leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6590 RON

1 USD = 4.1340 RON

1 GBP = 5.3404 RON

1 XAU = 159.4922 RON

1 AED = 1.1255 RON

1 AUD = 2.9748 RON

1 BGN = 2.3821 RON

1 BRL = 1.0870 RON

1 CAD = 3.1236 RON

1 CHF = 4.0924 RON

1 CNY = 0.5945 RON

1 CZK = 0.1794 RON

1 DKK = 0.6243 RON

1 EGP = 0.2308 RON

1 HUF = 1.4427 RON

1 INR = 0.0572 RON

1 JPY = 3.6288 RON

1 KRW = 0.3639 RON

1 MDL = 0.2432 RON

1 MXN = 0.2016 RON

1 NOK = 0.4849 RON

1 NZD = 2.8011 RON

1 PLN = 1.0841 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0610 RON

1 SEK = 0.4533 RON

1 TRY = 0.7549 RON

1 UAH = 0.1485 RON

1 XDR = 5.7055 RON

1 ZAR = 0.2868 RON

Editia 6848 - 15 noi 09:13

Lipsa autostrăzii Braşov - Bucureşti produce pierderi de 150 de milioane de euro pe an

Autor:

Publicat la 11 mai 2018

Lipsa autostrăzii Braşov - Bucureşti produce pierderi de 150 de milioane de euro pe an

România are reţeaua de autostrăzi cea mai slab dezvoltată din Europa - doar 3,73 de kilometri la 100.000 de locuitori, au explicat participanţii la conferinţa Romanian Business Leaders de la Bucureşti. Drept comparaţie, tot la 100.000 de locuitori, Bulgaria are 7,3 kilometri de autostradă, iar Ungaria are 15,25 kilometri de autostradă. „150 de milioane de euro pe an pierde România doar pentru că nu are autostrada Bucureşti - Braşov”, a declarat Mihaela Drăghici, director de comunicare la Eximtur, citat de România Liberă.
Pierderile rezultă şi din simpla viteză de circulaţie a autovehiculelor, mult mai redusă, în medie, decât în alte state UE. În România, viteza medie de circulaţie este de 48 de kilometri pe oră, faţă de 70 de kilometri pe oră în vestul Europei, a explicat Decebal Popescu, CEO al companiei Cartrans. El a oferit şi un exemplu. Să presupunem că, numai pe traseul Cluj - Bucureşti, la o viteză medie de 70 de kilometri pe oră, o firmă de transport ar avea nevoie de zece maşini şi de zece şoferi. Dar la 48 de kilometri pe oră, pentru a transporta acelaşi volum de marfă în acelaşi timp, e nevoie de 17 maşini cu 17 şoferi. Diferenţa de costuri, la carburant şi la salarii, ori înseamnă pierderi pentru compania de transport, ori se traduce în creşterea preţurilor la produse şi la servicii pentru clientul final.
 „În România avem produse şi servicii cu 15 la sută mai scumpe decât în vestul Europei doar din cauza lipsei infrastructurii”, subliniază Ion Lixandru, director general al companiei Romtrailer. Sau, dacă se insistă pentru menţinerea unui preţ redus al produselor, o variantă „românească” este transportul lor în condiţii mai ieftine, adică mai proaste. „Ştiţi că produsul «apă minerală» trebuie transportat, atât pe timp de vară cât şi pe timp de iarnă, în maşini cu temperatură controlată? Verificaţi câţi şoferi fac acest lucru!”, sugerează Ion Lixandru.

+0 -5

Comentarii

Gerula

2018-05-11 13:31:38


Dacă nu a apucat s-o facă Ceaușescu, salutare, că ăștia n-au fost în stare să zugrăvească ce-a făcut ăla, darămite să face ei ceva. Ei doar au știut să fure sau să distrugă.

Stupid People

2018-05-11 08:20:45


Germania, 1937. Urmăriți ce autostrăzi aveau pe un clip pe Youtube la adresa www.youtube.com/watch?v=WTAj60EdPZ8&t=11s. România 2018 - încă nu avem o rețea de autostrăzi. Concluzii, ceva??!

Willy

2018-05-11 07:47:55


In 17 masini incape un volum de marfa mai mare decat in 10 masini. Indiferent cu ce viteza mergi. Problema e ca firma de transport cu 10 masini face mai putine curse pe luna la o viteza da 48 km/h decat una tot cu 10 masini dar care se deplaseaza cu 70 km/h.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotionalbanner promotional