Curs BNR

1 EUR = 4.9759 RON

1 USD = 4.6361 RON

1 GBP = 5.8194 RON

1 XAU = 345.2064 RON

1 AED = 1.2622 RON

1 AUD = 3.0287 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.9058 RON

1 CAD = 3.3885 RON

1 CHF = 5.0891 RON

1 CNY = 0.6404 RON

1 CZK = 0.1977 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2736 RON

1 INR = 0.0556 RON

1 JPY = 2.9563 RON

1 KRW = 0.3359 RON

1 MDL = 0.2606 RON

1 MXN = 0.2729 RON

1 NOK = 0.4212 RON

1 NZD = 2.7588 RON

1 PLN = 1.1508 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0496 RON

1 SEK = 0.4230 RON

1 TRY = 0.1434 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1122 RON

1 ZAR = 0.2481 RON

Editia 8174 - 02 mai 15:02

În ritm de melc, pe calea ferată de mare viteză Braşov - Sighişoara

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 19 aprilie 2024

Pe niciun sector din judeţul Braşov nu s-a atins pragul de 30% din lucrări

În ritm de melc, pe calea ferată de mare viteză Braşov - Sighişoara

În cel mai fericit caz, pe tot sectorul de cale ferată Braşov – Sighişoara trenurile de călători vor putea atinge viteza de 160 km pe oră în anul 2027, asta dacă lucrările de modernizare vor fi terminate conform estimărilor CFR SA.
Lucrările la acest sector de cale ferată fac parte din proiectul de reabilitare a magistralei Braşov – Simeria, componentă a Coridorului Rin – Dunăre, astfel încât pe această linie ferată trenurile de călători să atingă viteza de 160 km.

Progres de 2,93% în anul 2024, pe sectoarele Braşov - Apaţa şi Caţa – Sighişoara
Pentru subsecţiunile Braşov - Apaţa şi Caţa – Sighişoara (cu o lungime de 84 de kilometri), conform datelor disponibile pe site-ul CFR SA, la finalul lunii martie a acestui an, lucrările erau finalizate în proporţie de 27,51%. Practic, anul acesta, progresul a fost de 2,93%, având în vedere că în decembrie 2023, stadiul fizic al lucrărilor era de 24,58%. Pe una dintre subsecţiuni sunt şi cele două perechi de tuneluri, respectiv Racoş-Ormeniş (6,9 km) şi Homorod (5,1 km). Până acum, au început săpăturile numai la galeriile Racoş-Ormeniş, pentru celălalt tunel forarea urmând să înceapă în vara acestui an.
Valoarea lucrărilor la subsecţiunile Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara este de 3,177 miliarde lei, iar constructor Asocierea RailWorks (Alstom Transport – Aktor Technical Societe Anonyme – Arcada Company - Euro Construct Trading 98 SRL). Conform estimării CFR SA, lucrările urmează să fie gata în luna aprilie a anului 2027.
Lucrările la acest sector au avansat foarte lent, iar anul trecut, în luna aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, ameninţa cu rezilierea contractului. Tot anul trecut, ministrul a cerut modernizarea acestui tronson de cale ferată să fie gata în anul 2024, în condiţiile în CFR Infrastructură estima terminarea lucrărilor în februarie 2026.

1,82%, avansul în 2024 la sectorul Apaţa - Caţa
Pentru subsecţiunea Apaţa-Caţa (28 km), lucrările au început, la fel, în anul 2020, constructor fiind tot Asocierea RailWorks. La acest sector, la finalul anului trecut, lucrările erau finalizate în proporţie de 2029%, iar în luna martie a acestui an stadiul fizic al lucrărilor era de 22,11%. Altfel spus, anul acesta, lucrările au avansat cu 1,82%. Valoarea lucrărilor la acest sector este de 2,912 miliarde de lei, iar termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este luna octombrie a anului 2026.

În topul căilor ferate lente
În prezent, calea ferată din Braşov şi Sighişoara este una dintre cele mai lente trenurile care nu opresc în toate staţiile fac peste trei ore, aşadar au o viteză medie de 42 km/h, pe traseul de 128 km. Când lucrările vor fi gata, viteza medie ar trebui să fie şi de 100 km/h. Acum sunt şi întârzieri, fiindcă trenurile se aşteaptă unul pe altul în câteva gări de pe parcurs: Augustin, Racoş, Rupea, Caţa, Vânători sau Albeşti.

CALEA FERATĂ APAŢA-CAŢA, MAI SCUMPĂ CU 170 MILIOANE LEI
Lucrările de modernizare secţiunii de cale ferată Apaţa-Caţa a fost majorat cu 170.251.308 lei. Astfel, potrivit unui act adiţional încheiat între CFR SA şi constructor, respectiv Asocierea RailWorks (Aktor SA - Alstom Transport SA şi Arcada Company SA), valoarea contractului a cresctut de la 2.742.486.532 lei, la 2.912.737.840 lei fără TVA. Preţul a fost majorat ca urmare a creşterii preţurilor, iar potrivit anunţului postat pe platf0orma electronică de achiziţii publice, indexarea valorii s-a făcut în baza legislaţiei în vigoare.


 

Comentarii

'Lazar'

2024-04-19 13:01:43


'Incompetenta guvernantilor romani nu are limite.'

'Gladiator'

2024-04-19 08:30:31


'Inca un proiect de succes al institutiilor de stat din Romania. Felicitari pentru reusita. Cand va fi gata cred ca vom fi zburat deja cu drone...'

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie