leasing@afiparkbrasov.ro leasing@afiparkbrasov.ro

Curs BNR

1 EUR = 4.6606 RON

1 USD = 3.7886 RON

1 GBP = 5.3294 RON

1 XAU = 163.2421 RON

1 AED = 1.0315 RON

1 AUD = 2.9142 RON

1 BGN = 2.3830 RON

1 BRL = 1.1195 RON

1 CAD = 2.9902 RON

1 CHF = 3.8902 RON

1 CNY = 0.6021 RON

1 CZK = 0.1840 RON

1 DKK = 0.6258 RON

1 EGP = 0.2143 RON

1 HUF = 1.5010 RON

1 INR = 0.0574 RON

1 JPY = 3.5188 RON

1 KRW = 0.3539 RON

1 MDL = 0.2294 RON

1 MXN = 0.2054 RON

1 NOK = 0.4848 RON

1 NZD = 2.7346 RON

1 PLN = 1.1168 RON

1 RSD = 0.0394 RON

1 RUB = 0.0617 RON

1 SEK = 0.4492 RON

1 TRY = 0.9390 RON

1 UAH = 0.1448 RON

1 XDR = 5.4986 RON

1 ZAR = 0.3153 RON

Editia 6705 - 20 apr 23:29

Luna viitoare, la Braşov, va fi lansat Ghidul de achiziţii publice pentru oraşe inteligente

Autor: Ovidiu VRÂNCEANU

Publicat la 26 sepembrie 2017

15 miliarde de euro vor fi disponibile pentru proiectele „smart city”

Luna viitoare, la Braşov, va fi lansat Ghidul de achiziţii publice pentru oraşe inteligente

Asociaţia Română pentru Smart City şi Mobilitate (ARSCM) va lansa, în luna octombrie, la Braşov, un apel de proiecte pe zona oraşelor inteligente, în condiţiile în care 15 miliarde de euro sunt disponibili pentru finanţarea proiectelor, până în 2021, a declarat, sâmbătă, preşedintele ARSCM, Eduard Dumitraşcu, la evenimentul de lansare a Caravanei Smart City.
„Avem 15 miliarde de euro până în 2021. Ne referim la PNDL 2 (Programul Naţional de Dezvoltare Locală - n. r.), care are un impact foarte mare, din punctul nostru de vedere, în dezvoltarea comunităţilor locale, unde sunt aproape 8 miliarde de euro disponibili până în 2020 - şi aici deja vedem că sunt foarte multe programe şi proiecte în zona eficienţei energetice din partea multor autorităţi locale, şi vorbim de peste 7 miliarde de euro din partea Comisiei Europene disponibili până în 2021, aici incluzând şi marea infrastructură, incluzând şi partea de acces în marile oraşe. Avem absolut tot ce ne trebuie în această perioadă pentru a ne gândi la dezvoltarea comunităţilor şi oraşelor inteligente. Noi încercăm în această perioadă foarte repede să creăm cadrul necesar pentru implementarea acestor proiecte", a spus Dumitraşcu, în marja evenimentului de lansare a Caravanei Smart City.

