Curs BNR

1 EUR = 4.9761 RON

1 USD = 4.6567 RON

1 GBP = 5.7878 RON

1 XAU = 346.6114 RON

1 AED = 1.2678 RON

1 AUD = 3.0265 RON

1 BGN = 2.5442 RON

1 BRL = 0.9073 RON

1 CAD = 3.4036 RON

1 CHF = 5.0938 RON

1 CNY = 0.6426 RON

1 CZK = 0.1971 RON

1 DKK = 0.6673 RON

1 EGP = 0.0972 RON

1 HUF = 1.2649 RON

1 INR = 0.0559 RON

1 JPY = 3.0059 RON

1 KRW = 0.3389 RON

1 MDL = 0.2605 RON

1 MXN = 0.2744 RON

1 NOK = 0.4252 RON

1 NZD = 2.7633 RON

1 PLN = 1.1511 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4287 RON

1 TRY = 0.1432 RON

1 UAH = 0.1179 RON

1 XDR = 6.1310 RON

1 ZAR = 0.2433 RON

Editia 8170 - 25 apr 13:12

Licitaţia pentru autostrada Ploieşti - Braşov (Cristian), lansată pe SEAP. Promisă de 15 ani, la a 4-a încercare, acum cu termen 19 noiembrie 2018

Autor: Petra VÂRLAN

Publicat la 22 octombrie 2018

Licitaţia pentru autostrada Ploieşti - Braşov (Cristian), lansată pe SEAP. Promisă de 15 ani, la a 4-a încercare, acum cu termen 19 noiembrie 2018

Comisia Naţională de Strategie şi Prognoză (CNSP) a publicat vineri pe Sistemul Electronic de Achiziţii Publice procedura pentru realizarea autostrăzii Ploieşti – Braşov (Cristian) prin Parteneriat Public-Privat (PPP), lucrare estimată la 1,36 miliarde de euro, fără TVA, pentru cei aprox. 100 de kilometri proiectaţi, dar care  includ pe traseu importante lucrări de artă: 14 viaducte, 33 poduri cu o lungime totală de aproximativ 3 kilometri, 2,6 km de tuneluri cu galerie dublă. Totodată, sunt incluse noduri rutiere, drumuri de acces la autostradă, precum şi asigurarea continuităţii drumurilor existente pe care autostrada le-ar putea întrerupe, relocarea variatei reţele de utilităţi pe care autostrada o afectează, lucrări hidrotehnice şi de atenuare a impactului asupra mediului.
Procedura are la baza Studiul de fundamentare, document aprobat de guvernul României prin H.G. nr. 667/29.08.2018 publicat în Monitorul Oficial nr.758/03.09.2018 şi O.U. nr.39/2018 privind parteneriatul public-privat.
Studiul de fundamentare detaliază că PPP-ul se va întinde pe o perioadă de 44 de ani, dar în două etape. Prima etapă va fi de 24 de ani: 4 ani, începând cu 2019, pentru proiectare + execuţie şi 20 de ani pentru operare.
Operatorii interesaţi să depună oferte au timp până pe 19 noiembrie 2018, atunci când este planificată deschiderea ofertelor.

Cum vor fi evaluate ofertele companiilor interesate:
Conform detaliilor din procedura lansată de CNP, atribuirea contractului de PPP se va face pe baza celui mai bun raport calitate - preţ, iar ofertele vor fi punctate de la 0 la 100 în funcţie de câteva criterii:

Oferta financiară: pondere 20%
- Se vor acorda 10 puncte dacă ofertantul propune un regim taxare inferior celui propus în Studiu de Fundamentare (6,3 euro fără TVA pentru fiecare 100 de km parcurşi de un autoturism, n.r.);
- Se vor acordă 10 puncte dacă ofertantul propune că „Plata de disponibilitate” să se situeze sub nivelul prevăzut, cu cel puţin 10%.

Sursa de finanţare a proiectului: pondere30 %
- Se vor acorda 30 puncte pentru finanţarea integrală proprie;
- Se vor acordă 20 puncte pentru finanţare mixtă (proprie + credit);
- Se vor acorda 10 puncte pentru finanţarea integrală prin credit.

Preţul ofertei: pondere 1%.
- Pentru cel mai scăzut dintre preţuri se acordă punctajul maxim alocat;
- Pentru celelalte preţuri ofertate punctajul P(n) se calculează proporţional, astfel: P(n) = (Preţ minim ofertat / Preţ n) x punctaj maxim alocat.

Capacitatea economică (raportul datorii/capitaluri proprii în ultimii 2 ani): pondere 19%

Capacitatea Tehnică: pondere 30%

- Se vor acorda 15 puncte dacă ofertantul a mai executat un contract în Parteneriat Public-Privat;
- Se vor acorda 15 puncte dacă ofertantul are experienţă în execuţia/finalizarea de lucrări de construcţii de infrastructură rutieră.

A patra încercare
Guvernul României, prin CNSP, încearcă pentru a patra oară soluţia Parteneriatului Public Privat pentru construcţia autostrăzii Ploieşti-Comarnic-Braşov, după ce eşecurile din 2003-2005, 2007-2009 şi 2013-2015.

Avertisment lansat
Soluţia adoptată de Guvern pentru un Parteneriat Public Privat prin care să fie construită autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov este „un dezastru iminent”, critica la începutul lunii septembrie Asociaţia Pro Infrastructura.  „Stabilirea traseului prin mijlocul Râului Prahova şi a staţiunilor de pe Valea Prahovei, la care se adaugă riscurile şi restricţiile financiare, tehnice şi de impact asupra mediului. În această formă, proiectul nu este demn de o ţară europeană civilizată”, atrăgea atenţia asociaţia Pro Infrastructura imediat după publicarea de către Guvern a studiului de fundamentare.
„Documentul emite o concluzie prestabilită prin care «se demonstrează» că soluţia PPP este preferată în detrimentul celor cu finanţare de la bugetul de stat sau prin fonduri europene nerambursabile. Deşi Autostrada Ploieşti - Comarnic - Braşov este inclusă în Masterplanul General de Transport cu bani europeni eligibili, autorii studiului exclud neîntemeiat această opţiune. Alternativa cu fonduri bugetare este şi ea eliminată fără nicio analiză atentă”, potrivit ONG-ului.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie