Curs BNR

1 EUR = 4.9763 RON

1 USD = 4.6386 RON

1 GBP = 5.8067 RON

1 XAU = 346.8933 RON

1 AED = 1.2629 RON

1 AUD = 3.0283 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.9012 RON

1 CAD = 3.3920 RON

1 CHF = 5.0843 RON

1 CNY = 0.6401 RON

1 CZK = 0.1974 RON

1 DKK = 0.6672 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2671 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9797 RON

1 KRW = 0.3376 RON

1 MDL = 0.2601 RON

1 MXN = 0.2723 RON

1 NOK = 0.4234 RON

1 NZD = 2.7650 RON

1 PLN = 1.1532 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0503 RON

1 SEK = 0.4274 RON

1 TRY = 0.1430 RON

1 UAH = 0.1170 RON

1 XDR = 6.1159 RON

1 ZAR = 0.2442 RON

Editia 8171 - 26 apr 13:58

Licitaţie internaţională pentru Aerogara Braşov

Autor: Radu COLȚEA

Publicat la 20 octombrie 2016

Terminalul ar putea fi construit de un concesionar privat, care ar urma să devină şi operator

Licitaţie internaţională pentru 
Aerogara Braşov

La mai bine de doi ani de când a început „telenovela” proprietăţii asupra terenului pe care se construieşte Aeroportul Internaţional Braşov - Ghimbav, situaţia juridică a parcelei a fost clarificată scriptic, după ce actul normativ iniţial emis în 2007 a fost modificat, iar terenul a trecut pe termen nelimitat în proprietatea publică a judeţului Braşov. Singurul pas pentru ca legea aprobată marţi în Camera Deputaţilor să intre în vigoare este promulgarea de către preşedinte, dar abia de aici începe greul, după cum a spus şi preşedintele Consiliului Judeţean Adrian Veştea. Ţinând cont că de când a apărut problema terenului nu s-a mai mişcat un pai pe şantierul aeroportului, pentru a se apuca de treabă, Consiliul Judeţean Braşov trebuie să o ia de la capăt cu toate avizele şi autorizaţiile, ceea ce înseamnă şi noi cheltuieli.
Preşedintele Consiliului Judeţean Braşov, Adrian Veştea, a anunţat ieri, într-o conferinţă de presă, că va începe imediat implementarea proiectului, iar, lunar, va avea întâlniri cu specialiştii care se ocupă de această investiţie. „Toată lumea spunea că Bucureştiul nu ne lasă să facem aeroportul. Am demonstrat şi am făcut astfel încât să finalizăm demersurile privind reglementarea situaţiei juridice a terenului”, a declarat Veştea. Acesta a precizat că în implementarea acestui proiect, administraţia judeţeană va fi transparentă: „Cred că braşovenii s-au săturat de promisiuni în ceea ce priveşte acest proiect, astfel că după fiecare întâlnire vom prezenta stadiul implementării proiectului”.  
Potrivit preşedintelui CJ, până acum în proiectul aeroportului s-au investit aproximativ 24 de milioane de euro, iar pentru finalizarea investiţiei ar mai fi nevoie de încă 54 de milioane de euro, însă, având în vedere că se vor organiza licitaţii, este posibil ca valoarea să scadă.  
„Printre altele, mai sunt de realizat căile de rulare, lucrările de regularizare a pârâului Beselcin, turnul de control, terminalul, uzina electrică, staţia de epurare a apei, parcarea, căile de acces, drumul din incinta aeroportului, reţelele, etc. De asemenea, trebuie asigurate facilităţile cargo”, a declarat Veştea.
Pe lângă lucrările propriu-zise, în perioada următoare vor trebui obţinute şi avizele şi autorităţile publice, având în vedere că cele vechi au expirat. „Urmează ca reprezentanţii IPTANA să vină zilele viitoare cu revizuirea proiectului, după care vor fi făcute demersurile pentru obţinerea avizelor, autorizaţiilor şi pentru revizuirea PUZ-ului. Avizele le putem obţine în paralel cu procedura de achiziţie pentru lucrări”, a precizat Veştea.
Preşedintele Consiliului Judeţean a reamintit că anul viitor, administraţia judeţeană are în vedere alocarea a 10 milioane de euro pentru lucrările la aeroport. „Avem creditul contractat în urmă cu mai mulţi ani pentru aeroport şi de modernizare a corpului B al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă, însă pentru lucrările la unitatea sanitară am început demersurile pentru obţinerea finanţării de la bugetul de stat. De asemenea, putem folosi o parte a sumelor din excedentul bugetar. A fost o perioadă în care a fost o frică în a face achiziţii şi investiţii. Suntem la serviciu şi trebuie să dăm socoteală. Sunt convins că şi eu voi da socoteală”, a mai spus Veştea. De asemenea, acesta a amintit că şi Primăria Braşov şi-a arătat disponibilitatea de a susţine financiar acest proiect, iar interesate sunt şi autorităţile locale din judeţul Covasna.
De altfel, din punctul de vedere al preşedintelui Consiliului Judeţean, pentru realizarea pistei şi a căilor de rulare este mai dificil să se atragă investitorii privaţi, având în vedere că, potrivit legislaţiei, după finalizarea lucrărilor acestea urmează să treacă în proprietatea statului.
În schimb, a afirmat reprezentantul administraţiei judeţene, pentru realizarea terminalului, se poate organiza o licitaţie internaţională, urmând ca investitorul să se ocupe şi de operare. Această variantă de lucru este luată în calcul în condiţiile în care Veştea a afirmat că a avut discuţii cu Otilian Neagoe (fost prefect al judeţului Braşov-n.r.), care este acum la Consiliul Concurenţei, despre posibilitatea susţinerii financiare a Aeroportului Braşov de către autorităţile locale: „Acest lucru ar putea fi interpretat ca schemă de ajutor de stat. În aceste condiţii, cea mai eficientă soluţie ar fi să concesionăm lucrările la terminal, iar cel care va realiza investiţia să opereze şi aeroportul. În acest mod, operatorulşi-ar dimensiona investiţia”.

+6 -0

Comentarii

Lazar

2016-10-20 08:30:27


D-le presedinte Vestea,intalnirile lunare sunt putine.Intalnirile cu specialisti si sedintele Comisiei CJ pentru aeroport ar trebuii sa fie saptamanale si cu analize la zi cu stadiul implementarii proiectului. Ce ar fi daca ati invita toti mari operatori la Brasov si sa le propuneti realizarea proiectului de finalizare a aeroportului ? Petrica

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie