leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6519 RON

1 USD = 3.9743 RON

1 GBP = 5.2505 RON

1 XAU = 153.7281 RON

1 AED = 1.0821 RON

1 AUD = 2.8891 RON

1 BGN = 2.3785 RON

1 BRL = 0.9619 RON

1 CAD = 3.0794 RON

1 CHF = 4.1133 RON

1 CNY = 0.5797 RON

1 CZK = 0.1820 RON

1 DKK = 0.6237 RON

1 EGP = 0.2218 RON

1 HUF = 1.4382 RON

1 INR = 0.0550 RON

1 JPY = 3.5403 RON

1 KRW = 0.3541 RON

1 MDL = 0.2370 RON

1 MXN = 0.2121 RON

1 NOK = 0.4849 RON

1 NZD = 2.6477 RON

1 PLN = 1.0836 RON

1 RSD = 0.0393 RON

1 RUB = 0.0599 RON

1 SEK = 0.4496 RON

1 TRY = 0.6375 RON

1 UAH = 0.1417 RON

1 XDR = 5.5764 RON

1 ZAR = 0.2747 RON

Editia 6808 - 20 sep 14:23

Lipsa autostrăzii Braşov - Bucureşti produce pierderi de 150 de milioane de euro pe an

Autor:

Publicat la 11 mai 2018

Lipsa autostrăzii Braşov - Bucureşti produce pierderi de 150 de milioane de euro pe an

România are reţeaua de autostrăzi cea mai slab dezvoltată din Europa - doar 3,73 de kilometri la 100.000 de locuitori, au explicat participanţii la conferinţa Romanian Business Leaders de la Bucureşti. Drept comparaţie, tot la 100.000 de locuitori, Bulgaria are 7,3 kilometri de autostradă, iar Ungaria are 15,25 kilometri de autostradă. „150 de milioane de euro pe an pierde România doar pentru că nu are autostrada Bucureşti - Braşov”, a declarat Mihaela Drăghici, director de comunicare la Eximtur, citat de România Liberă.
Pierderile rezultă şi din simpla viteză de circulaţie a autovehiculelor, mult mai redusă, în medie, decât în alte state UE. În România, viteza medie de circulaţie este de 48 de kilometri pe oră, faţă de 70 de kilometri pe oră în vestul Europei, a explicat Decebal Popescu, CEO al companiei Cartrans. El a oferit şi un exemplu. Să presupunem că, numai pe traseul Cluj - Bucureşti, la o viteză medie de 70 de kilometri pe oră, o firmă de transport ar avea nevoie de zece maşini şi de zece şoferi. Dar la 48 de kilometri pe oră, pentru a transporta acelaşi volum de marfă în acelaşi timp, e nevoie de 17 maşini cu 17 şoferi. Diferenţa de costuri, la carburant şi la salarii, ori înseamnă pierderi pentru compania de transport, ori se traduce în creşterea preţurilor la produse şi la servicii pentru clientul final.
 „În România avem produse şi servicii cu 15 la sută mai scumpe decât în vestul Europei doar din cauza lipsei infrastructurii”, subliniază Ion Lixandru, director general al companiei Romtrailer. Sau, dacă se insistă pentru menţinerea unui preţ redus al produselor, o variantă „românească” este transportul lor în condiţii mai ieftine, adică mai proaste. „Ştiţi că produsul «apă minerală» trebuie transportat, atât pe timp de vară cât şi pe timp de iarnă, în maşini cu temperatură controlată? Verificaţi câţi şoferi fac acest lucru!”, sugerează Ion Lixandru.

+0 -5

Comentarii

Gerula

2018-05-11 13:31:38


Dacă nu a apucat s-o facă Ceaușescu, salutare, că ăștia n-au fost în stare să zugrăvească ce-a făcut ăla, darămite să face ei ceva. Ei doar au știut să fure sau să distrugă.

Stupid People

2018-05-11 08:20:45


Germania, 1937. Urmăriți ce autostrăzi aveau pe un clip pe Youtube la adresa www.youtube.com/watch?v=WTAj60EdPZ8&t=11s. România 2018 - încă nu avem o rețea de autostrăzi. Concluzii, ceva??!

Willy

2018-05-11 07:47:55


In 17 masini incape un volum de marfa mai mare decat in 10 masini. Indiferent cu ce viteza mergi. Problema e ca firma de transport cu 10 masini face mai putine curse pe luna la o viteza da 48 km/h decat una tot cu 10 masini dar care se deplaseaza cu 70 km/h.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional