Curs BNR
1 EUR = 4.9763 RON
1 USD = 4.6625 RON
1 GBP = 5.8158 RON
1 XAU = 356.8680 RON
1 AED = 1.2695 RON
1 AUD = 3.0043 RON
1 BGN = 2.5443 RON
1 BRL = 0.8909 RON
1 CAD = 3.3895 RON
1 CHF = 5.1291 RON
1 CNY = 0.6441 RON
1 CZK = 0.1968 RON
1 DKK = 0.6670 RON
1 EGP = 0.0960 RON
1 HUF = 1.2637 RON
1 INR = 0.0558 RON
1 JPY = 3.0201 RON
1 KRW = 0.3392 RON
1 MDL = 0.2616 RON
1 MXN = 0.2750 RON
1 NOK = 0.4235 RON
1 NZD = 2.7635 RON
1 PLN = 1.1489 RON
1 RSD = 0.0425 RON
1 RUB = 0.0495 RON
1 SEK = 0.4281 RON
1 TRY = 0.1436 RON
1 UAH = 0.1177 RON
1 XDR = 6.1402 RON
1 ZAR = 0.2449 RON
Publicat la 20 iulie 2018
Joel Best (foto stânga), unul dintre responsabilii companiei americane Bell Helicopter, a declarat că a fost finalizat studiul privind modul în care se va face transferul de tehnologie către IAR Ghimbav. Este vorba de 21 de elicoptere de transport UH-1Y Venom şi de 24 de elicoptere de atac AH-1Z Viper care vor fi produse pentru Armata Română. Modelele pleacă în misiuni în tandem şi sunt identice cu cele aflate în dotarea puşcaşilor marini din United States Marine Corps. Mai mult, Joel Best a precizat că în curând se va semna şi memorandumul de înţelegere pentru un parteneriat de lungă durată. Cel mai probabil, cel puţin 45 de elicoptere se vor fabrica la IAR Braşov. Responsabilii Bell Helicopter au declarat în urmă cu mai mult timp că producătorul american este dispus, în funcţie de comenzile primite de la alţi parteneri NATO, să continue fabricarea elicopterelor la Ghimbav şi după finalizarea contractului cu MApN.
Oricum, gradul de integrare a producţiei în România va fi unul serios dacă avem în vedere mărimea contractului cu MApN. Concret, directorul general al IAR, Neculai Banea, a declarat că procentul de integrare a producţiei în facilităţile din România este influenţat şi de mărimea comenzii finale făcută de Guvernul României. „Dacă Forţele Aeriene Române vor comanda 24 de unităţi, cum se ştie acum, va fi un grad de integrare în România, chiar şi în industria orizontală, iar dacă se vor comanda 48 de bucăţi, cum ar fi o altă variantă, procentul de piese şi subansamble fabricate în România va fi mult mai mare. Evident, noi ne dorim să integrăm cât mai mult. Oricum, contractul este de tip Guvern-Guvern, asemănător cu cel pentru sistemele de rachetă Patriot şi, conform legii, după ce contractul va fi finalizat şi elicopterele livrate, mentenanţa şi reparaţiile se vor face în România”, a precizat Neculai Banea.
Elicopterele UH-1Y Venom şi AH-1Z Viper au fost concepute în aşa fel încât au comun 85 la sută din piese şi, ca urmare, operarea lor este foarte economic. În primul rând, stocul de piese de schimb este aproape comun şi deci mai ieftin. Apoi echipele de mentenanţă sunt aceleaşi, iar piloţii pot trece imediat de pe manşa unui Venom, la cea unui Viper.
Vând Chevrolet Aveo pentru programul Rabla, acte în totalitate în regulă. Tel. 0720 960 577.
2024-04-19 citeste mai multO nouă reparaţie capitală a unei locomotive în secţia depoului din Braşov a fost finalizată în colaborare cu SCRL Braşov, după ce în toamna anului trecut a fost finalizat un[...]
2024-04-18 citeste mai multCiolacu spune că negociază afaceri de 15 milioane de euro în Qatar
2024-04-18 citeste mai multDatoriile companiilor din apărare vor fi transferate de la Fisc la AAAS (Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului, parte din Ministerul Economiei) ca să poată fi încasate mai repede,[...]
2024-04-18 citeste mai multNu numai la iepuraşii de ciocolată găsim preţuri mult mai mici în Vest decât la noi (aşa cum aţi putut citi într-un număr precedent), în ciuda faptului că salariile de[...]
2024-04-18 citeste mai mult
Costea Ion
2018-07-21 09:32:28
De studii suntem satui. Rezultate nu vedem deloc. O situatie asemanatoare a mai fost acum multi, multi ani, cu elicoptere Apache. Nu se faceau decat cu conditia unor comenzi masive de la M.Ap.N.....