pentru conducerea autovehiculului fără permis auto. „Poliţistul a procedat corect. Într-o jumătate de oră, la faţa locului s-a deplasat echipa operativă de flagrant, persoana în cauză fiind prinsă în flagrant în timp ce oferea suma de 1.000 de lei. Mai mult, şoferul i-a propus poliţistului să meargă la un bancomat şi să scoată de acolo câţi bani vrea, însă poliţistul a refuzat”, a precizat Cristina Alexandru – ofiţer specialist DGA Braşov. Cel care a încercat să-l mituiască pe poliţist a fost condamnat definitiv în această primăvară la doi ani şi patru luni de închisoare cu suspendarea executării pedepsei.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie