leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6586 RON

1 USD = 4.1342 RON

1 GBP = 5.3120 RON

1 XAU = 160.4438 RON

1 AED = 1.1255 RON

1 AUD = 2.9787 RON

1 BGN = 2.3819 RON

1 BRL = 1.1073 RON

1 CAD = 3.1313 RON

1 CHF = 4.0964 RON

1 CNY = 0.5935 RON

1 CZK = 0.1795 RON

1 DKK = 0.6246 RON

1 EGP = 0.2307 RON

1 HUF = 1.4475 RON

1 INR = 0.0567 RON

1 JPY = 3.6283 RON

1 KRW = 0.3640 RON

1 MDL = 0.2411 RON

1 MXN = 0.2041 RON

1 NOK = 0.4886 RON

1 NZD = 2.7818 RON

1 PLN = 1.0845 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0611 RON

1 SEK = 0.4534 RON

1 TRY = 0.7564 RON

1 UAH = 0.1483 RON

1 XDR = 5.7019 RON

1 ZAR = 0.2877 RON

Editia 6846 - 13 noi 06:13

Licitaţia pentru Aerogara Braşovului va fi lansată în scurt timp

Autor: Radu COLŢEA

Publicat la 31 octombrie 2018

Trei specialişti din cadrul IPTANA au fost prezenţi ieri la şedinţa CJ pentru a le prezenta aleşilor judeţeni, pe larg, fluxurile din interiorul viitorului terminal şi a le explica indicatorii tehnico-economici

Licitaţia pentru Aerogara Braşovului va fi lansată în scurt timp

Consilierii judeţeni braşoveni au aprobat ieri, în unanimitate, cele două hotărâri referitoare la proiectul Aeroportului Internaţional Braşov - Ghimbav (AIBG), respectiv cea privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi terminalului de pasageri şi cea privind concesionarea aeroportului după ce acesta devine funcţional.
Înainte ca cele două proiecte să fie votate, specialiştii care au pregătit proiectele le-au prezentat aleşilor judeţeni toate detaliile investiţiei, dar şi argumentele pentru care s-a optat pentru concesionarea către un operator privat.
Astfel, în ceea ce priveşte terminalul de pasageri, reprezentantul firmei IPTANA (care a realizat studiul de fezabilitate al aeroportului) a precizat că, faţă de anul 2016, când au fost aprobaţi iniţial indicatorii pentru acest obiectiv, au apărut mai multe modificări. În primul rând, suprafaţa terminalului a fost mărită, de la 3.600 mp la 11.780 mp. De asemenea, potrivit noilor standarde referitoare la securitate, au apărut lucrări suplimentare, dar şi noi echipamente ce trebuie instalate.
De exemplu, la terminal vor fi instalate echipamente de detectare a materialelor radioactive, însă valoarea acestora nu a putut fi estimată, având în vedere că, cel puţin la aeroporturile din România, astfel de dispozitive au fost donate de Guvernul SUA.
Nu în ultimul rând, în proiectul terminalului au fost incluse şi lucrările la structura de rezistenţă necesară extinderii ulterioare a terminalului, pe măsură ce aeroportul se va dezvolta. Totodată, specialiştii care au pregătit documentaţia au amintit faptul că, potrivit conceptului arhitectural, realizat de arhitectul Dorin Ştefan, terminalul va avea o faţadă spectaculoasă, care presupune folosirea unei cantităţi mari de metal şi sticlă specială.

Un singur constructor şi pentru clădire, şi pentru instalaţii
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat ieri că pentru terminal va fi stabilit un singur constructor (o firmă sau o asociere), care să se ocupe şi de instalaţii şi de construcţii. „În cursul săptămânii viitoare vom începe să încărcăm pe platforma electronică de achiziţii publice documentaţia pentru acest proiect”, a mai spus Veştea.
Reprezentantul administraţiei judeţene a mai spus că „în bugetul total proiectul aeroportului sunt incluse şi echipamentele prevăzute de legislaţia în vigoare. Terminalul pentru care am aprobat indicatorii tehnico-economici are o suprafaţă de 11.780 m. În anul 2016 am aprobat un terminal de 3.600 m. Toate sumele necesare reies din listele de cantităţi. Valoarea actuală estimată a terminalului este de 40 milioane euro, pe care am luat-o în calcul încă din momentul în care am optat pentru terminalul de 11.780 mp. Nu este o variantă finală, pentru că se vor organiza licitaţiile, iar valorile se pot schimba”.

Concesionarea către un operator privat: „un lucru obligatoriu”
În ceea ce priveşte concesionarea aeroportului către un operator privat, Adrian Veştea a afirmat că „la nivel european sunt foarte multe reglementări. În ultima perioadă am avut numeroase discuţii, atât cu specialiştii din Consiliul Concurenţei, cât şi cu cei europeni. Conform reglementărilor europene, toate aeroporturile trebuie să fie operate de către mediul privat, într-un mediu concurenţial şi fără intervenţia autorităţilor publice, pentru a asigura ajutor de stat. Este un lucru obligatoriu, iar noi, pentru a putea depune acest proiect, inclusiv pentru finanţare europeană am luat decizia să începem de acum prenotificarea şi notificarea Comisiei Europene, care se face în baza unui plan de afaceri. Acest plan de afaceri precizează şi care este perioada de recuperare a investiţiei de către Consiliul Judeţean Braşov. La finalul concesiunii, operatorul privat ne va returna toate sumele”, a explicat Veştea.

