leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6686 RON

1 USD = 4.0026 RON

1 GBP = 5.3249 RON

1 XAU = 163.3962 RON

1 AED = 1.0897 RON

1 AUD = 2.9756 RON

1 BGN = 2.3871 RON

1 BRL = 1.0627 RON

1 CAD = 3.0154 RON

1 CHF = 4.0461 RON

1 CNY = 0.6162 RON

1 CZK = 0.1812 RON

1 DKK = 0.6265 RON

1 EGP = 0.2240 RON

1 HUF = 1.4420 RON

1 INR = 0.0591 RON

1 JPY = 3.6343 RON

1 KRW = 0.3615 RON

1 MDL = 0.2391 RON

1 MXN = 0.1978 RON

1 NOK = 0.4946 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.0829 RON

1 RSD = 0.0396 RON

1 RUB = 0.0635 RON

1 SEK = 0.4526 RON

1 TRY = 0.8488 RON

1 UAH = 0.1524 RON

1 XDR = 5.6540 RON

1 ZAR = 0.2962 RON

Editia 6747 - 25 iun 02:06

Lanţul de mâncare italiană Sbarro vizează intrarea pe piaţa braşoveană

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 02 martie 2018

Lanţul de mâncare italiană Sbarro vizează intrarea pe piaţa braşoveană

Lanţul de pizzerii şi mâncare italiană Sbarro a intrat pe piaţa din România în toamna anului trecut, cu un spaţiu în Bucureşti Mall, iar la mai puţin de două luni de la prima inaugurare a deschis un al doilea restaurant în centrul comercial Mega Mall, tot în Capitală. Potrivit lui David Karam, CEO-ul Sbarro, investiţia într-un restaurant Sbarro variază în funcţie de ţară, situându-se între 200.000 şi 400.000 de dolari. Recuperarea unei astfel de investiţii se face într-o perioadă de circa trei ani. „Dar aici, în România, probabil că va dura puţin mai mult, din cauză că brandul este foarte nou”.
Piaţa locală de restaurante clasice rulează anual afaceri estimate la 6 miliarde de lei, la care se adaugă cei circa 2 miliarde de lei cheltuiţi în localurile de tip fast-food. Lanţul Sbarro se bate atât cu alte lanţuri internaţionale, precum Pizza Hut şi Domino’s, cât şi cu companii locale precum Jerry’s Pizza sau Trenta, alături de jucătorii mici de cartier.
„România este o piaţă importantă, de creştere. Aş spune că una din provocările locale se leagă de faptul că este o piaţă foarte competitivă, unde participă atât branduri internaţionale, cât şi cele locale”, spune David Karam. „Ne concentrăm pe Bucureşti, apoi vom merge şi în alte oraşe mari precum Timişoara, Braşov, Constanţa“, îl completează Petko Zahariev, administrator al Happy Franchise, compania care a adus pe piaţa românească brandul Sbarro.
David Karam a lucrat mai mult de 30 de ani la Cedar Enterprises, companie ce operează restaurante în regim de franciză în mai multe state din SUA. Între 2008 şi 2011 a fost preşedinte la Wendy's International, iar din ianuarie 2012 este preşedinte şi CEO la Sbarro, companie ce a pornit ca o afacere de familie în New York în 1956, pornită de imigranţi italieni din Napoli ca alimentară, iar azi lanţul de restaurante, cu peste 650 de localuri, s-a extins în 30 de ţări şi are peste 3.500 de angajaţi. În timp au existat membri ai familiei Sbarro care au deţinut francize, însă astăzi niciun membru al familiei nu mai este implicat în afacere.
Prima deschidere într-un mall a avut loc în 1970, iar de atunci centrele comerciale au fost un punct principal în strategia de expansiune. Astăzi, în jur de 80% dintre restaurante sunt localizate în malluri, iar restul în gări, aeroporturi sau campusuri universitare. Compania se bazează în principal pe vânzarea de pizza la bucată, de aceea este important pentru companie să găsească zone cu trafic pietonal intens. „Unul dintre lucrurile care ne-au atras la România a fost numărul de malluri pe care îl are ţara, mai ales Bucureştiul. Cred că sunt mai multe malluri aici decât în multe ţări în care operăm deja. Deşi piaţa este una relativ mică, sunt multe malluri şi multe oportunităţi de dezvoltare”, consideră David Karam, CEO-ul Sbarro.

+0 -2

Comentarii

Raoke

2018-03-04 17:36:50


Uauuu...în 3 ani se recuperează o investiție de 200000-400000 $? Dar ce prețuri vor practica macaronarii? Nesimțite, altfel nu se explică o așa „rentabilitate” a investiției.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional