Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 02:01

Inginer din Braşov, premiat la Salonul Auto Bucureşti

Autor: Iulian CUIBAR

Publicat la 27 octombrie 2016

Proiectul său reprezintă cea mai bună variantă de frânare pentru autovehiculele viitorului

Inginer din Braşov, premiat la Salonul Auto Bucureşti

Fundaţia Dan Voiculescu pentru Dezvoltarea României şi Salonul Auto Bucureşti & Accesorii au desemnat câştigătorul concursului de idei inovative pentru industria auto „Propulsăm viitorul”. Bursa în valoare de 10.000 lei a fost câştigată de Valentin Căpătan, un tânăr inginer din Braşov, care s-a înscris în concurs cu proiectul „Stand Experimental – Sistem de fânare fără fricţiune cu ajutorul magneţilor de neodim”. Acest sistem reprezintă cea mai bună variantă de frânare pentru autovehiculele viitorului, magneţii neodim fiind de 10 ori mai puternici decât cei tradiţionali din ferită. Câştigătorul bursei SAB a fost ales dintre cei 39 de participanţi care şi-au înscris invenţiile şi inovaţiile în competiţie, de o comisie formată din experţi în domeniul auto şi reprezentanţi ai organizatorilor. Ediţia a XIV-a a Salonului Auto Bucureşti & Accesorii se desfăşoară până pe 30 octombrie, la Romaero Băneasa. Pe o suprafaţă de peste 25.000 mp vizitatorii vor putea admira premierele şi noutăţile din domeniul auto, precum şi tehnologiile de ultimă generaţie.
 

+0 -0

Comentarii

Mecanicul de servici

2016-10-29 10:52:11


Nimic nou sub soare … E din tara Soarelui rasare! Realizare din anii 1970 a firmei japoneze OGURA. Din motive de eficienta s-a trecut de la franarea magnetica, cu electromagneti sau magneti permanenti, la franarea recuperativa. Se poate folosi pe orice tip de mijloc de transport. Ce destepti, originali si inventivi, in adevaratul sens al cuvantului, sunt acesti japonezi ! http://l.facebook.com/l.php?u=http%3A%2F%2Fogura-clutch.com%2Fhysteresis-permanent-magnet-clutch.php%23lightbox[portfolio]%2F0%2F&h=xAQGJ3VBr https://en.wikipedia.org/wiki/Eddy_current_brake Disk eddy current brakes … Power tool brakes use permanent magnets, which are moved adjacent to the disk by a linkage when the power is turned off. The kinetic energy of the vehicle's motion is dissipated in Joule heating by the eddy currents passing through the disk's resistance, so like conventional friction disk brakes, the disk becomes hot. Unlike in the linear brake below, the metal of the disk passes repeatedly through the magnetic field, so disk eddy current brakes get hotter than linear eddy current brakes. Japanese Shinkansen trains had employed circular eddy current brake system on trailer cars since 100 Series Shinkansen. However, N700 Series Shinkansen abandoned eddy current brakes in favour of regenerative brakes, since 14 of the 16 cars in the trainset used electric motors. In regenerative brakes, the motor that drives the wheel is used as a generator to produce electric current, which can be used to charge a battery, so the energy can be used again. Disk eddy current brake on 700 Series Shinkansen, a Japanese bullet train.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie