leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6578 RON

1 USD = 3.9575 RON

1 GBP = 5.1941 RON

1 XAU = 152.4712 RON

1 AED = 1.0774 RON

1 AUD = 2.8774 RON

1 BGN = 2.3815 RON

1 BRL = 0.9771 RON

1 CAD = 3.0579 RON

1 CHF = 4.1276 RON

1 CNY = 0.5771 RON

1 CZK = 0.1817 RON

1 DKK = 0.6244 RON

1 EGP = 0.2210 RON

1 HUF = 1.4395 RON

1 INR = 0.0545 RON

1 JPY = 3.5127 RON

1 KRW = 0.3541 RON

1 MDL = 0.2353 RON

1 MXN = 0.2100 RON

1 NOK = 0.4872 RON

1 NZD = 2.6380 RON

1 PLN = 1.0821 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0600 RON

1 SEK = 0.4516 RON

1 TRY = 0.6364 RON

1 UAH = 0.1409 RON

1 XDR = 5.5582 RON

1 ZAR = 0.2774 RON

Editia 6810 - 24 sep 13:51

În jumătate de an, mai multe fapte de corupţie sesizate la Braşov decât anul trecut

Autor: Sorin ŢÎRCĂ

Publicat la 18 iulie 2018

În jumătate de an, mai multe fapte de corupţie sesizate la Braşov decât anul trecut

Dacă în 2017, la Direcţie Generală Anticorupţie Braşov (structură care se ocupă de combaterea corupției în cadrul Ministerului Afacerilor Interne), s-au înregistrat 7 sesizări de fapte de corupţie, anul acesta, în doar 6 luni s-au întregistrat deja 10 asemenea sesizări. Poliţiţiştii nu exclud ca această creştere să fie cauzată şi de diversificarea metodelor prin care pot fi sesizate asemenea fapte, printre care numărul gratuit 0800 806 806.
Potrivit poliţiştilor din cadrul DGA Braşov, pe primul semestru al anului 2018, din cele 10 sesizări scrise de fapte de corupţie, 8 au fost înaintate structurilor de parchet, iar 2 s-au finalizat cu întocmirea de dosare penale. „Sunt mai multe canale de comunicare aflate la îndemâna cetăţenilor pentru a sesiza fapte de corupţie, iar cel mai facil canal este, fără îndoială, call center-ul anticorupţie, 0800 806 806, apel gratuit din orice reţea de telefonie, mobilă sau fixă. Ar fi, de asemenea, şi site-ul, pe care se află o aplicaţie de petiţii online, şi comunicarea prin email, pe petitii.dga@mai.gov.ro. De asemenea, cetăţenii pot să vină şi în audienţă, pot depune personal petiţii, la unitatea noastră din Braşov”, a explicat Sarmizia Petcu (foto), purtător de cuvânt al DGA.
Sesizarea este gestionată de un operator şi transmisă unităţii de parchet competente care sub coordonarea unui procuror poate organiza un flagrant. Cele care demonstrează fapte reale de dare sau luare de mită se finalizează cu flagrant şi pedepsirea făptuitorului.
Cel mai recent caz care s-a soluţionat şi cu o condamnare definitivă pentru dare de mită a avut loc în judeţul Braşov în noiembrie 2017. Atunci un poliţist a denunţat un şofer care a încercat să-i ofere drept mită 1000 de lei pentru a nu fi sancţionat pentru conducerea autovehiculului fără permis auto. „Poliţistul a procedat corect. Într-o jumătate de oră, la faţa locului s-a deplasat echipa operativă de flagrant, persoana în cauză fiind prinsă în flagrant în timp ce oferea suma de 1.000 de lei. Mai mult, şoferul i-a propus poliţistului să meargă la un bancomat şi să scoată de acolo câţi bani vrea, însă poliţistul a refuzat”, a precizat Cristina Alexandru – ofiţer specialist DGA Braşov. Cel care a încercat să-l mituiască pe poliţist a fost condamnat definitiv în această primăvară la doi ani şi patru luni de închisoare cu suspendarea executării pedepsei.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotionalbanner promotional