leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.7315 RON

1 USD = 4.2103 RON

1 GBP = 5.2727 RON

1 XAU = 194.9091 RON

1 AED = 1.1462 RON

1 AUD = 2.9707 RON

1 BGN = 2.4192 RON

1 BRL = 1.1322 RON

1 CAD = 3.2289 RON

1 CHF = 4.2800 RON

1 CNY = 0.6121 RON

1 CZK = 0.1852 RON

1 DKK = 0.6337 RON

1 EGP = 0.2533 RON

1 HUF = 1.4541 RON

1 INR = 0.0611 RON

1 JPY = 3.9100 RON

1 KRW = 0.3582 RON

1 MDL = 0.2395 RON

1 MXN = 0.2217 RON

1 NOK = 0.4921 RON

1 NZD = 2.8503 RON

1 PLN = 1.1115 RON

1 RSD = 0.0402 RON

1 RUB = 0.0668 RON

1 SEK = 0.4499 RON

1 TRY = 0.7453 RON

1 UAH = 0.1635 RON

1 XDR = 5.8236 RON

1 ZAR = 0.3023 RON

Editia 7009 - 19 iul 05:13

Înapoi la Diesel. Liniile electrificate pe magistrala CFR Braşov - Bucureşti, retezate de o pasarelă ruginită

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 22 februarie 2018

Reacţia ministrului de la Transporturi: „Să-i mulţumim lui Dumnezeu că nu s-a întâmplat nimic”

Înapoi la Diesel. Liniile electrificate pe magistrala CFR Braşov - Bucureşti, retezate de o pasarelă ruginită

Circulaţia feroviară pe magistrala de cale ferată Braşov - Bucureşti a fost complet blocată miercuri, timp de mai bine de cinci ore, după ce o pasarelă metalică s-a prăbuşit la primele ore ale dimineţii peste liniile ferate din Gara Ploieşti-Vest.  Grinda metalică a retezat în cădere cablurile de înaltă tensiune prin care trec 27.000 de volţi şi care alimentează locomotivele electrice ale trenurilor care fac legătura capitalei cu Transilvania. În aceste condiţii, au rămas blocate toate trenurile de pe traseul Braşov – Ploieşti, 6 garnituri la acea oră. Noroc că niciun tren nu trecea atunci pe sub grinda care s-a prăbuşit, dintr-o dată, peste toate cele cinci linii CFR.
Zona a fost rapid împânzită de echipaje de urgenţă de la poliţie, pompieri, ambulanţă, CFR şi societatea de termoficare, având în vedere că pasarela era una de susţinere a conductelor de agent termic, care, din fericire, nu au fost secţionate.

De la autocar la motorină
După circa 3 ore de la producerea incidentului, mai exact la ora 10.30,  conducerea CFR SA a anunţat că „în vederea asigurării continuităţii în circulaţia trenurilor afectate de prăbuşirea pasarelei reprezentanţii companiilor feroviare au decis transbordarea auto între staţiile Ploieşti Sud-Buda cu autocare puse la dispoziţie de CFR SA”. De asemenea, la aceeaşi oră se lucra eliberarea liniilor de cale ferată.
Ulterior, la ora 12.50, traficul feroviar a fost reluat, însă numai pentru locomotivele Diesel. Până la închiderea ediţiei, CFR nu a mai revenit cu niciun comunicat prin care să anunţe măcar o dată estimată pentru refacerea circuitelor electrificate.

Pasarela nimănui…  
Pasarela avea o greutate de patru tone, lungimea  15 metri şi o lăţime de 3 metri şi susţinea conducte termice ale operatorului local de termoficare, Veolia Energie Prahova. Conducerea operatorului, citată de Mediafax, a anunţat că pasarela nu îi aparţine: „În calitate de concesionar al sistemului de termoficare ce alimentează oraşul Ploieşti, operăm întreaga reţea şi infrastructura aferentă acestuia. Chiar dacă acest obiect suport nu apare explicit în lista bunurilor concesionate, asumăm responsabilitatea exploatării sistemului în integralitatea sa”.
Pe de altă parte, după producerea incidentului, şeful Poliţiei Transport Feroviar Prahova, Mădălin Stroe, a anunţat că deschide dosar penal pentru distrugerea, degradarea ori aducerea în stare de neîntrebuinţare a liniei de cale ferată, faptă care se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani. „Presupunem că de câteva zeci de ani nu s-a mai lucrat la respectiva pasarelă”, a declarat reprezentantul Poliţiei TF Ploieşti, pentru presa locală.  

Mintea cea de pe urmă
Pasarela era veche de 50 de ani şi, pe de altă parte, şi cei de la CFR trebuiau să inspecteze starea acesteia, având în vedere că pe sub ea trec zilnic zeci de trenuri.
De reacţionat a reacţionat ieri şi ministrul Transporturilor, Lucian Şova. „Să-i mulţumim lui Dumnezeu că nu s-a întâmplat nimic”, a fost prima lui reacţie. Ulterior, oficialul a anunţat că  „va solicita un inventar asupra punctelor de risc, punctelor negre pe care cei de la calea ferată să le identifice în raport cu alţi deţinători de infrastructuri, dacă putem să spune infrastructură şi la acea conductă, care singur că din perspectivă preventivă ar fi fost util”.

+1 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie