Curs BNR

1 EUR = 4.9764 RON

1 USD = 4.6500 RON

1 GBP = 5.8180 RON

1 XAU = 344.1075 RON

1 AED = 1.2660 RON

1 AUD = 3.0368 RON

1 BGN = 2.5444 RON

1 BRL = 0.8953 RON

1 CAD = 3.3893 RON

1 CHF = 5.0964 RON

1 CNY = 0.6422 RON

1 CZK = 0.1980 RON

1 DKK = 0.6671 RON

1 EGP = 0.0968 RON

1 HUF = 1.2774 RON

1 INR = 0.0557 RON

1 JPY = 2.9944 RON

1 KRW = 0.3380 RON

1 MDL = 0.2617 RON

1 MXN = 0.2743 RON

1 NOK = 0.4198 RON

1 NZD = 2.7572 RON

1 PLN = 1.1482 RON

1 RSD = 0.0425 RON

1 RUB = 0.0504 RON

1 SEK = 0.4254 RON

1 TRY = 0.1436 RON

1 UAH = 0.1175 RON

1 XDR = 6.1277 RON

1 ZAR = 0.2497 RON

Editia 8174 - 02 mai 10:46

Lucrări de peste 8,5 milioane de lei, la vechiul Pasajul Fartec

Autor: Ionuţ DINCĂ

Publicat la 09 martie 2015

Infrastructura acestuia este destul de degradată, ţinând cont că nu a mai fost reparat din anul 2000, astfel că betonul a început să se mănânce, iar unii piloni au fisuri destul de mari

Lucrări de peste 8,5 milioane de lei, la vechiul Pasajul Fartec
Reprezentanţii Primăriei Braşov au demarat procedura de licitaţie pentru demarearea lucrărilor de reabilitare a vechiului pasaj de la Fartec. Acesta a fost construit în anul 1971 şi are o lungime de aproape 250 de metri şi o lăţime de peste 12 metri şi a mai fost în reparaţii capitale doar la începutul anilor 2000. Ţinând cont că este unul dintre cele mai tranzitate pasaje din oraş, iar mult timp pe acesta au circulat şi maşini de mare tonaj, infrastructura acestuia a început să se degradeze. 
Astfel, în conformitate cu expertiza efectuată de o firmă specializată, una dintre grinzi este serios fisurată, betonul a început să cadă de pe armături, care sunt ruginite, apa se infiltrează în placa de beton, iar stâlpii de susţinere au, la rândul lor, fisuri verticale. Nu în ultimul rând, infrastructura nu are dispozitive antiseismice, aşa cum ar fi necesar. Apa şi substanţele chimice pe bază de cloruri, folosite iarna pentru deszăpezire au fost de fapt principalii inamici ai pasajului, acestea infiltrându-se în beton care s-a degradat atât la suprafaţa de acoperire a armăturilor cât şi în profunzime.
 „Pasajul de pe B-dul Griviţei este unul destul de tranzitat şi face legătura cu şoseaua ocolitoare şi drumul spre Târgu-Mureş. Este foarte important să ne asigurăm că se circulă în condiţii de siguranţă, astfel că, ţinând cont că pasajul a fost dublat, acum, putem să ne apucăm de reparaţii capitale la pasajul vechi fără să perturbăm circulaţia. Având în vedere importanţa acestui pasaj pentru traficul din zona de Nord a oraşului, vom fi foarte atenţi ca firma care a câştigat licitaţia să respecte nu doar standardele de calitate, ci şi graficul de timp”, a explicat primarul George Scripcaru. Valoarea lucrărilor a fost  estimată la suma de 8.553.567 de lei, fără TVA, iar astăzi, municipalitatea va depune documentaţia pentru licitaţie, în vederea avizării, la Autoritatea Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP), după care anunţul de selecţie a constructorului va fi postat pe SEAP. 
 
 
Lucrările vor dura doi ani
Investiţia este una multianuală, iar lucrările ar urma să dureze maximum doi ani. Practic, va fi nevoie de o refacere din temelie a pasajului, ţinând cont că structura sa este degradată în întregime. Totodată, va fi nevoie şi de realizarea unor elemente de protecţie a pilonilor de lângă calea ferată, astfel încât aceştia să fie protejaţi în cazul în care ar fi izbiţi de un tren deraiat. 
Ieşirea din Braşov spre Târgu-Mureş, pe DN 13, era singura arteră de circulaţie care, până acum câţiva ani, asigura doar o singură bandă de circulaţie pe sens. Într-o primă etapă edilii au amenajat arterele rutiere la două benzi pe sens, de la pasaj până la ieşirea din Braşov, dinspre Stupini, apoi au fost amenajate şi trotuarele. Pasajul rămăsese singura zonă în care traficul era îngreunat, pentru că se venea din două benzi pe sens, iar pe pasaj este o singură bandă pe sens, ceea ce crea blocaje. Noul pasaj, care a fost finanţat din fonduri europene, a fost deschis traficului din noiembrie 2013, după un an şi jumătate de lucrări. Pasajul a fost garantat de constructor pentru 50 de ani, poate să reziste şi în cazul în care va fi tranzitat de un transport excepţional de până la 80 de tone, dar şi la un cutremur de gradul 8 pe scara Richter. Valoarea lucrării s-a ridicat la suma de 13,42 milioane de lei, fără TVA.
 
+0 -0

Comentarii

lichu

2015-03-09 07:15:40


Eu estimez ca podul nou va rezista maxim 5 ani. Deja are probleme la asfalt, au aparut gropi (plombate destul de repede). In plus scurgerea apei este prost gandita/executata iar aceasta balteste. Apa va face praf partea carosabila in maxim 5 ani.

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie