Curs BNR

1 EUR = 4.9758 RON

1 USD = 4.6712 RON

1 GBP = 5.7677 RON

1 XAU = 354.4765 RON

1 AED = 1.2719 RON

1 AUD = 3.0068 RON

1 BGN = 2.5441 RON

1 BRL = 0.8970 RON

1 CAD = 3.4040 RON

1 CHF = 5.1247 RON

1 CNY = 0.6449 RON

1 CZK = 0.1969 RON

1 DKK = 0.6669 RON

1 EGP = 0.0971 RON

1 HUF = 1.2603 RON

1 INR = 0.0560 RON

1 JPY = 3.0182 RON

1 KRW = 0.3387 RON

1 MDL = 0.2597 RON

1 MXN = 0.2740 RON

1 NOK = 0.4241 RON

1 NZD = 2.7592 RON

1 PLN = 1.1519 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0500 RON

1 SEK = 0.4281 RON

1 TRY = 0.1433 RON

1 UAH = 0.1174 RON

1 XDR = 6.1419 RON

1 ZAR = 0.2447 RON

Editia 8168 - 23 apr 20:48

Încep lucrările la pasajul Fartec

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 26 august 2015

Săptămâna viitoare, constructorii vor începe să consolideze pilonii şi grinzile, urmând ca în timpul lucrărilor de suprastructură traficul să fie redirecţionat

Încep lucrările la pasajul Fartec
La finele săptămânii viitoare vor începe lucrările de reabilitare a vechiului pasaj Fartec. „Licitaţia s-a încheiat, a fost adjudecată de asocierea dintre Sopmet SA şi Consal SRL, dar a trebuit să aşteptăm finalizarea tuturor fazelor procedurale. Ordinul de începere a lucrărilor va fi dat săptămâna viitoare, iar lucrările vor începe fără restricţionarea circulaţiei”, a precizat viceprimarul Ciprian Bucur. La licitaţie au fost prezentate patru oferte, iar contractul a fost adjudecat de Sopmet SA Bucureşti, împreună cu Consal SRL din Braşov, pentru suma de 8.286.192,83 lei, inclusiv TVA, faţă de 8,55 milioane lei fără TVA, cât era estimat în proiectul iniţial. Investiţia, multianuală, este finanţată din bugetul local, iar lucrările trebuie executate în maximum 12 luni. 
Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, lucrările vor demara cu partea de infrastructură, respectiv consolidarea pilonilor şi a grinzilor. În momentul în care se va ajunge la lucrările de suprastructură, constructorul va prezenta un plan de închidere a circulaţiei pe acest pasaj rutier, plan care va fi analizat şi avizat şi de către Poliţia Rutieră. După închiderea vechiului pasaj, se va circula doar pe pasajul cel nou, pe câte o singură bandă pe sens. 
 
Unul din cele mai tranzitate pasaje 
Podul a fost construit în anul 1971 şi a mai fost în reparaţii capitale doar la începutul anilor 2000.  Ţinând cont că este unul dintre cele mai tranzitate pasaje din oraş, iar mult timp pe acesta au circulat şi maşini de mare tonaj, infrastructura acestuia a început să se degradeze. În conformitate cu raportul de expertiză, una dintre grinzi este serios fisurată, betonul a început să cadă de pe armături, care sunt ruginite, apa se infiltrează în placa de beton, iar stâlpii de susţinere au şi ei fisuri verticale. Nu în ultimul rând, podul nu are dispozitive antiseismice, aşa cum ar fi necesar. Podul are o lungime de aproape 250 de metri şi o lăţime de peste 12 metri. Va fi nevoie de o refacere din temelie a pasajului, ţinând cont că structura sa este degradată în întregime.
Refacerea pasajului vechi de la Fartec survine în condiţiile în care municipalitatea a dorit să eficientizeze traficul de la ieşirea către Tîrgu Mureş. Într-o primă etapă, primăria a amenajat arterele rutiere la două benzi pe sens, de la pasaj până la ieşirea din Braşov, dinspre Stupini, apoi au fost amenajate şi trotuarele. Apoi, a fost construit al doilea pasaj Fartec, cu fonduri europene nerambursabile. Pasajul îl dublează pe primul, astfel încât să se asigure două benzi de circulaţie pe fiecare sens, şi a fost deschis traficului din noiembrie 2013, la capătul unui an şi jumătate de lucrări. Garanţia constructorului este de 50 de ani de utilizare. Structura poate să reziste la încărcări de până la 80 de tone, şi la un cutremur de gradul 8 pe scara Richter. 
 
Ofertele pentru podul de pe Lânii sunt în evaluare
Construcţia podului de pe strada Lânii este încă în faza de evaluare a ofertelor, deoarece după licitaţie au mai fost cerute clarificări.  Primăria Braşov a reluat, în luna iunie, licitaţia, după ce au fost descoperite câteva erori materiale în documentaţia de la procedura lansată în luna aprilie. Contractul de lucrări a fost estimat la 1,86 milioane de lei, iar deschiderea ofertelor s-a făcut la începutul lunii iulie. 
La licitaţie s-au înscris doar doi ofertanţi. Proiectul a fost demarat iniţial ca o lucrare de reparaţii capitale, însă expertiza tehnică a relevat necesitatea demolării sale şi înlocuirii cu o construcţie nouă, care să îndeplinească toate normele de siguranţă în vigoare. Potrivit expertizei tehnice, actualul pod nu apare ca o construcţie definitivă din punct de vedere al execuţiei, fiind probabil construit în cadrul unei organizări de şantier, în jurul anului 1970. Actualul pod nu poate fi lărgit, lungit, ridicat sau reparat pentru a mări capacitatea de circulaţie sau de scurgere a apei din canalul Timiş şi prezintă o stare pronunţată de degradare la nivelul dalei de suprastructură, al armăturilor şi al parapeţilor de protecţie. 
 
Foto: Nikon
 
 
+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie