Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.6386 RON
1 GBP = 5.8067 RON
1 XAU = 346.8933 RON
1 AED = 1.2629 RON
1 AUD = 3.0283 RON
1 BGN = 2.5444 RON
1 BRL = 0.9012 RON
1 CAD = 3.3920 RON
1 CHF = 5.0843 RON
1 CNY = 0.6401 RON
1 CZK = 0.1974 RON
1 DKK = 0.6672 RON
1 EGP = 0.0968 RON
1 HUF = 1.2671 RON
1 INR = 0.0557 RON
1 JPY = 2.9797 RON
1 KRW = 0.3376 RON
1 MDL = 0.2601 RON
1 MXN = 0.2723 RON
1 NOK = 0.4234 RON
1 NZD = 2.7650 RON
1 PLN = 1.1532 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0503 RON
1 SEK = 0.4274 RON
1 TRY = 0.1430 RON
1 UAH = 0.1170 RON
1 XDR = 6.1159 RON
1 ZAR = 0.2442 RON
Publicat la 29 martie 2019
Podul din lemn de la Hălmeag, de peste râul Olt, va fi înlocuit cu unul din beton, ordinul de începere a lucrărilor urmând a se emite în scurt timp, după ce au fost parcurse toate etapele birocratice. Mai exact, vicepreşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Gabor, a anunţat, ieri, că „în cursul acestei săptămâni am obţinut autorizaţia de construire pentru podul de la Hălmeag, iar zilele acestea vom plăti şi taxa către Inspectoratul de Stat în Construcţii. La începutul lunii viitoare, până în 10 aprilie, vom emite ordinul de începere a lucrărilor. Noi sperăm ca la finalul acestui an, acest pod, aşteptat de multă vreme de locuitori, să fie gata”, a declarat vicepreşedintele CJ Braşov.
Proiectul a început acum doi ani, când a fost realizat un inventar complet al infrastructurii rutiere din judeţ, „Pentru podul de la Hălmeag am obţinut o finanţare prin PNDL, de la bugetul de stat fiind acoperită aproximativ 70% din valoarea totală a proiectului”, a mai spus sursa citată.
Reprezentantul administraţiei judeţene a precizat că lucrările sunt executate de aceeaşi firmă care construieşte şi podul de la Comăna.
Conform contractului semnat cu constructorul, valoarea totală a lucrărilor este de 6.176.199,19 lei, inclusiv TVA.
Noul pod va avea o durată de exploatare de 50 de ani, va avea o lungime de peste 90 de metri, iar lăţimea părţii carosabile va fi de cinci metri.
Actualul pod este realizat în totalitate din stejar, are o lungime de 90 de metri şi o lăţime de cinci metri. Starea podului este foarte proastă, pilonii din stejar sunt deterioraţi, iar unii dintre ei deplasaţi. De asemenea, podina de rezistenţă şi cea de uzură sunt deteriorate. Iniţial, s-a luat în calcul şi repararea acestuia, însă specialiştii Consiliului Judeţean au stabilit că cea mai bună soluţie este realizarea unui pod nou.
nu este nici un comentariu
Cu 3 capele, pentru 3 confesiuni
2024-04-26 citeste mai multAutorizaţia de construire nr. 144 din 15.04.2024. Se autorizează executarea lucrărilor de construire „Pentru schimbare de destinaţie din locuinţă în spaţiu comercial. Creare acces[...]
2024-04-26 citeste mai multCandidatul PNL-PSD la primăria Braşovului, George Scripcaru, spune că de când a pierdut postul de primar, în 2020, s-a ocupat de probleme de familie. A consumat un an ca să rezolve nişte[...]
2024-04-26 citeste mai multProiectul de hotărâre mai avea nevoie de un singur vot pentru a trece
2024-04-26 citeste mai multBraşoveanul prin adopţie Mihai Sturzu (s-a născut în Bucureşti dar şi-a petrecut copilăria şi adolescenţa în Braşov), fost membru al trupei de muzică dance Hi-Q din anii 2000 a[...]
2024-04-26 citeste mai mult
Adaugă un comentariu