Se introduce standardizarea în Smart City
Potrivit acestuia, împreună cu Organismul Naţional de Standardizare, ARSCM va introduce în perioada următoare primele opt standarde, de altfel şi singurele la nivel mondial, pe Smart City.
„Este foarte important să creăm un cadru şi nişte indicatori corecţi pentru autorităţile locale, astfel încât acestea să poată face evaluări periodice a ceea ce au implementat până acum şi a ceea ce urmează să implementeze, să aibă un cadru de raportare şi un feed-back din partea cetăţenilor, beneficiarii finali ai conceptului de Smart City. Încercăm prin aceste ISO-uri pe care le vom implementa în perioada următoare să mai creăm trei instrumente de bază pentru administraţiile locale. Primul se numeşte audit Smart City şi, împreună cu grupul nostru de experţi, mergem în primării, facem acest audit şi venim cu un set de recomandări plecând de la investiţiile existente. Totul trebuie dezvoltat de la ce au făcut până acum. Nu trebuie să pierdem aceste resurse", a explicat Dumitraşcu.
Șeful ARSCM a precizat că în octombrie va fi lansat un apel de proiecte pe zona de Smart City, iar pe 5 octombrie, la Braşov, va fi dat publicităţii Ghidul de achiziţii publice pentru autorităţile locale.
„Al doilea lucru foarte important: vom lansa în octombrie un apel de proiecte pe zona oraşelor inteligente, astfel încât autorităţile publice şi centrale şi cele locale să înţeleagă liniile de finanţare, oportunităţile pe care le au unele dintre ele, iar într-un ritm accelerat vor trebui să reacţioneze, pentru a nu mai vorbi iarăşi de un tren pierdut sau ştiţi problemele pe cadrul financiar 2007 - 2013. Nu în ultimul rând, tot în perioada următoare, în 5 octombrie, la Braşov, vom lansa Ghidul de achiziţii publice pentru autorităţile locale, pentru că trebuie să înţelegem, când vorbim despre dezvoltarea unui oraş inteligent, când vorbim despre conceptul de Smart City, că este foarte greu să găsim o persoană care să se priceapă la toate aceste industrii interconectate. Trebuie să recunoaştem că nu putem avea pretenţia de la nimeni să fie expert în energie, în mobilitate, în transport, în mediu, în internet of things etc. Prin urmare, trebuie să creăm acest ghid, trebuie să explicăm ce înseamnă conceptul de Smart City, industriile interconectate şi mai ales pe fiecare industrie în parte cum facem achiziţie. Deci, avem partea de audit, ştim ce au făcut, avem setul de recomandări, ştim ce vor să facă, avem ghidul de achiziţii, avem apelul de proiecte, localizăm sursele de finanţare şi avem şi standardele pentru a putea implementa aceste proiecte", a arătat Eduard Dumitraşcu.
În opinia acestuia, este important ca un oraş să fie inteligent pentru că el trebuie să ţină pasul cu locuitorii, cu tehnologiile.
„Atâta timp cât locuitorii se schimbă, este clar că trebuie să ieşim din aceste blocuri de beton şi trebuie să ne uităm afară la ce se întâmplă, la interactivitate, la cât de vii devin oraşele. Este rolul şi obligaţia administraţiei", a subliniat el.

E greu de estimat ce sume trebuie investite
Eduard Dumitraşcu a admis că, pentru a deveni Smart City, o comunitate trebuie să investească sume relativ mari, însă există bani europeni care pot fi atraşi.
„Este foarte greu de estimat care este suma medie ce trebuie investită pentru ca un oraş să devină inteligent. Sunt mulţi indicatori de care trebuie să ţinem cont: climă, relief, temperatură, număr de locuitori... este foarte complicat. Trebuie să înţelegem ce vrem să facem. De exemplu, la Constanţa trebuie să ţinem cont că avem port, avem turişti, la Cluj avem turişti, dar n-avem port, iar la Oradea avem turişti, avem graniţă şi n-avem port. Prin urmare, această particularizare a implementării de concepte inteligente trebuie clar să ţină de specificul fiecărui loc. Vorbim de sume relativ mari, dar totodată spuneam că sunt şi foarte mulţi bani disponibili pentru aceste proiecte, iar autorităţile locale, cu o parte de cofinanţare foarte, foarte mică, pot face foarte multe lucruri. Zona de eficienţă energetică, unul dintre cele mai solicitate domenii de către autorităţile publice locale din cauza facturii foarte mari pe care trebuie să o plătească, este totodată şi printre cele mai scumpe, pentru că vorbim despre schimbarea infrastructurii în unele locuri, în alte locuri se poate folosi aceeaşi infrastructură. Putem însă schimba doar soluţiile, putem schimba becurile, putem monta senzori care pot optimiza foarte mult. Sunt tot felul de soluţii care vin pe infrastructura curentă, nu e nevoie de investiţii şi schimbăm paradigma", a adăugat acesta.
Asociaţia Română pentru Smart City şi Mobilitate (ARSCM) a lansat, sâmbătă, Caravana Smart City, care timp de un an va avea 12 opriri în tot atâtea regiuni din ţară, într-o încercare de promovare şi educare asupra conceptelor de oraş şi comunitate inteligentă.
Caravana Smart City România este un program complet de prezentare şi vânzare a produselor Smart City direct către beneficiarii acestor servicii — administraţia centrală şi locală. Comunitatea vizată este formată din cetăţeni, companii şi instituţii publice implicate activ în dezvoltarea oraşelor şi preocupate de oferirea continuă a celor mai bune servicii şi soluţii pentru locuitorii centrelor urbane.

+0 -0

Comentarii

nu este nici un comentariu

Adaugă un comentariu

(nu va aparea pe site)
loading

Din aceeași categorie

banner promotional