Alexandru Anghel: „Din 2023, aeroporturile care nu sunt pe profit se vor închide”
În timpul şedinţei de plen, coordonatorul proiectului aeroportului, Alexandru Anghel, a precizat că această concesionare este absolut obligatorie, având în vedere că din anul 2023 nici un astfel de obiectiv nu mai poate fu subvenţionat de consiliile judeţene. Ba mai mult, acesta a avertizat că în anul 2023 este foarte posibil ca multe aeroporturi din România să se închidă: „În acest moment, în afară de Otopeni, mai sunt câteva aeroporturi profitabile. Din 2023, aeroporturile care nu sunt pe profit se vor închide. Lansând procedura de concesionare, noi putem obţine un avantaj, pentru că am fi primul aeroport din România operat de o entitate privată. Ba mai mult, după 2023, Braşovul ar putea prelua o parte a traficului de pe aeroporturile care se vor închide”.
Totodată, Alexandru Anghel a precizat că, după notificarea Comisiei Europene şi după ce aeroportul va deveni funcţional, Consiliul Judeţean Braşov ar putea recupera, prin Programul Operaţional Infrastructura Mare, 100% din cheltuielile pentru sistemele de securitate şi 75% din cele pentru suprafeţele de mişcare. „Noi putem depune cererile de rambursare după ce aeroportul este funcţional şi certificat. Acesta este motivul pentru care trebuie să  notificăm Comisia Europeană”, a mai spus Anghel.

Noii indicatori tehnico-economici pentru terminalul Aeroportului Braşov aprobaţi ieri în plenul CJ
- Valoare totală, inclusiv TVA: 184.671.650 lei (39.637.620 euro)
- Valoare totală, exclusiv TVA: 155.186.260 lei (33.308.920 euro), din care Construcţii + Montaj, inclusiv TVA: 111.054.250 lei (23.836.500 euro)
- Construcţii + Montaj, exclusiv TVA: 93.322.900 lei (20.030.670 euro)
- Suprafaţa construită terminal: 4092 mp
- Suprafaţa subsol: 3113 mp
- Suprafaţa parter: 4092 mp
- Suprafaţă etaj: 4575 mp
- Aria desfăşurată: 11780 mp

+7 -0

Comentarii

Willy

2018-10-31 18:52:09


@Antonov, am uitat sa iti raspund la intrebare. Raspuns: am dedus din comentariile tale.

Willy

2018-10-31 18:30:49


Vezi @ Antonov, vorbesti prostii si dupa aia te agiti aiurea. De ex: zici ca nu platesc transportul ca stai tu aproape de redactie. In primul rand nici nu stiu unde este redactia (si nici nu e treaba mea ca scriu comentariile direct in rubrica nu le duc personal la redactie scrise pe biletele) si in al doilea rand chiar daca stai tu langa redactie eu poate stau la ceva distanta si poate vreau sa vin cu taxi nu pe jos. Si daca vrei sa ma sperii incearca maine seara sau cand e Halloween-ul poate are efect. Si merci ca m-ai anuntat ca sunt platit o sa imi verific cardul. Uite, apreciaza ca te-am bagat in seama ca sa te simti bine. Pa! P.S. Tu citesti vreodata ce scrii? Sau le dai drumul asa la nimereala?

Antonov

2018-10-31 14:09:30


Bai Willi sau Lazar sau cum te mai numesti,esti un "postac" platit care nu ai replica ,de unde ai dedus TU ca sunt prostul lunii Octombrie ?? Bai Willi ai venit cu sarma la Brasov??? Nu mi e frica sa ma intalnesc cu tine,nu vrei sa schimbam niste idei? Stau aproape de redactie ...nu platesti transportul

Willy

2018-10-31 08:26:51


@ Antonov, prostul lunii octombrie. Felicitari!

Antonov

2018-10-31 07:36:50


Ar putea ajuta foarte mult si Guvernul.Dar de ce ii faci incompetenti? asa ai tu in capul tau de USR-ist sau PNL-ist postac ? Lasa i d-le sa si faca treaba,drumul e bun nu mai fiti invidiosi ca vine marea aniversare si trebe sa fim uniti cu alta "fata" Presedintele CJ,Primaria si toate fortele politice si au dat mana pentru realizarea acestui mare proiect pentru Brasov,nu mai "bagati fitile" voi postacii de meserie.

ella

2018-10-31 06:41:23


FORZA BRASOV !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lazar

2018-10-31 05:42:48


Merita felicitati toti cei care participa la realizarea si finalizarea aeroportului.Ar putea ajuta foarte mult si Guvernul. Ce ziceti dragi guvernanti incompetenti ?

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional